2015-05-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Modo ute efter Bobby Butler, ser jag intressant ut på pappret och allt pekar på att Welch är klar enligt Allehanda.

Bobby Butler, skönt namn! Ej sett honom lira, men om man får ep scouta lite så tror jag det skulle vara en grym värvning bara han klarar av omställningen till stor is.

Intressant med Micflikier till Luleå. Är det inte ovanligt många övergångar emellan SHL-lagen i år?
Citera
2015-05-11, 13:17
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Thomas Johansson ny teknisk sportchef i DIF.
Vad gör en teknisk sportchef som inte en vanlig sportchef gör?

Antar att han på något sätt ska jobba ihop med Jocke Eriksson nu. Det kan nog vara ett lämpligt par, från sin tid i LHC har båda ett "modernt" tänk när det kommer till klubbhjärta och pengar. De vet vad spelarna vill ha. Johansson var ju även med och flockades runt silverkastrullerna senast er kära tvillingklubb strödde öststatspengar omkring sig vilket får anses meriterande i sammanhanget.
Citera
2015-05-11, 13:49
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Micflikier klar för Luleå. 2-års kontrakt.
Det ska också in en 1 back och 1 forward till innan Luleås lag är färdigt. Allt enligt Osten himself.

Är forwarden en center eller ska Wallmark vara förstacenter?
Citera
2015-05-11, 13:56
Medlem
Giggsys avatar
Var det så jävla svårt att erbjuda ett 2-års kontrakt, dra åt helvete Emvall. Saknar fan Helber.
Citera
2015-05-11, 14:02
Medlem
JoshTees avatar
LHC har verkligen en jobbig silly. blivit av med Taffe(iofs de som dumpade men ändå tvåan i poängligan) Micflikier och Mange J. Sen har mycket rutin i de lägre kedjorna försvunnit. Där tror jag ändå juniorerna, Sörensen, Lilja och Fogström är fullgoda ersättare. Försvinner Mcdonell också? Vrana lär väl spela i Nordamerika.
Dessutom kanske nån av Sjögren, Rahimi och Junland försvinner. Undrar vad de har på gång. Måste vara nåt riktigt bra om de ska kunna utmana ens om topp6 då det känns som de flesta andra lag faktiskt för ovanlighetens skull blir bättre på pappret än året innan.
Citera
2015-05-11, 14:12
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Är forwarden en center eller ska Wallmark vara förstacenter?
Det har inte framgått eller är inte klart. Luleå har jagat en förstacenter men det kanske man måste ge upp och satsa på en riktigt vass ytterforward (Rajala) istället, tror så.
Förutom Wallmark är ju Lagace, Harju och Ekarv, Granström tänkbara.
Sweatt-Harju-Micfklikier
Hedman-Lagace-Rajala
Petrell-Wallmark-Cehlarik
Forsberg-Granis-Fabbe
Ser väl ganska bra ut.
Citera
2015-05-11, 14:34
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Det har inte framgått eller är inte klart. Luleå har jagat en förstacenter men det kanske man måste ge upp och satsa på en riktigt vass ytterforward (Rajala) istället, tror så.
Sweatt-Harju-Micfklikier
Hedman-Lagace-Rajala
Forsberg-Granis-Fabbe
Ser väl ganska bra ut.

Ser absolut bra ut förutom Hedman i andrakedjan. Har ni råd med Rajala och Fransson(som jag gissar är på väg in). Då var minecraftstålarna mer än jag trodde iaf.
Citera
2015-05-11, 15:08
Medlem
Citat:
Sweatt-Harju-Micfklikier
Hedman-Lagace-Rajala
Forsberg-Granis-Fabbe
Ser väl ganska bra ut.

Ser bra ut.

Backarna?

