2015-05-08, 18:15
Medlem
Hittar inget datum! Hur länga kan man stryka val i sin ansökan till hösten? Om jag tex vill stryka mitt första val. Hur lång tid har jag på mig?

Jag fattar detta även så här: Om jag stryker mitt första val så blir mitt andra val mitt nya förstaval! Mitt andra val(nya förstaval) blir inte en sen anmälan. Stämmer detta?
Senast redigerad av Players370 2015-05-08 kl. 18:17.
Citera
2015-05-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Players370
Hittar inget datum! Hur länga kan man stryka val i sin ansökan till hösten? Om jag tex vill stryka mitt första val. Hur lång tid har jag på mig?

Jag fattar detta även så här: Om jag stryker mitt första val så blir mitt andra val mitt nya förstaval! Mitt andra val(nya förstaval) blir inte en sen anmälan. Stämmer detta?

Du har på dig till ungefär en vecka innan första urvalet körs. Stryker du ditt förstaval blir andravalet det nya förstavalet utan att det räknas som sen anmälan.
Citera
2015-05-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Du har på dig till ungefär en vecka innan första urvalet körs. Stryker du ditt förstaval blir andravalet det nya förstavalet utan att det räknas som sen anmälan.
Tack. Första urvalet körs 9 Juli?
Citera
2015-05-08, 19:35
Medlem
Jag har för mig att man kan stryka ett val fram tills "sista kompletteringsdagen", d v s dagen då man måste vara klar med behörigheten för det man har sökt.
Citera
2015-05-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Jag har för mig att man kan stryka ett val fram tills "sista kompletteringsdagen", d v s dagen då man måste vara klar med behörigheten för det man har sökt.

Från antagning.se:

Citat:
Efter sista anmälningsdag kan du bara stryka utbildningar. Du kan stryka utbildningar ända fram tills det är dags för det första urvalet, som sker några dagar innan antagningsbeskedet kommer. De utbildningar du har satt under den du stryker flyttas då upp i anmälan. Utbildningarna är fortfarande i tid.
Citera
2015-05-08, 22:46
Medlem
Tackar för ditt engagemang i denna tråd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in