2015-05-08, 14:03
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om ni tycker det är mycket snyftreportage nu avseende utvisningar, vänta & se ifall detta blir av.
Det kommer att behövas speciella snyftbilagor i tidningarna för att få plats med alla "ömmande" fall som inte får PUT efter tre år.
¨
Glöm inte alla Överklaganden som kommer inkomma. En ny process måste etableras, enorma förtjänstmöjligheter för Advokatsamfundets medlemmar och diverse brännvins-jurister.
Här liggger en guldgås begraven.
Citera
2015-05-08, 14:09
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalafelFjolla
Här är några ytterligare förslag från expressen-artikeln som länkades tidigare:

* Öka aktivitetskraven för ersättningar - och utreda införandet av utbildningsplikt för dem utan fullständig grundskola
* Lärlingsanställningar - även för nyanlända
* Låt nyanlända har etableringsrätten samtidigt som jobb i ett år
* Skärp arbetslinjen i försörjningskravet
* Kräv att samtliga EU-länder tar emot och utökar sitt mottagande av kvotflyktingar

Löjligt att MUF reagerar så starkt de där "liberalerna" är verkligen hopplösa.

Utbildningsplikten kan göra att vissa analfabeter blir gymnasiebehöriga. Problemet är att idag är det väldigt svårt att få jobb utan en gymnasieutbildning. Naturligtvis leder det till att staten arrangerar subventionerade jobb till dessa invandrare. Det i sin tur tränger ut etniska svenskar. Jag har svårt att tro att många anställer en invandrare som inte har gymansieutbildning utan någon form av bidrag.

Varför ska andra länder göra detta? Finns det inte tillräckligt problem i många av dem länder som är med i EU vad gäller arbetslöshet och så vidare? På vilket sätt förbättrar andra länders ökande flyktingmottagning integrationsproblemen i Sverige?
Citera
2015-05-08, 14:12
Medlem
Fjodorovs avatar
Jaja, det är väl som FP och språktesterna....
Citera
2015-05-08, 14:21
Medlem
Tror ni seriöst på detta? 8 år med makten och sen DO och nu tror ni på fullaste allvar att moderaterna skulle ha minsta tanke att någonsin införa detta? Om ni tror på detta är ni naivare än vilken vänster tomte som helst som ska rädda världen.
Citera
2015-05-08, 14:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Jaha, sent ska syndarna vakna. Synd bara att moderaternas trovärdighet redan helt är körd i botten. Oavsett vad allianspartierna föreslår så skulle jag aldrig få för mig att rösta på de små kappvändarna.

Intressant dock att Batra & co plötsligt blivit främlingsfientliga populister, om man nu ser till hur SD brukar betraktas när de kommer med liknande förslag.
Citera
2015-05-08, 14:38
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Öh - Aftonhoran och Kvällspressen har i princip tagit bort uttalandet från deras 1:a sida...

.

Ja, det försvann fort. Om det inte finns på AB och Expressen har det aldrig hänt. Det här blev för mycket för PK-pressen, bättre att försöka dölja skiten...

Lycka till.
Citera
2015-05-08, 14:43
Medlem
Signaturums avatar
Moderaterna skjuter sig själva i foten genom denna plötsliga ändring i sin invandringspolitik.
Hade man varit mer öppna för att samarbeta med SD hade det inte varit lika uppenbart att man är rädd för att förlora väljare.
Citera
2015-05-08, 14:45
Medlem
Storalfs avatar
Det roligaste med det här utspelet blir att se hur det skitnödiga muf agerar. Fjantar som Oliver Rosengren, Rasmus Törnblom och feministen Bodil Sidén lär väl närmast få en kollektiv hjärtattack.
Jag ser stora splittringar inom moderaterna framför mig och kanske kan det faktiskt bli ett vettigt parti om de gör sig av med dem värsta liberalerna.

Rasmus Törnblom
‏@Våra hjärtan ska vara fortsatt öppna ❤️
https://twitter.com/rasmustornblom/status/596595502940041216
Senast redigerad av Storalf 2015-05-08 kl. 14:49.
Citera
2015-05-08, 14:50
Medlem
fendadens avatar
Ibland undrar man om det är MUF eller Ung Vänster som är mest rabiata när det gäller att försvara en verklighetsfrånvänd ideologisering av migrationsfrågan.
Citera
2015-05-08, 14:55
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Ibland undrar man om det är MUF eller Ung Vänster som är mest rabiata när det gäller att försvara en verklighetsfrånvänd ideologisering av migrationsfrågan.

Muf är värre skulle jag vilja säga. Reinfeldts tal om att öppna hjärtan verkar ha blivit bevingade ord, allt handlar om känslor och inget om hur verkligheten företer sig.
Citera
2015-05-08, 14:56
Medlem
Uran233s avatar
Ett desperat tramsutspel. De förde inga som helst konsekvensanalyser över sina beslut när man införde PUT, hur menar de att det skulle öka förtroendet för dem när de nu måste 180-gradersvänga enbart under galgen?
Citera
2015-05-08, 15:03
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Det roligaste med det här utspelet blir att se hur det skitnödiga muf agerar. Fjantar som Oliver Rosengren, Rasmus Törnblom och feministen Bodil Sidén lär väl närmast få en kollektiv hjärtattack.
Jag ser stora splittringar inom moderaterna framför mig och kanske kan det faktiskt bli ett vettigt parti om de gör sig av med dem värsta liberalerna.

Rasmus Törnblom
‏@Våra hjärtan ska vara fortsatt öppna ❤️
https://twitter.com/rasmustornblom/status/596595502940041216

Herregud, jag är glad att jag aldrig blev politiskt aktiv inom MUF som ung och naiv då detta liknas vid en total hjärntvätt. Ledare Reinfeldt är inte längre partiledare men hans ande kommer alltid att leva vidare hos lojala Rasmus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in