Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2015-05-10, 23:08
Medlem
8711s avatar
Bör väl kunna ses som att man hoppas mer på Svenska Motståndsrörelsens nya parti som kommer inom kort. Har ju talats om att gå in i varandras partier tidigare så det här kan väl vara en variant på det.

Sen har det säkert gått dåligt för Svenskarnas Parti också, och folk man vet om som blivit mindre aktiva. Så är det säkert också. Men hade inget alternativ funnits framöver hade man kanske försökt längre.
Senast redigerad av 8711 2015-05-10 kl. 23:26.
Citera
2015-05-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag blev avgrundsdjupt besviken på svp i samband med ukrainafiaskot

Ja, Ukrainavansinnet var som en decimetertjock träpåle som trycktes genom den av vitlök och vigvatten redan försvagade och skadade vampyrens bröstkorg. Det var den definitiva dödsstöten.

Citat:
men det är såklart ytterst ändå tråkigt när man tänker vad svp kanske hade kunnat bli. Det kändes verkligen som partiet hade momentum ett tag.

Jag och många andra kände och trodde också att SvP kunde bli något. Jag och en del andra insåg dock redan för över två år sedan att det skulle gå käpprätt åt helvete med hela projektet. Det var nämligen då som man mot allt bättre vetande släppte in en handfull ökända och dokumenterat skadliga individer i partiet. Det dröjde inte heller länge efter det innan olika konstigheter började uppenbara sig. Ukraina var en katastrof utan dess like men Ukraina var egentligen bara sista spiken i kistan, den stora droppen som fick bägaren att rinna över och halmstrået (eller tja, vedträt dårå) som knäckte kamelens rygg.
Citera
2015-05-10, 23:28
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Jag hoppas bara att inte dårarna inom SvP vänder sig till SD och försöker göra ännu en Kasselstrand/Hahne.

Bättre i så fall om ni hittar på något nytt, så kan ni balansera på 3000-4000 röster bäst ni vill.

I övrigt så är jag nyfiken på vad "Ukrainaskandalen" är för något? Vad var det som hände, mer specifikt?
Senast redigerad av Kaviarkommunist 2015-05-10 kl. 23:30.
Citera
2015-05-10, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Jag hoppas bara att inte dårarna inom SvP vänder sig till SD och försöker göra ännu en Kasselstrand/Hahne.

Bättre i så fall om ni hittar på något nytt, så kan ni balansera på 3000-4000 röster bäst ni vill.

I övrigt så är jag nyfiken på vad "Ukrainaskandalen" är för något? Vad var det som hände, mer specifikt?

Tror inte du behöver vara orolig för att välkända "nazister" ens vill gå med i SD inte ens om dom fick betalt.

Man stödde en judisk statskupp och hetsade medlemmar att mörda vita åt judarna.
Citera
2015-05-10, 23:38
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Och av den anledningen kommer inte Sverige vara svenskarnas om några tiotal år. Vi hade landet men vi gav bort det till rasfrämlingar. Det vill ni fortsätta vara en del av, men i lägre takt.

Fan vad jobbigt det måste vara att vara så anal... "Rasfrämlingar".
Ja, Sverige behöver minska invandringen drastiskt. Men att komma dragandes med "rasfrämlingar", precis som om att varenda människa med aningens mörkare hudton skulle vara en belastning & ett hot, det är fan absurt. Du kan väl förklara för alla greker och italienare som kom under 50-60 talet att de är det, trots att de behövdes och var en del av att industrialiseringen blomstrade.
Hotet idag kan inte sättas till hudfärg, utan det handlar om religion och kultur. Invandring från muslimska länder fördärvar Sverige.
Citera
2015-05-10, 23:45
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Ja, Sverige behöver minska invandringen drastiskt. Men att komma dragandes med "rasfrämlingar", precis som om att varenda människa med aningens mörkare hudton skulle vara en belastning & ett hot, det är fan absurt. Du kan väl förklara för alla greker och italienare som kom under 50-60 talet att de är det, trots att de behövdes och var en del av att industrialiseringen blomstrade.
Hotet idag kan inte sättas till hudfärg, utan det handlar om religion och kultur. Invandring från muslimska länder fördärvar Sverige.

Greker och italienare är inte ett problem för min del.

En stor del av beteendet sitter i generna. Islam hit eller dit, problemet är att de är sandnegrer. Sandnegrer är vidriga oavsett vilken religion de har. De äcklar mig och när jag ser dem på stan vill jag sätta en kula i huvudet på var och en av dem.

