2015-05-10, 12:17
Bannlyst
Tror inte ett dugg på denna uppdiktade händelse
Citera
2015-05-10, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finsk-tattare
Tror inte ett dugg på denna uppdiktade händelse

Bara för att du inte tror på den innebär det inte att den är uppdiktad ...hoppas du inser skillnaden mellan de olika sakerna. Och förresten, vad är det som du tror är uppdiktat? Slagen? Det som sägs? Blodet? Besöket på sjukhus? Polisanmälan?

Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Ja självfallet hade han vunnit på att inte vara anonym, men det faktum att det är ett gammalt och sparsamt lågpostkonto gör att jag tror att det är ett vittne som skriver. Får jag lov att tro det eller måste jag tro exakt samma sak som dig för att din världsbild är så mycket mer korrekt än min?

Självklart får du tro vad du vill. Jag försöker bara poängtera att ett anonymt konto inte är en trovärdig källa, även om det som sägs verkar vettigt...normalt är man mer benägen att tro saker som bekräftar ens egen världsbild (fullt naturligt) vilket intressant nog bör innebära att man ska vara extra skeptisk mot källor som inte går att verifiera när de bekräftar det man själv tycker verkar troligt.
Citera
2015-05-10, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Bara för att du inte tror på den innebär det inte att den är uppdiktad ...hoppas du inser skillnaden mellan de olika sakerna. Och förresten, vad är det som du tror är uppdiktat? Slagen? Det som sägs? Blodet? Besöket på sjukhus? Polisanmälan?

Självklart får du tro vad du vill. Jag försöker bara poängtera att ett anonymt konto inte är en trovärdig källa, även om det som sägs verkar vettigt...normalt är man mer benägen att tro saker som bekräftar ens egen världsbild (fullt naturligt) vilket intressant nog bör innebära att man ska vara extra skeptisk mot källor som inte går att verifiera när de bekräftar det man själv tycker verkar troligt.

Nu var jag förvisso på platsen under den aktuella kvällen och eftermiddagen. Visst jag var mycket berusad men hade detta hänt så hade jag garanterat sett det, hade förmodligen hjälpt honom att puckla på henne också
Citera
2015-05-10, 19:58
Medlem
Det är ganska standard att tio olika vittnen ofta resulterar i tio olika förklaringar av händelseförloppet. Det är sjukt vanligt att två personer som står bredvid varandra och ser exakt samma sak uppfattar situationen på olika sätt. Därför är, för mig i alla fall, det enda sättet att syna sannolikhet/verklighet i vad folk skriver här, att titta på formulering osv. Johannas version är ju ganska extrem och därför lättare att kritisera än Sliskerns, som på ett samlat och enkelt vis både är säker i vissa saker och osäker i andra. Eftersom Johanna dessutom är målsägande i allt det här är det ju heller inte så konstigt att hon vill ge en historia som "gynnar" henne och hennes ideologi, samtidigt kan det ju även vara så att hennes version är för henne den som stämmer (dvs att hon inte kryddat historian), utan att för den delen vara helt sann.

Personligen hoppas jag på att det kommer fram att hon ljuger, mest för att jag är emot folk som gråter ut eller vill ha ryggdunk på sociala medier.
Citera
2015-05-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Personligen hoppas jag på att det kommer fram att hon ljuger, mest för att jag är emot folk som gråter ut eller vill ha ryggdunk på sociala medier.
Oavsett vad många här kanske vill tro så är jag enbart intresserad av att sanningen kommer fram. Antingen har någon på ett mycket grovt sätt misshandlat en ung tjej eller så anklagar en ung tjej falskeligen en utpekad person för det. Båda scenariona är ytterst klandervärda för någon och tiden lär väl visa vem.
Jag har inte mycket till övers för våldsamma idioter och de som skyddar dem men inte heller för uppmärksamhetssökande lögnare och de som försvarar dem.

Veritas vos liberabit...
Citera
2015-05-11, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linusdahl
Man kan ju ha torkat bort blodet där kring för att se om läpparna/annan hud kring näsan spruckit? På så sätt kan man utesluta att blodet kommer ifrån andra håll än näsan.

Alltså, kan ni inte tänka ut sådana här scenarion själva, eller?

Tycker att de låter lite märkligt om man bara har torkat bort blodet från näsan och läpparna, isånnafall borde man ha torkat bort blodet ifrån hela ansiktet för att se om det finns något sår någonannanstans.
Citera
2015-05-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartvitkatt
Tycker att de låter lite märkligt om man bara har torkat bort blodet från näsan och läpparna, isånnafall borde man ha torkat bort blodet ifrån hela ansiktet för att se om det finns något sår någonannanstans.
En förklaring kan vara att hon mycket väl visste att det inte fanns några sår men ville förstärka teatereffekten på bilder avsedda att spridas.

Jag hade gärna presenterat alternativa förklaringar om jag lyckats komma på några. Den med bättre fantasi får gärna fylla på i väntan på rättsintyget.
Citera
2015-05-11, 10:45
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Nu var jag förvisso på platsen under den aktuella kvällen och eftermiddagen. Visst jag var mycket berusad men hade detta hänt så hade jag garanterat sett det, hade förmodligen hjälpt honom att puckla på henne också
Din text här bevisar att Johannas berättelse kan stämma. Folk ÄR alltså beredda att puckla på en berusad provokativ 16-åring.
Citera
2015-05-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Din text här bevisar att Johannas berättelse kan stämma. Folk ÄR alltså beredda att puckla på en berusad provokativ 16-åring.
Just det är vi säkert alla överens om! Någon brist på idioter i samhället tror jag inte att någon hävdar.
Citera
2015-05-11, 14:06
Bannlyst
Citat:

Fast många säger friskt hur de skulle slå ner folk utan att faktiskt göra det när det kommer till kritan.
Citera
2015-05-11, 15:43
Medlem
Charmas avatar
Citat:

Citat:
Tänkte också det när jag läste "finsk-tattares inlägg"

Eller varför f-t vill du puckla på Johanna? Har du något personligt emot henne, dvs känner henne väl sen tidigare, att hon varit otrogen mot dig eller liknande?

Och varför anser du att du "garanterat sett detta" om det hänt? Vet du ens om de var inomhus eller utomhus? Var du aldrig under tiden på detta ställe på toaletten tex? Följde du Johanna runt hela kvällen eftersom du är lite hemligt förälskad i henne? Eller vad är anledningen till att du känner att absolut inte skulle kunnat missa händelsen?
Citera
2015-05-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
En förklaring kan vara att hon mycket väl visste att det inte fanns några sår men ville förstärka teatereffekten på bilder avsedda att spridas.

Jag hade gärna presenterat alternativa förklaringar om jag lyckats komma på några. Den med bättre fantasi får gärna fylla på i väntan på rättsintyget.

Ja, eller så är det så enkelt som att hon fick papperstussar eller liknande att stoppa i näsborrarna för att stoppa blödningen vilket även torkade bort blodet från överläppen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in