2015-05-09, 21:50
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
När jag var barn på 70-talet annonserade porrklubbar som Sexorama och Chat Noir i numera struntförnäma Dagens Nyheter, texterna i dessa annonser kittlade min oskyldiga gossfantasi.
Kommer ihåg dessa annonser från när jag var barn i början på 90-talet, tror det var i Göteborgs-Posten jag såg dem.
Citera
2015-05-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Porranonser i tidningar skulle inte vara lönsamt idag. Porr är idag totalt dominerat av internet och alla har tillgång till allt möjligt material direkt i mobilen. Förr så var folk beredda att betala för diverse tjänster men idag så är det massmarknad där få är beredda att betala för tillgång. Porrsidorna lever mest på reklam.
Jo. Ingen köper porrtidningar eller ringer till telefonsexlinjer idag. Möjligtvis betalar man för webcam-tjänster. Det man skulle kunna annonsera om idag vore så kallade odlingssidor, redskap för att odla ja ni vet vad. Det är väl 2010-talets porrannonser, lite förbjudet så där.
Citera
2015-05-09, 23:27
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Det var annonser för smalfilmer som fanns en bit in på 80-talet, innan videon tog över. Som liten pojk blev jag upphetsad av titlarna.

Citat:
Ursprungligen postat av thomas24
Jag minns i alla fall att det fanns sådana annonser i tidningen Kvällsposten här i Sydsverige.
Det var på åttiotalet och exemplet med "15åriga Linda suger gammal gubbe" stämmer precis.
Detta läste man ju som tonåring.
Idag är Kvällsposten en edition av Expressen.
Tanken svindlar när du sa det, det hade jag helt glömt men du har helt rätt.

Ok, då har jag inte inbillat mig detta i alla fall

Detta visar att det var riktigt jäkla längesedan jag köpte en kvällstidning, och det är jag rätt nöjd över

Vore kul om man hittade ett gammalt exemplar så att man kunde scanna in den och gnida in i ansiktet på på de "moraliskt överlägsna" kvällstidningarna.

Tvivlar dock inte en sekund på att Jan "Hycklaren" Hellin skulle sätta in liknande annonser på tre röda om det kunde öka pappersupplagan
Citera
2015-05-10, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ok, då har jag inte inbillat mig detta i alla fall

Detta visar att det var riktigt jäkla längesedan jag köpte en kvällstidning, och det är jag rätt nöjd över

Vore kul om man hittade ett gammalt exemplar så att man kunde scanna in den och gnida in i ansiktet på på de "moraliskt överlägsna" kvällstidningarna.

Tvivlar dock inte en sekund på att Jan "Hycklaren" Hellin skulle sätta in liknande annonser på tre röda om det kunde öka pappersupplagan

Det kan inte vara många år sedan de slutade med denna typ av annonser, om de nu slutat med det.
Det kan max vara 5 år sedan jag såg det och jag köper sällan kvällstidningar och kollar än mer sällan på annonser. Syftar då på uppenbara sexannonser för telefonlinjer och stripklubbar även om de använder ett icke obsent språk.
Syftar då fram
Citera
2015-05-10, 09:52
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Allt för att rädda demokratin så klart.
Citera
2015-05-10, 16:25
Medlem
Menveds avatar
Gick in på tv2.no och kollade deras sportsida. Detta går helt enkelt inte att jämföra med svensk media. Det finns ett överflöd av intressanta artiklar och nyheter. Det enda t.ex. Aftonbladet Sport innehåller är lite Zlatan och lite ishockey.

Jag vet inte riktigt vad det beror på, om det är så att svensk media har mindre resurser att röra sig med än dansk och norsk media eller, mer troligt, att svenska journalister helt enkelt är för lågintelligenta. De kan inte göra en rimlig nyhetsbedömning utan tror att den miljonte artikeln om Zlatan är lika intressant som den första.

Jag undrar om inte detta är en del i den specifikt svenska mediadöden, att svensk media helt enkelt håller en mycket lägre kvalitet än vad den hade behövt göra med de resurser de har. Läs t.ex. vg.no som nog inriktar sig på samma målgrupp som Aftonbladet och se skillnaden. För en normalbegåvad finns det åtminstone några enstaka artiklar på VG som kan väcka intresse, men på Aftonbladet finns det ingenting.
Citera
2015-05-10, 17:02
Medlem
En Netto-butik i Malmö har tagit bort gammelmedia-ställen.