Sigalet - Mikkelson
Janne - Dean
Schira - X?
Jaros
-
Oskarsson till Happis och Savi till div 3
Citera
2015-05-11, 15:14
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ser absolut bra ut förutom Hedman i andrakedjan. Har ni råd med Rajala och Fransson(som jag gissar är på väg in). Då var minecraftstålarna mer än jag trodde iaf.
Luleå har väl mer stålar än bara minecrafstillskottet, man har ju tappat några hyfsat dyra spelare också. Rajala är ju en förhoppning -från mig- som ryktas vara nästan klar, kan dock hända att han blir för dyr om HV71 blandar sig i.
Backen Osten vill ha in lät också vara i princip klar, lär nog presenteras inom kort.
Citera
2015-05-11, 15:52
Medlem
Ferross avatar
Micflikier känns spännande, jag ställer mig dock lite frågande till hur Osten har tänkt med centrarna. Jag får känslan av att det kommer att bli en forward till och sen en back, innan butiken är stängd, och att man således går in i säsongen med en centeruppställning som ser ut så här:

Lagace - Wallmark - Ekarv - Granström

När man lagt så mycket pengar på forwards så förstår jag inte varför man inte skaffat sig en riktigt duktig center, antingen som är riktigt bra offensivt och kan leda laget på det sättet, eller att man tar in en tvåvägscenter som man placerar mellan två offensivt duktiga forwards.

Nu står man där och måste chansa på att antingen Lagace kan ta steget från Allsvensk stjärna till stjärna i SHL över en sommar, eller att Wallmark ska ta flera steg i sin utveckling "under tvång", istället för att kunna stå lite i skymundan och få leda en andra eller tredjelina. Jag köper det inte riktigt, speciellt inte när både forwards och backar ser ut som något man skulle kunna nå långt med i ett eventuellt slutspel. Då känns det ogenomtänkt att inte säkra upp ett starkt kort som förstacenter.

Möjligtvis att man är såpass envis att man tänker att Harju ska spela center, men det vill jag verkligen inte. Han gör sig så otroligt mycket bättre ute på en kant där han inte behöver ta fullt lika mycket ansvar som man gör som center.

Skulle väldigt gärna se att Osten försöker att fiska fram något från AHL eller KHL under sommaren istället för att stressa fram en forward nu. Min gissning är ändå att Rajala presenteras, och att vi står där i början av säsongen med en centeruppställning som lika gärna hade kunnat spelat i Allsvenskan.
Citera
2015-05-11, 16:10
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Micflikier känns spännande, jag ställer mig dock lite frågande till hur Osten har tänkt med centrarna. Jag får känslan av att det kommer att bli en forward till och sen en back, innan butiken är stängd, och att man således går in i säsongen med en centeruppställning som ser ut så här:

Lagace - Wallmark - Ekarv - Granström

När man lagt så mycket pengar på forwards så förstår jag inte varför man inte skaffat sig en riktigt duktig center, antingen som är riktigt bra offensivt och kan leda laget på det sättet, eller att man tar in en tvåvägscenter som man placerar mellan två offensivt duktiga forwards.

Nu står man där och måste chansa på att antingen Lagace kan ta steget från Allsvensk stjärna till stjärna i SHL över en sommar, eller att Wallmark ska ta flera steg i sin utveckling "under tvång", istället för att kunna stå lite i skymundan och få leda en andra eller tredjelina. Jag köper det inte riktigt, speciellt inte när både forwards och backar ser ut som något man skulle kunna nå långt med i ett eventuellt slutspel. Då känns det ogenomtänkt att inte säkra upp ett starkt kort som förstacenter.

Möjligtvis att man är såpass envis att man tänker att Harju ska spela center, men det vill jag verkligen inte. Han gör sig så otroligt mycket bättre ute på en kant där han inte behöver ta fullt lika mycket ansvar som man gör som center.

Skulle väldigt gärna se att Osten försöker att fiska fram något från AHL eller KHL under sommaren istället för att stressa fram en forward nu. Min gissning är ändå att Rajala presenteras, och att vi står där i början av säsongen med en centeruppställning som lika gärna hade kunnat spelat i Allsvenskan.
Anledningen är väl att det inte finns några tillräckligt bra renodlade centrar i den kostnadsram man har, flera andra SHL-lag (samt lag i andra ligor) söker liknande kvalitet.
Det viktigaste för Luleå är att hitta spelare som passar bra ihop samt att det ska finnas snabbhet och så pass mycket spelskicklighet att PP blir mycket bättre. Det får man om det nu blir Rajala som kompletterar.
Allsvensk kvalitet på Granström, Wallmark? Snarare mycket bra SHL-kvalitet, även Lagace har ju visat framfötterna och bör lyckas.
Citera
2015-05-11, 16:54
Medlem
m4tt145s avatar
LIF live ikväll, hoppas INTE man presenterar Honken. Verkar inte som att han klarar 40 matcher i AS, vill inte shoppa ny målis i december.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in