Citat:
Ursprungligen postat av
Millediablo
Om man inte bryr sig vad den innehåller så är köpegratäng inte det värsta man kan äta. Men laga egen är typ så lätt att jag inte hajar varför man äter gummi och skit istället för äkta vara?
Peka. Potatis, 40% sås (vatten, SKUMMJÖLK, rapsolja, GRÄDDE, ÄGGULA, salt, socker, ostpulver, modifierad majsstärkelse, aromer,
stabiliseringsmedel: guarkärnmjöl och dinatriumdifosfat, dextros, kryddor, vitlökspulver, lökpulver).
Nu är detta inget jag köper men jag skulle verkligen att du förklarade vad som är problemet med denna innehållsförteckning, ser varken gummi eller skit utan en ganska bra gratäng för att vara halvfabrikat.
----------------
Citat:
Ursprungligen postat av
Cerwin
Ica Selection´s är riktigt bra. Innehåller bara mandelpotatis, grädde, västerbottenost och kryddor, producerad i Sverige.
Peka´s är faktiskt också ganska god men är man lite känslig mot tillsatser ska man kanske undvika den.
Potatis, 40% sås (vatten, SKUMMJÖLK, rapsolja, GRÄDDE, ÄGGULA, salt, socker, ostpulver, modifierad majsstärkelse, aromer,
stabiliseringsmedel: guarkärnmjöl och dinatriumdifosfat, dextros, kryddor, vitlökspulver, lökpulver).
Vilka tillsatser skulle folk vara överkänsliga i mot här? det som ser mest udda ut är dinatriumdifosfat (E450) men det finns i så många produkter att man borde hört talas om ifall någon var känslig mot det.
-------------
Nu är frågan varför jag valde att citera dessa två nötter, jo detta är nog den bästa innehållsförteckning jag någonsin sett i ett halvfabrikat så man ska absolut inte vara orolig att äta detta.
Aldrig köpt Peka's gratäng men efter folk i denna tråden var så vänligt att skriva ut innehållsförteckning ska jag börja köpa denna produkten.