Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2015-05-11, 00:01
Medlem
Guillounisms avatar
I efterhand framstår målsättningarna inför valet 2014 som rent absurda. Man ställde upp i över 30 kommuner och drömde om 10 000 röster i RD-valet. Detta misslyckades man kapitalt med och resultatet i riksdagsvalet hade väl varit möjligt att sträva sig igenom men när man inte lyckas ta en enda plats i någon av de kommuner man ställde upp i så blir det såklart en stor moralsänkning inom partiet.

Två frågor inställer sig för min del:

Var kom alla pengar ifrån egentligen? Man fick ju t.ex. vad jag minns en väldigt stor donation i sluttampen inför valkampanjen som gav SvP en budget på en miljon kronor. Det är en betydande summa i nationalistiska sammanhang.

Vad var syftet med att sluta sig till Alliance for Peace and Freedom, och att därefter uttala sig kritiskt om hetsen mot Ryssland? Detta skedde i februari 2015 om minnet mitt inte sviker, och jag tror inte att situationen såg så oerhört annorlunda ut mot idag. Man får lätt för sig att det handlade om populism i syfte att locka nya medlemmar.
Citera
2015-05-11, 00:05
Medlem
SvenskSaddams avatar
Många har kallat mig och signaturen AntiMotgiftCrew "troll" för att vi kommit med kritik mot SvP från det nationalistiska hållet. Ändå var det AMC mer klarsynt än de flesta här på forumet om vart åt det var på väg med SvP redan månader sedan:

Citat:
Ser ut som Sions vise Parti har gått käpp rätt åt helvite, man gasade för fullt innan valet, nu har hela projektet kört i diket.

Snart kommer det väl en artikel på hemsidan alá Nd där man uppmanar folk att gå med i Sionistdemokraterna.

Även om vi lämnar de hårda orden åt sidan får vi konstatera att det är ungefär vad som hänt nu. SvP lägger ner och jämför sig med SD snarare än med NMR som man inte nämner ett ord om kommer vara det enda nationalistiska partiet nu när SvP dör.

Att jämföra sig med SD är vansinne om man är påläst nationalist. SD:s "nationalism" går ut på att förvärra folkmordet på svenskarna mer än i nuläget genom att tvångsassimilera miljoner främmande folkslag. Vad tror ni SD med Sion-Karlsson och hans lärljungar kommer göra med nationalister när de kommer till makten? Förmodligen samma som med semi-identitären och demokraten Kasselstrand fast 100 gånger värre. Dem kommer sitta och skåla med Expo för gott sammarbete medans vi hänger i stolparna.

Nationalister ska opinionsbilda för nationalismen istället för att jämföra sig med neokonservativa anti-svenska sionister.
Citera
2015-05-11, 00:05
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Ja, Ukrainavansinnet var som en decimetertjock träpåle som trycktes genom den av vitlök och vigvatten redan försvagade och skadade vampyrens bröstkorg. Det var den definitiva dödsstöten.

Jag och många andra kände och trodde också att SvP kunde bli något. Jag och en del andra insåg dock redan för över två år sedan att det skulle gå käpprätt åt helvete med hela projektet. Det var nämligen då som man mot allt bättre vetande släppte in en handfull ökända och dokumenterat skadliga individer i partiet. Det dröjde inte heller länge efter det innan olika konstigheter började uppenbara sig. Ukraina var en katastrof utan dess like men Ukraina var egentligen bara sista spiken i kistan, den stora droppen som fick bägaren att rinna över och halmstrået (eller tja, vedträt dårå) som knäckte kamelens rygg.

Jo lite så är det väl, även om Ukraina och hur extremt inkompetent hela den situationen hanterades var helt avgörande för mig.

Det är väl bara att hoppas att nmr tar lärdom av svp:s många misstag och hur extremt illa det kan gå om man tar in välkänt intrikata och störd personer i kombination med noll organisationsdisciplin.
Citera
2015-05-11, 00:06
Bannlyst
Pengarna som blev över efter valet är slut och inga fler blev betalde medlemsavgift, då var det inte lika kul längre.