Ett nytt nödsätt att "exponera"
http://www.ladda-upp.se/bilder/tmwwbtxgtqhrli/

Citera
2015-05-10, 18:52
Medlem
Konrad Haifas avatar
Som motpol till denna tråd kommer här en självhyllning av Gp:s chefredaktör.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2709192-cecilia-kronlein-tack-for-ert-fortroende-

Trevlig läsning
Citera
2015-05-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2709192-cecilia-kronlein-tack-for-ert-fortroende-

Trevlig läsning
Ja, de lär ju dra in grova pengar på de där Facebook- och twitterföljarna.
Citera
2015-05-10, 21:26
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa

Trevlig läsning
Rasrent som vanligt.
Citera
2015-05-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag undrar om inte detta är en del i den specifikt svenska mediadöden, att svensk media helt enkelt håller en mycket lägre kvalitet än vad den hade behövt göra med de resurser de har. Läs t.ex. vg.no som nog inriktar sig på samma målgrupp som Aftonbladet och se skillnaden. För en normalbegåvad finns det åtminstone några enstaka artiklar på VG som kan väcka intresse, men på Aftonbladet finns det ingenting.
Jo. Mediadöden beror ju främst på internet och alla dess följder. Men problemet med svensk media är att den är så jävla enformig. Efter att ha läst den miljonte Zlatan-artikeln, den 5000 artikeln om romernas utsatthet och den 15000 artikeln om valfritt HBTQ ämne så börjar man att tröttna. Finns det inget annat att skriva om? Detta varvas med rippade artiklar från New York Times och detta är det meningen att vi skall betala för? Vi som inte anser att Fredrik Virtanen, Åsa Linderborg och deras polare inte är höjden av journalistisk briljans vad skall vi läsa? Media har förvandlats till en sekt där journalisterna skriver för att få många retweets på twitter och ryggdunkar från kompisarna på krogen. Inte för att det är vad vanligt folk vill läsa om. Folket skall fostras till att gilla det som journalisterna gillar. Problemet är att i och med internet och kabeltv har folk genomskådat bluffen för länge sedan.

Jag har tyska, franska kanaler och RT på min tv. Jag tittar hellre på dom än ser på Tv1 och Tv2. Tidningar köper jag aldrig utan läser hellre på BBC eller tyska tidningar som Berliner Zeitung. Bättre skrivna artiklar och man slipper Zlatan och romerna.
Citera
2015-05-10, 23:05
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Jo. Mediadöden beror ju främst på internet och alla dess följder. Men problemet med svensk media är att den är så jävla enformig. Efter att ha läst den miljonte Zlatan-artikeln, den 5000 artikeln om romernas utsatthet och den 15000 artikeln om valfritt HBTQ ämne så börjar man att tröttna. Finns det inget annat att skriva om? Detta varvas med rippade artiklar från New York Times och detta är det meningen att vi skall betala för? Vi som inte anser att Fredrik Virtanen, Åsa Linderborg och deras polare inte är höjden av journalistisk briljans vad skall vi läsa? Media har förvandlats till en sekt där journalisterna skriver för att få många retweets på twitter och ryggdunkar från kompisarna på krogen. Inte för att det är vad vanligt folk vill läsa om. Folket skall fostras till att gilla det som journalisterna gillar. Problemet är att i och med internet och kabeltv har folk genomskådat bluffen för länge sedan.

Jag har tyska, franska kanaler och RT på min tv. Jag tittar hellre på dom än ser på Tv1 och Tv2. Tidningar köper jag aldrig utan läser hellre på BBC eller tyska tidningar som Berliner Zeitung. Bättre skrivna artiklar och man slipper Zlatan och romerna.

Ja, vet inte om det är en trend, men har de inte intensifierat detta efter valrörelsen? Har slutat läsa ett antal personers verk på ab och expressen, och kan knappt lyssna på p1, längre brukar lyssna på ekot 12.30 och sedan fortsätta lyssna om det går... men numera blir det nästan direkt nån pk propaganda av nåt slag så jag blir tvungen återgå till min ljudbok igen - bästa att samla på sig lite böcker snart går det väl inte att läsa nyskrivna böcker heller

Det enda de kan uppnå med detta är väl att det går ändå snabbare till olönsamhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in