2015-05-10, 12:27
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Alltså, är det såna svarta sniglar som är farliga för weed eller bara bruna mördar ? Mina står i growbox fortfarande, ställer väl dit en öl bredvid men ska dom ta sig in i den lådan får dom fan kriga hehe..
Alla sniglar är farliga för dina plantor. De älskar det. Jag rekommenderar snigelgift.
Citera
2015-05-10, 13:22
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Alla sniglar är farliga för dina plantor. De älskar det. Jag rekommenderar snigelgift.

Får se om jag får tag på det nu framöver, salt funkar också eller ? Minns när man var liten och provade det (ja jag var hemsk ) och det gillade dom ju inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Hulkkush
Jag bor i zon 2 och oroar mig över vädret då väderprognosen visar att några nätter kommer gå ner mot 4 grader upp mot 1,5 vecka? Är det någon fara? Veggar upp dom nu ute i drivhus..

Haft mina ute i drivhus 2 veckor nu, vart 2 minus två nätter på raken två första dagarna dom hade tittat upp, var övertygad om att dom var körda men icke, det gick fint
Citera
2015-05-10, 14:07
Medlem
Citat:
Får se om jag får tag på det nu framöver, salt funkar också eller ? Minns när man var liten och provade det (ja jag var hemsk ) och det gillade dom ju inte.

Haft mina ute i drivhus 2 veckor nu, vart 2 minus två nätter på raken två första dagarna dom hade tittat upp, var övertygad om att dom var körda men icke, det gick fint

Härligt! Vad för strain odlar du?
Citera
2015-05-10, 15:55
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkkush
Härligt! Vad för strain odlar du?

4 olika från nordenseeds
Citat:
Auto Viking Blue 3st
Auto Viking NL 3st
Auto Viking Sativa 3st
Auto Viking Thor 5st
Har även beställt 40 frön från cannaseeds
Citat:
Bubblelicious x Onyx 20st
Bubblelicious x Blue Streak 10st
Hindu Berry 10 St
Citera
2015-05-10, 18:33
Medlem
Jag har precis beställt några Royal Nepal och Royal Dane x Thyphoon, kommer förhoppningsvis få dem inom en vecka med lite tur.
Planterade mina AK-47or i helgen också.

Lite tveksam om Royal strainsen kommer hinna helt klart eftersom det blev lite sent på tänkt nu och dem kanske inte kommer förrän om 1-2veckor, men i värsta fall så får jag väl plocka upp dem lite tidigare med bara en del av vad som är möjligt
Citera
2015-05-10, 18:45
Medlem
Nu är mina ca en decimeter långa och rangliga, När jag i slutet på veckan eller nästa vecka bestämmer mig för att stoppa dom i gropar,
Hur långt ner skall man stoppa dom? ska bladparet vara nån centimeter ovan jord?

Dom e somsagt ostabila och rangliga, ca 7-10cm ovanför jord och precis fått 1 bladpar förutom hjärtbladen
Citera
2015-05-10, 19:29
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lopish
Jag har precis beställt några Royal Nepal och Royal Dane x Thyphoon, kommer förhoppningsvis få dem inom en vecka med lite tur.
Planterade mina AK-47or i helgen också.

Lite tveksam om Royal strainsen kommer hinna helt klart eftersom det blev lite sent på tänkt nu och dem kanske inte kommer förrän om 1-2veckor, men i värsta fall så får jag väl plocka upp dem lite tidigare med bara en del av vad som är möjligt

De kommer troligtvis hinna klart och de kommer smiska dina ak47. Hela maj går det sätta early.
Citera
2015-05-10, 20:56
Medlem
Citat:

Täck med odlingsväv, alltid bra!
Citera
2015-05-10, 20:56
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppforsbacke
Nu är mina ca en decimeter långa och rangliga, När jag i slutet på veckan eller nästa vecka bestämmer mig för att stoppa dom i gropar,
Hur långt ner skall man stoppa dom? ska bladparet vara nån centimeter ovan jord?

Dom e somsagt ostabila och rangliga, ca 7-10cm ovanför jord och precis fått 1 bladpar förutom hjärtbladen

Då får dom för lite ljus troligtvis och därför sträcker dom sig, sätt lampan närmare eller skaffa en till.
Citera
2015-05-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
De kommer troligtvis hinna klart och de kommer smiska dina ak47. Hela maj går det sätta early.
Ah men det låter ju lite betryggande, vid vilka grader på natten bör man sluta odla? är det när det börjar regna massor på hösten och smyger sig neråt 0gradigt på nätterna?
Citera
2015-05-10, 21:44
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lopish
Ah men det låter ju lite betryggande, vid vilka grader på natten bör man sluta odla? är det när det börjar regna massor på hösten och smyger sig neråt 0gradigt på nätterna?

De pallar vanligtvis några frostnätter. Så vänta till du måste klippa pga mögel. Is i magen men när första möglet dykt upp så nyper du den plantan ASAP. Men ta planta för planta det kan skilja mycket mellan olika phenos inom samma strain.
I Canada kör en del frost cure och är nöjda med det. Men men mögel är vår största fiende i det här spelet.
Citera
2015-05-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
De pallar vanligtvis några frostnätter. Så vänta till du måste klippa pga mögel. Is i magen men när första möglet dykt upp så nyper du den plantan ASAP. Men ta planta för planta det kan skilja mycket mellan olika phenos inom samma strain.
I Canada kör en del frost cure och är nöjda med det. Men men mögel är vår största fiende i det här spelet.
Ah jag har förstått att mögel är en ganska stor risk i Sveriges klimat, men dessa Royal Nepal är hyfsat mögel tåliga vad jag har läst iallafall, men att mina autos ska vara mycket mer drabbade av mögel, finns det inte något fiffigt sätt att motverka mögel? Någon antibakteriell sprej eller någon hemmametod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in