2015-05-07, 13:02
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Se där, det gick fort. Jag som trodde ryktena om United helt dött ut och det istället lutade åt PSG, Liverpool. Var nog LvG som vägde tungt för Depays val.

https://twitter.com/ManUtd/status/596262445380988928

Såklart ett köp och kommer förmodligen peta Young relativt fort. Antar att United kommer spendera hela sommaren med få in en mittback.

Behöver man verkligen en sittande mittfältare? Herrera, Carrick och Blind borde ju kunna hantera det där bra. Speciellt efter ett år i PL så borde Herrera och Blind bli mer bekväma. Nu utgår jag från att det blir ett 4-2-3-1.

Carrick - Blind/Herrera

Young/Di Maria - Mata/Afrojack - Depay

Rooney.

Ser ju väldigt bra ut. Depay som en framtida fixstjärna, Angel kan bli bra om han släpper lite på sitt ego.
2015-05-07, 13:14
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Såklart ett köp och kommer förmodligen peta Young relativt fort. Antar att United kommer spendera hela sommaren med få in en mittback.

Behöver man verkligen en sittande mittfältare? Herrera, Carrick och Blind borde ju kunna hantera det där bra. Speciellt efter ett år i PL så borde Herrera och Blind bli mer bekväma. Nu utgår jag från att det blir ett 4-2-3-1.

Carrick - Blind/Herrera

Rooney.

Ser ju väldigt bra ut. Depay som en framtida fixstjärna, Angel kan bli bra om han släpper lite på sitt ego.

Kan tänka mig 4-3-3 också. Skulle gärna se att Di Maria testades mer centralt.

Blind/Herrera - Carrick - Di Maria

Mata - Rooney - Depay.

Något sådant skulle jag gilla.

Håller med om att kanterna inte borde vara största prioritet men United ska inte spela med Young som ordinarie även om han gjort det bra den här säsongen. Det är ju dessutom inte färdigshoppat.

Har en känsla av att United kommer splasha ut typ £100m på en stor spelare under det här transferfönstret. Vem det nu blir och om det blir lyckat är en annan sak men Woodward har ju varit väldigt klar med att Uniteds transferpolicy är förändrad och att man nu ska utnyttja sina ekonomiska muskler på transfermarknaden. Kan mycket väl bli Bale.
2015-05-07, 13:24
Bannlyst
Tycker det känns tydligt vilka United vill ha. Förutom Depay, som blev klar nu också, är det Gundogan, Hummels och Clyne. Kanske en fixstjärna i Bale om den går loss.
2015-05-07, 16:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Tycker det känns tydligt vilka United vill ha. Förutom Depay, som blev klar nu också, är det Gundogan, Hummels och Clyne. Kanske en fixstjärna i Bale om den går loss.
Det sägs att Axel Witzel är intressant för United, vad tror du om det?
2015-05-07, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det räcker med ett belgiskt afro. Men visst, in med alla yttrar som finns så kanske Man Utd kan ställa upp nästan utan centralt belägna spelare nästa år.

Någon slags 2-2-2-2-2:
Rafael--------Shaw
Valencia--------Blind
Witsel-Carrick
Young--------Di María
Januzaj--------Depay

Enligt vissa källor kan även Witsel spela på kanten så då kan man med fördel byta ut Carrick mot t.ex. Rojo och så får Blind gå upp ett snäpp i planen. Då har vi äntligen ett United med bara kantspelare på plan!
Senast redigerad av U-Fig 2015-05-07 kl. 16:10.
2015-05-07, 16:08
Medlem
anteri17s avatar
Jag tror inte på Depay. Jag tror inte på honom alls.
2015-05-07, 16:14
Medlem
snillet_1s avatar
Det viskas att Barcelona har kontaktat Inter gällande Kovacic. Personligen har jag väldigt svårt att värdera Kovacic, i något avseende, eftersom han aldrig har fått till det i Inter.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tror inte på Depay. Jag tror inte på honom alls.

Varför? Har aldrig sett honom spela.
2015-05-07, 16:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det viskas att Barcelona har kontaktat Inter gällande Kovacic. Personligen har jag väldigt svårt att värdera Kovacic, i något avseende, eftersom han aldrig har fått till det i Inter.

Varför? Har aldrig sett honom spela.

Av det jag sett saknar han ett naturligt flyt i spelet. Visserligen har Ronaldo tagit sig till världstoppen utan någon extrem spelkänsla, men det kompenseras med väldigt många andra extremt bra egenskaper. Jag har inte sett Deepay mycket, men någon form av sammanfattande helhetsbild har jag.

Visst är hans målfacit fint, men i en bättre liga måste det finnas en intressant helhet. Har Deepay det? Inte i de få matcher jag sett.

Det är möjligt att detta är ett inlägg värt att citera om tre år. Må så vara.
2015-05-07, 17:14
Medlem
Giggsys avatar
Så jävla underbart härligt att Memphis är klar
2015-05-07, 17:14
Moderator
zanteras avatar
Känner spontant lite Januzaj-vibbar med Depay. Kan bli riktigt bra, eller kan rinna ut i sanden och inte bli något speciellt alls.
2015-05-07, 17:15
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao

Carrick - Blind/Herrera

Rooney.

Det finns ju ingen som kan ersätta Carrick i dagens trupp om man vill fortsätta med samma system som nu. Blind klarar inte av att spela ensam sittande. Alldeles för svagt positionsspel och värderande av situationer för det. Herrera funkar hyggligt men det tar bort så många andra av hans egenskaper att det inte är speciellt vägvinnande för laget att spela honom där.
2015-05-07, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Nej, det tror jag väl inte. Han var ju lite aktuell för några år sedan men skulle inte tro att han är det längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in