2015-05-09, 07:15
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDingDong
Därmed så är AKB:s utspel hel betydelselöst i praktiken. Även om M skulle lägga ett lagförslag beträffande PUT i riksdagen så kommer de aldrig att få den majoritet som krävs för att genomföra lagen.

AKB:s uttalande saknar alltså all form av substans. Dåligt att ingen reporter talar om detta för henne och frågar varför hon babblar om sådant som hon inte kan påverka.

Det är meningslöst eftersom moderaterna inte har regeringsmakt längre, men vill regeringen ta bort migrationsverket rätten att besluta om put borde det snabbt kunna ändras i lagar.
Citera
2015-05-09, 08:05
Medlem
BigDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Det är meningslöst eftersom moderaterna inte har regeringsmakt längre, men vill regeringen ta bort migrationsverket rätten att besluta om put borde det snabbt kunna ändras i lagar.

Ja, det borde gå att verkställa så att det börjar funka om tre till fyra år
Frågan är bara vem som skulle ta över beslutsrätten utan att det blir likadant som nu? SD:s partikansli kanske? Skulle nog fungera om man fick anställa ett hundratal personer där
Citera
2015-05-09, 08:28
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDingDong
Ja, det borde gå att verkställa så att det börjar funka om tre till fyra år
Frågan är bara vem som skulle ta över beslutsrätten utan att det blir likadant som nu? SD:s partikansli kanske? Skulle nog fungera om man fick anställa ett hundratal personer där

Behövever någon ha den rätten? Varför ska ett folk av ett visst folkslag någonsin ha rätt till put oavsett om de behöver det eller inte?
Citera
2015-05-09, 08:28
Medlem
Jag förstår inte riktigt "röstfiske"-kritiken. Det stora problemet i Sverige är att politikerna inte har röstfiskat tillräckligt mycket i invandringsfrågan, för om de hade gjort det så hade vi inte haft de problem vi har idag.
Citera
2015-05-09, 08:55
Medlem
BaraSkitidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Jag förstår inte riktigt "röstfiske"-kritiken. Det stora problemet i Sverige är att politikerna inte har röstfiskat tillräckligt mycket i invandringsfrågan, för om de hade gjort det så hade vi inte haft de problem vi har idag.

röstfisket består i att för partier som tappar stöd i valmanskåren skapar nya grupper som röstar på dem. Delar man ut PUT till höger och vänster till valboskapen så, såklart kommer de att rösta därefter.
Citera
2015-05-09, 09:12
Medlem
BigDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Behövever någon ha den rätten? Varför ska ett folk av ett visst folkslag någonsin ha rätt till put oavsett om de behöver det eller inte?

Enligt lagen så skall man ha uppehållstillstånd (permanent eller tillfälligt) för att som utomeuropé få vistas i Sverige en längre tid. Någon måste ju dela ut dessa tillstånd och det bör ske någon form av kontroll innan tillstånden delas ut.
Jag tycker att den som kommer som flykting till Sverige och kan styrka sin identitet bör ha chansen att med tiden få PUT oavsett vilket land personen kommer ifrån. Att som nu dela ut PUT omedelbart till den som inte kan identifiera sig bara han säger att han kommer från Syrien är däremot fel, enligt min åsikt.
Senast redigerad av BigDingDong 2015-05-09 kl. 09:45.
Citera
2015-05-09, 09:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Problemet är att ingen håller vad de lovar. Folkpartiet är förmodligen de värsta av de värsta. Alltid när det nalkas val kommer de med något utspel för att minska invandringen. Sedan i makt ökar de invandringen istället. Detsamma gäller för stollarna i M.
Citera
2015-05-09, 09:31
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrobiologi
Hade inte den snabbaste vägen varit att bara utse en ny generaldirektör till MV? En som INTE är invandringsfanatiker alltså.

Det snabbaste hade varit att helt enkelt lägga ner hela jävla myndigheten!!
För moderaternas del är det slut!!
Hela partitoppen består numera av bolsjeviker och tvestjärtar och ingen jävel jag känner som är vid sina sinnens fulla bruk tänker någonsin rösta på dem igen!!!
Citera
2015-05-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
skulle vara sjukt roligt om det gick att fundraisa så att rumänerna satte sig och tiggde vid golfhålen... jhessus va skoj....vilka youtubeclick...! hmm sjukt bra ide... detta vill jag se snarast!!!

Sänk en femhundring i nittonde hålet....en bra slogan vid tiggarens mugg.

Hoppas de som organiserar tiggeriet ser detta......eller...kanske denna:

4.e tee= utslagsplats med utslagna.

Men ja, jag tror att Ms utspel om tiggeri och TUT är relaterat till att saker börjat bli så tydliga nu.....oavsett vad MUF tycker.
Citera
2015-05-09, 09:41
Medlem
Citat:

Det hade varit läge att fundera på TUT under de 8 år M satt i regeringen......inte när man inser att SD håller på att passera M i väljarstöd
Citera
2015-05-09, 09:43
Medlem
BigDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrobiologi
Hade inte den snabbaste vägen varit att bara utse en ny generaldirektör till MV? En som INTE är invandringsfanatiker alltså.

Tror knappast det är genomförbart. Majoriteten av personalen på Migrationsverket är hjärntvättade. Skulle de bli påtvingade en ny oliktänkande generaldirektör skulle facket gå i taket och kräva hans omedelbara avgång.

Tyvärr så sitter Sverige och svenskarna ordentligt fast i skiten, även om SD fick ta över styret av landet så skulle det ta många år innan förändringarna blev märkbara.
Citera
2015-05-09, 10:01
Medlem
1001PSs avatar
Moderaterna har noll och ingen trovärdighet i frågan.

Snarare handlar det om att vi då kan ta emot ännu fler eftersom de "bara" är här tillfälligt.

Alla vet hur det kommer sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in