Enligt ryktet drogs ju avgifter för prenumerationer på realisten 10dagar innan man la ner den.
Senast redigerad av NiggaKing 2015-05-11 kl. 00:15.
Citera
2015-05-11, 00:07
Medlem
NirvanAs avatar
Men herregud era jävla klapphjon, vem som helst visste ju att partiet var kört i och med den totala tystnaden och brist på aktivitet efter 14-valet. Ni får alltså inga poäng eller creds för era "vad vareeee ja saaa!?"
Citera
2015-05-11, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men herregud era jävla klapphjon, vem som helst visste ju att partiet var kört i och med den totala tystnaden och brist på aktivitet efter 14-valet. Ni får alltså inga poäng eller creds för era "vad vareeee ja saaa!?"

Pekkarinen har ju suttit här på Flashback och talat om att partiet aldrig haft så bra aktivism som nu (Typ mitten av april) Och att man absolut inte skulle lägga ner. Demon skulle även hållas första maj.
Citera
2015-05-11, 00:10
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
I efterhand framstår målsättningarna inför valet 2014 som rent absurda. Man ställde upp i över 30 kommuner och drömde om 10 000 röster i RD-valet. Detta misslyckades man kapitalt med och resultatet i riksdagsvalet hade väl varit möjligt att sträva sig igenom men när man inte lyckas ta en enda plats i någon av de kommuner man ställde upp i så blir det såklart en stor moralsänkning inom partiet.

Två frågor inställer sig för min del:

Var kom alla pengar ifrån egentligen? Man fick ju t.ex. vad jag minns en väldigt stor donation i sluttampen inför valkampanjen som gav SvP en budget på en miljon kronor. Det är en betydande summa i nationalistiska sammanhang.

Vad var syftet med att sluta sig till Alliance for Peace and Freedom, och att därefter uttala sig kritiskt om hetsen mot Ryssland? Detta skedde i februari 2015 om minnet mitt inte sviker, och jag tror inte att situationen såg så oerhört annorlunda ut mot idag. Man får lätt för sig att det handlade om populism i syfte att locka nya medlemmar.

Tycker faktiskt inte att den målsättningen var så absurd när den gjordes. Det var en period för några år sedan när svp kändes väldigt mycket på gång. Det är alltid svårt att läsa av sådant bara från nätet men väldigt många på fb och även på andra sidor och kommentatorsfält skrev att man skulle stödja svp istället för sd, man verkade ha väldigt många medlemmar för att vara nationalism i sverige, många från andra organisationer anslöt osv. Det kändes som en seriös satsning. Men i samband med ukrainafiaskot och hur partiledningen hanterade det så verkade väldigt mycket av luften gå ur svp på nätet. Jag vet inte hur mycket internet bråk i svp ukraina gett upphov till, om alls? De allra flesta som uttalat sig från svp verkar ju ha stött skiten. Men de som kunde argumentera för svp på nätet som svp ändå haft behov av, gjorde det ju definitivt inte.
Citera
2015-05-11, 00:12
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Började med att man upptäckte ett parti i Ukraina, Svoboda, som man började få kontakter med efter olika evenemang. Man inledde med tiden ett samarbete med partiet. Kritik kom med tiden att partiet inte var vad det verkade, att partiet hade andra ståndpunkter, var för eu och leddes av sionistiska krafter. Samarbetet från partiet fortlöpte en längre tid vilket ledde till två olika ståndpunkter inom partiet. Trots det fortsatte stödet med mycket motsättningar till följd. Motsättningarna fortskred så pass att partiet till sist lämnade samarbetet och tog avstånd från Svoboda.

