2015-05-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
http://behindmlm.com/mlm-reviews/onecoin-review-100-5000-eur-ponzi-point-cryptocurrency/

Känns inte så förtroendeingivande

Bland de sista kommentarerna så har någon ringt upp Forbes och frågat om tidningen har haft Onecoins grundare Ruja Ignatova på deras omslag i Maj i deras Bulgarien utgåva som Onecoin hävdar själv. Vilket inte stämde såklart.

Tänkte på en grej, jag är neutral i denna fråga än så länge tar ingen sida men hur skulle du säga att man kan fejka allt detta för att sedan komma undan med det?

Det kommer ett event i Dubai snart där dom ska lansera ett nytt koncept och själva ''trading'' av coins kommer börja efter det. När man köper ett paket (investeringen) så får man bland annat guld som en valuta du kan sälja också. Ska länka några klipp om det.

https://www.youtube.com/watch?v=1wWauTaXIPs

https://www.youtube.com/watch?v=8PHZqDoW3IA

Visst, själva filmen går väl att fixa med pengar.. men hur ska man kunna fejka ett helt event då det kommer filmas?

finns även en intervju med själva vdn (du länkade till en artikel där du sa att dom inte hade någon slags frontfigur vem som verkligen äger företaget.

https://www.youtube.com/watch?v=qxHPGmycmhg

Hur kan man fejka att hon har gått på Oxford & att hon har en Masters degree in economics fron the university of Konstanz (i Tyskland) + ph-d in law from unviversities of oxford and konstanz. Folk hade ju redan redan kollat om det stämmer annars hade det skrivits om direkt.

Hur ska man komma undan med det faktum att folk redan har tjänat pengar på detta i form av bonus? Hon var med i tv-kanaler i Kina hur fejkar man det?
Konkret... hur ska dom komma undan med detta? vad är din teori.
Senast redigerad av krets 2015-05-08 kl. 19:06.
Citera
2015-05-08, 20:41
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krets
Tänkte på en grej, jag är neutral i denna fråga än så länge tar ingen sida men hur skulle du säga att man kan fejka allt detta för att sedan komma undan med det?

Du är inte neutral i och med att du köpt in dig på en plats i ponzischemat. Härligt att Nigel Allan är inblandad också . Det är större chans att man tjänar på att hjälpa en nigeriansk prins att lösa ut xxx antal miljoner än att detta funkar.
Citera
2015-05-08, 20:48
Medlem
Citat:
Igår gick värdet på en onecoin upp till 1 euro, förut var 1 coin= 0.6euro så 40% värdestigning för dom som investerade innan igår. Jag som la in 10k fick ut vinst på 8k, inget stort än men det kommer fortsätta stiga imo.

Om du nu fått ut vinst på 8K så kan du väl visa en printscreen på din "vinst"?

Brukar vara ett varningstecken om man googlar och det första förslaget som kommer upp när man skriver Onecoin i sökrutan är Onecoin scam..

Googla Nigel Allen så får du se vad han är känd för

http://www.worldlawdirect.com/forum/internet-hyip-scams/84465-warning-big-scam-onecoin.html
Citera
2015-05-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Du är inte neutral i och med att du köpt in dig på en plats i ponzischemat. Härligt att Nigel Allan är inblandad också . Det är större chans att man tjänar på att hjälpa en nigeriansk prins att lösa ut xxx antal miljoner än att detta funkar.

Hahahaha bra jämförelse!!!
Det värsta är ju att det alldeles säkert är så också
Citera
2015-05-08, 21:25
Medlem
Citat:

jag är neutral i frågan om att det är en scam ja, hur ska jag veta? jag valde att investera pengar även fast jag inte är säker.. man fr våga för att vinna lite. Om jag förlorar så är det väl så. Ingen ig deal, men ni svarar ju inte på några av mina frågor..
Citera
2015-05-08, 21:31
Medlem
Citat:
Om du nu fått ut vinst på 8K så kan du väl visa en printscreen på din "vinst"?

Brukar vara ett varningstecken om man googlar och det första förslaget som kommer upp när man skriver Onecoin i sökrutan är Onecoin scam..

Googla Nigel Allen så får du se vad han är känd för

http://www.worldlawdirect.com/forum/internet-hyip-scams/84465-warning-big-scam-onecoin.html

haha orkar inte ens kommentera det där med google, du borde fatta själv av folk gör trådar och frågar om det är scam med något nytt som man ska lägga pengar på. Alltså jag sa att valutan hade gått upp altså 0.6euro till 1euro per coin, man köper såkallade tokens som man sedan minar. Igår ökade den svårighetsgraden så man får nu istället betala 10tokens per 1 coin än som det var före igår 6 tokens för 1 coin. Så en värdeökning på 40% så jag som minar 10.000 coins för 6tokens per coin ska alltså få en vinst på 8.000. Förstår du? Jag skrev i något inlägg innan att så fort jag försökta ta ut pengar så ska jag skriva här om det funkade eller ej.
Mina coins är inte färdig minad ännu och trading för coins börjar inte förrens efter Dubai eventet. Men jag kan prova göra withdrawal för bonusen på måndag och se om det kommer in pengar på kontot efter det.
Citera
2015-05-08, 21:40
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
jag är neutral i frågan om att det är en scam ja, hur ska jag veta? jag valde att investera pengar även fast jag inte är säker.. man fr våga för att vinna lite. Om jag förlorar så är det väl så. Ingen ig deal, men ni svarar ju inte på några av mina frågor..

Vad är frågan? Angående eventet, så är det väl inga problem att hålla ett event. Det finns ju följeslagare som redan har betalat och givetvis vill dra med sig sina vänner i klassiskt pyramidstil. Så att det blir ett event är inte speciellt konstigt, det är ju ett sätt att dra in mer pengar.

