• 1
  • 2
2015-05-10, 18:07
Medlem
Youtube måste ju förlora miljoner för att så många använder sig av Adblock-plus.

Varför gör inte Youtube som typ tv3.se och gör så att man måste avaktivera Adblock för att kunna se på någon film?
Citera
2015-05-10, 18:10
Medlem
Itons avatar
Vet du att YouTube förlorar miljoner eller tror du dig att de förlorar miljoner?
Citera
2015-05-10, 18:12
Medlem
För att om de förbjuder adblock så blir Youtube mindre populärt, och folk vänder sig till alternativa sajter. Detta förlorar de mer pengar på än att tillåta adblock.
Citera
2015-05-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidvild
För att om de förbjuder adblock så blir Youtube mindre populärt, och folk vänder sig till alternativa sajter. Detta förlorar de mer pengar på än att tillåta adblock.

Ja tror att fler hade skitit i vilket och använt youtube ändå.
Citera
2015-05-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Vet du att YouTube förlorar miljoner eller tror du dig att de förlorar miljoner?

Vet inte. Men jag antar att dom gör det, eftersom många använder adblock. Logiskt
Citera
2015-05-10, 18:14
Medlem
kennedy8s avatar
Frågan är ju också om Youtube verkligen får betalt för att folk kollar på reklamen, eller om dom får betalt för att ha reklamen där? Isåfall förlorar dom ju inga pengar eftersom jag tror på det senare!
Citera
2015-05-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennedy8
Frågan är ju också om Youtube verkligen får betalt för att folk kollar på reklamen, eller om dom får betalt för att ha reklamen där? Isåfall förlorar dom ju inga pengar eftersom jag tror på det senare!

Ja de vore intressant att veta! Bra svar!
Citera
2015-05-10, 18:18
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Ja tror att fler hade skitit i vilket och använt youtube ändå.

Du tror, grabbarna och töserna på YT vet (eller bör sannerligen göra det). Ett sådant beslut tas inte utan att de först göra stora undersökning på vilka biverkningar det skulle ha, och väger upp detta mot eventuell vinst. Personligen tror jag inte YT förlorar speciellt mycket pengar pga att folk använder adblock. I dina kretsar är det kanske vanligt, men jag skulle tippa på att gemene användare inte har något sådant installerat.

YT lever på att så många som möjligt är där och delar klipp samt tittar. Om de skulle förbjuda adblock finns risken att en portion användare skulle dra sig någon annan stans istället, och om dessa dessutom representerar en grupp människor som genererar populärt innehåll (vilket YT vet om så är fallet) så vore det ingen god idé att göra dem irriterade.
Citera
2015-05-10, 18:20
Medlem
Dareioss avatar
Tror inte direkt om det spelar sådan stor roll över de småpengarna de går miste om på några korta reklamannonser. Youtube tjänar till stor del pengar på partnerships som många populära youtubers ansluter sig till. Reklamen marknadförs genom att youtubers marknadsför den tredje parten i videon samt att youtube tar en andel av denna vinsten. Så ja, de förlorar miljoner av flera miljarder egentligen.
Citera
2015-05-10, 18:32
Medlem
Nivovics avatar
Jag kan säga så här, om YouTube förbjuder Ad block så kommer jag i alla fall inte längre använda YouTube (om det absolut inte är nödvändigt).
En ny hemsida som kanske heter WeTube startar och alla kända ikoner kommer använda den.

Som någon sade i tråden, YouTube kommer förlora mer pengar på att förbjuda Ad block.
Citera
2015-05-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Personligen tror jag inte YT förlorar speciellt mycket pengar pga att folk använder adblock. I dina kretsar är det kanske vanligt, men jag skulle tippa på att gemene användare inte har något sådant installerat.
Kom igen det är för fan 2015... Det är väl endast en liten skara fyrtioplussare som inte använder adblock!
Citera
2015-05-10, 19:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrullare
Kom igen det är för fan 2015... Det är väl endast en liten skara fyrtioplussare som inte använder adblock!
Det tror jag faktiskt inte. Det räcker att man inte är särskilt tech savvy för att man inte ens ska känna till att det finns plugins till ens browser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in