Mitt i all denna röra kommer Rysslands annektering av Ukraina in i bilden. En del medlemmar gav uttryck för sitt stöd för Ukraina genom att åka ned till Ukraina och delta i både upproret och det följande kriget i östra Ukraina. Partiet fick efter mycket om och men nog och ville inte ha med detta att göra. Man tog avstånd från en del medlemmar som fortfarande var i Ukraina. Den mest urspårade tidigare medlemmen deltog högt uppsatt i strider, skrev på twitter om hur många han dödat och om hur folk torterades hit och dit.

I korta drag...

En inte helt korrekt beskrivning men orkar inte gå igenom det där igen just nu. Jag har skrivit sammanfattande om det där tidigare för den som vill söka och läsa.
Citera
2015-05-11, 00:16
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
En inte helt korrekt beskrivning men orkar inte gå igenom det där igen just nu. Jag har skrivit sammanfattande om det där tidigare för den som vill söka och läsa.

Allt det jag skrev har ju hänt och är delar av förloppet i vilket fall. Sen om man vill lägga till eller dra av spelar inte så stor roll. Konflikterna fanns i det jag beskriver.
Citera
2015-05-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiggaKing
Tror inte du behöver vara orolig för att välkända "nazister" ens vill gå med i SD inte ens om dom fick betalt.

Man stödde en judisk statskupp och hetsade medlemmar att mörda vita åt judarna.

Nej, det gjorde "man" inte. Man gav ett försiktigt stöd åt Maidandemonstrationerna och försökte skapa kontakter med Svoboda vilket man hoppades var ett nationalistiskt parti liknande SvP.

Att bli av med den korrumperade ryssmarionetten var nödvändigt vilket som. men då hade SvP redan börjat dra öronen åt sig eftersom de som kom efter inte verkade mycket att ha heller.
Senast redigerad av sperrmannen 2015-05-11 kl. 00:19.
Citera
2015-05-11, 00:17
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Tycker faktiskt inte att den målsättningen var så absurd när den gjordes. Det var en period för några år sedan när svp kändes väldigt mycket på gång. Det är alltid svårt att läsa av sådant bara från nätet men väldigt många på fb och även på andra sidor och kommentatorsfält skrev att man skulle stödja svp istället för sd, man verkade ha väldigt många medlemmar för att vara nationalism i sverige, många från andra organisationer anslöt osv. Det kändes som en seriös satsning. Men i samband med ukrainafiaskot och hur partiledningen hanterade det så verkade väldigt mycket av luften gå ur svp på nätet. Jag vet inte hur mycket internet bråk i svp ukraina gett upphov till, om alls? De allra flesta som uttalat sig från svp verkar ju ha stött skiten. Men de som kunde argumentera för svp på nätet som svp ändå haft behov av, gjorde det ju definitivt inte.

Det är sant att Ukraina förstörde väldigt mycket för SvP. Alltså, man får tänka efter här nu. Man framhävde hela tiden att trion i MG bara framförde sina egna personliga åsikter i diverse olika frågor. Och det var väl okej ibland, men ofta så hade man ju väldigt avvikande åsikter som t.ex. med "rasblandning på mikronivå", kristendom, evolutionen, Atlantis, månlandningen och då till sist Ukraina.

Den typen av frifräsare förstår vem som helst att det är omöjligt att ha inom ett parti. Ponera samma situation i ett parti som KD t.ex. En framträdande medlem sitter på fritiden och bekänner sig till den högra handens väg, dvs satanism?

Fullständig och omedelbar uteslutning hade varit det enda. I det självpåstådda auktoritära och icke-demokratiska SvP fick alla säga vad de ville, ungefär. Väldigt märkligt.
Citera
2015-05-11, 00:20
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Allt det jag skrev har ju hänt och är delar av förloppet i vilket fall. Sen om man vill lägga till eller dra av spelar inte så stor roll. Konflikterna fanns i det jag beskriver.

Det mesta av det du skriver har hänt i någon mån men du blandar bland annat ihop i vilken ordning olika saker hände väldigt mycket.
Senast redigerad av Tercio 2015-05-11 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in