När i princip alla påståenden är beslagna med lögn. Tex forbes omslaget, business woman of the year är även det falskt. Finns det något konkret som en doktorsavhandling tex från oxford...inte vad jag kan hitta iallafall.
Citera
2015-05-08, 21:45
Medlem
Citat:
haha orkar inte ens kommentera det där med google, du borde fatta själv av folk gör trådar och frågar om det är scam med något nytt som man ska lägga pengar på. Alltså jag sa att valutan hade gått upp altså 0.6euro till 1euro per coin, man köper såkallade tokens som man sedan minar. Igår ökade den svårighetsgraden så man får nu istället betala 10tokens per 1 coin än som det var före igår 6 tokens för 1 coin. Så en värdeökning på 40% så jag som minar 10.000 coins för 6tokens per coin ska alltså få en vinst på 8.000. Förstår du? Jag skrev i något inlägg innan att så fort jag försökta ta ut pengar så ska jag skriva här om det funkade eller ej.
Mina coins är inte färdig minad ännu och trading för coins börjar inte förrens efter Dubai eventet. Men jag kan prova göra withdrawal för bonusen på måndag och se om det kommer in pengar på kontot efter det.

Ser verkligen fram emot att få se hur det går på måndag när du ska göra withdrawal på din bonus

Du behöver inte orka kommentera mina länkar eller ens gå in och läsa dom.
Huvudsaken är att andra orkar det.

Skönt för dig att du har så mycket kapital att du vågar chansa att satsa dom på något som du bevisligen inte orkar ta reda på fakta om innan du "investerar"
Citera
2015-05-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ser verkligen fram emot att få se hur det går på måndag när du ska göra withdrawal på din bonus

Du behöver inte orka kommentera mina länkar eller ens gå in och läsa dom.
Huvudsaken är att andra orkar det.

Skönt för dig att du har så mycket kapital att du vågar chansa att satsa dom på något som du bevisligen inte orkar ta reda på fakta om innan du "investerar"

aja, svara inte på mina frågor då.
Citera
2015-05-08, 22:22
Medlem
Citat:
Vad är frågan? Angående eventet, så är det väl inga problem att hålla ett event. Det finns ju följeslagare som redan har betalat och givetvis vill dra med sig sina vänner i klassiskt pyramidstil. Så att det blir ett event är inte speciellt konstigt, det är ju ett sätt att dra in mer pengar.

När i princip alla påståenden är beslagna med lögn. Tex forbes omslaget, business woman of the year är även det falskt. Finns det något konkret som en doktorsavhandling tex från oxford...inte vad jag kan hitta iallafall.

Jag har sett hennes diplom på bild i sina fina ramar. Men som sagt.. av alla som då investerar eller som ni ser det.. ger bort så har ingen kollat upp det för att lägga fram det som ett bevis? det är ju jävligt gundläggande, klart att någon har kollat upp det och om det är en scam så hade dom också tänkt på att folk kan ta reda på sånt, inte ''promota'' det. Kan du ge en källa på att business woman of the year är falskt? Frågan var huvudsakligen att hur ska dom lyckas komma undan med detta rent konkret?
Citera
2015-05-08, 22:46
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Jag har sett hennes diplom på bild i sina fina ramar. Men som sagt.. av alla som då investerar eller som ni ser det.. ger bort så har ingen kollat upp det för att lägga fram det som ett bevis? det är ju jävligt gundläggande, klart att någon har kollat upp det och om det är en scam så hade dom också tänkt på att folk kan ta reda på sånt, inte ''promota'' det. Kan du ge en källa på att business woman of the year är falskt? Frågan var huvudsakligen att hur ska dom lyckas komma undan med detta rent konkret?

Ett diplom är inte alls svårt att köpa falskt. Däremot hur mycket jag än googlar så hittar jag inte en tillstymmelse av doktorsavhandling. Om du tittar på deras video som dom lagt ut på youtube från den s.k business woman of the year utdelningen, så när Ignatova går in så sitter det någon trött typ inne i foajen, i övrigt helt folktomt. Själva utdelningen i sig består av cirka 10 bord totalt. Hur dom ska lyckas komma undan med det? Ja, det har dom ju redan gjort i och med att dom tagit dina och många med dig deras pengar. Att det sedan rör sig om ett mlm företag, gör ju att det inte är olagligt i sig i vissa länder. Dom säljer ett paket till dig, och hur du förvaltar det är upp till dig. Därmed var den legala biten klar. Om du kollar på vilka som är iblandade i det här så hittar du ju bara namn som är kända som scammers (med undantag av Ruja Ignatova som det inte finns någon historia alls om). Det var någon som nämnde att det ingår guld i det här startpaketet, hur funkar det rent konkret? Vart förvaltas det guldet?
Senast redigerad av pterodactyl 2015-05-08 kl. 22:50.
Citera
2015-05-08, 22:48
Medlem
Citat:

Alltså herre gud!!!!! Du grundar bevisningen på att du sett ett diplom i en fin ram???? Tar inte så många minuter att få till ett diplom som påstår vad som helst. Jag har ett diplom här hemma på väggen där det står att jag var första människan på månen. Plus att det är en fin ram runt det.
Det betvivlar du väl inte att det inte skulle stämma? För jag har ju faktiskt ett diplom som säger att det är så

Du hakar upp dig på att jag inte svarar på dina frågor. Jag har länkat och tipsat om vad du ska googla på för att inse vad allt handlar om.

Om du sen inte orkar eller begriper det kan jag inte bry mig så mycket om.
Har ju skrivit till dig både i denna tråd och även den andra du marknadsför Onecoin i:

https://www.flashback.org/showthread.php?p=53281057&posted=1#p53281057
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in