Har du helt ärligt inga problem med smutszigenare eller överfallsvåldtäktsblånegrer? Är det bara islam du stör dig på?
Citera
Medlem
Citat:

Det behövdes naturligtvis inte några italienare, greker, juggar eller turkar på 1960- och 70-talet. Det är bara en myt. Generellt så har deras närvaro och bidrag inte heller varit positivt utan neutralt eller negativt.

Idag så är dock utomeuropeiska och icke-vita människor med svart hår en stor majoritet av befolkningen i gatubilden i stora delar av Sveriges tre största städer. Det är ett jävligt stort problem. Svenskar och vita nordeuropeiska människor har redan blivit en minoritet i sitt eget land på flera ställen i Sverige.
Citera
Bannlyst
Citat:

Så Södertälje är SDs drömsamhälle?
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist

Började med att man upptäckte ett parti i Ukraina, Svoboda, som man började få kontakter med efter olika evenemang. Man inledde med tiden ett samarbete med partiet. Kritik kom med tiden att partiet inte var vad det verkade, att partiet hade andra ståndpunkter, var för eu och leddes av sionistiska krafter. Samarbetet från partiet fortlöpte en längre tid vilket ledde till två olika ståndpunkter inom partiet. Trots det fortsatte stödet med mycket motsättningar till följd. Motsättningarna fortskred så pass att partiet till sist lämnade samarbetet och tog avstånd från Svoboda.

Mitt i all denna röra kommer Rysslands annektering av Ukraina in i bilden. En del medlemmar gav uttryck för sitt stöd för Ukraina genom att åka ned till Ukraina och delta i både upproret och det följande kriget i östra Ukraina. Partiet fick efter mycket om och men nog och ville inte ha med detta att göra. Man tog avstånd från en del medlemmar som fortfarande var i Ukraina. Den mest urspårade tidigare medlemmen deltog högt uppsatt i strider, skrev på twitter om hur många han dödat och om hur folk torterades hit och dit.

I korta drag...
Citera
2015-05-10, 23:46
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggaKing
Tror inte du behöver vara orolig för att välkända "nazister" ens vill gå med i SD inte ens om dom fick betalt.

SD - vi pratar om partiet som hissar den israeliska flaggan på sin svenska valvaka. Självklart tänker jag bli medlem redan imorgon. Eller inte. Jävla judelakejparti.
Citera
2015-05-10, 23:49
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Började med att man upptäckte ett parti i Ukraina, Svoboda, som man började få kontakter med efter olika evenemang. Man inledde med tiden ett samarbete med partiet. Kritik kom med tiden att partiet inte var vad det verkade, att partiet hade andra ståndpunkter, var för eu och leddes av sionistiska krafter. Samarbetet från partiet fortlöpte en längre tid vilket ledde till två olika ståndpunkter inom partiet. Trots det fortsatte stödet med mycket motsättningar till följd. Motsättningarna fortskred så pass att partiet till sist lämnade samarbetet och tog avstånd från Svoboda.

Mitt i all denna röra kommer Rysslands annektering av Ukraina in i bilden. En del medlemmar gav uttryck för sitt stöd för Ukraina genom att åka ned till Ukraina och delta i både upproret och det följande kriget i östra Ukraina. Partiet fick efter mycket om och men nog och ville inte ha med detta att göra. Man tog avstånd från en del medlemmar som fortfarande var i Ukraina. Den mest urspårade tidigare medlemmen deltog högt uppsatt i strider, skrev på twitter om hur många han dödat och om hur folk torterades hit och dit.

I korta drag...

Tack för svaret!
Citera
2015-05-10, 23:49
Medlem
SvenskSaddams avatar
Jag med flera har förutspått denna nedläggning ett bra tag nu. Jag med många tror också att det finns krafter som redan skissar på något nytt och mer mesigare än SvP åt det identitära hållet. Läs bara vad SvP själva skrivit:

Citat:
Innan det är möjligt måste det troligtvis infinna sig ett större generellt missnöje med Sverigedemokraterna, vilket mot bakgrund av den invandringskritiska opinionens acceptans för deras nyligen blottade organisatoriska brister antagligen kräver att de först kan börja påverka och visa resultatet av den politik de förespråkar innan reaktionerna kommer på just denna. Det är inte rimligt att tro att det kommer ske inom kort och risken är dessutom överhängande att det vid ett sådant scenario snarare skulle startas nya alternativ utanför SD, vilket ytterligare skulle sänka chanserna att rekrytera till just Svenskarnas parti.

Detta får det att låta som om de fattat att de resurser ett sådant alternativ skulle få från vissa håll skulle vara dödsstöten för dem som parti den dag när nationalismen blir populär igen i Sverige och därför går de händelserna i förväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in