Är det någon som hört någonting mer om det här? Det är ju fan konstigt att inte det står om det här i skvallerpressen. Dom borde ju drägla av upphetsning om han har spöat sin nya flickvän.
Jo, mycket märkligt hur tyst det blev. Svensk "schlagerstjärna" känd från Melodifestvalen misstänks ha misshandlat flickvän på Waskia i Gällivare. Och ingen blaska bryr sig.
Jo, mycket märkligt hur tyst det blev. Svensk "schlagerstjärna" känd från Melodifestvalen misstänks ha misshandlat flickvän på Waskia i Gällivare. Och ingen blaska bryr sig.
Håkan ”Nordman” Hemlin, 46, slipper inte undan.
Artisten har enligt tingsrätten allvarligt misskött kontakterna med kriminalvården och döms nu till en månads fängelse.
Jag googlade för att se hur han fått sitt är (krogslagsmål, slagen med flaska) och det lustiga är att jag hittade svaret i en artikel om Nordman från 1995. Snacka om att ränderna aldrig går ur!
Ur artikeln:
Citat:
Vi sitter i en bil på väg till fängelset. Till Hemlin.
-Han är den som tar dagen som den kommer. Lite ostrukturerad... Och en humörmänniska
Citat:
Tycker du att Håkan har varit en drummel?
-Ja, att han sitter i fängelse är väl ett exempel på det.
Hur var han före Nordman?
-När han och jag träffades bodde han i en resväska. Flyttade runt. Sov i trappuppgångar...
Citat:
-Pengar hade jag aldrig förr. Och försökte inte få några heller. Nu har det blivit lite värre med det. Jag vet inte var jag ska göra av alla pengar. Jag tycker inte om pengar. Helt enkelt för att det är ett "måste".
Läste hans bok Förlist nyligen där är en del storys om en "känd?" pundarpolare i stockholm som kallas för "fitnessgurun" någon som vet vem det kan vara.
Trots överklagan: det blir fängelse för Håkan ”Nordman” Hemlin.
Nu fastställer hovrätten tingsrättens dom, och artisten döms till en månads fängelsestraff för skattebrott och för att ha misskött kontakten med kriminalvården.
Det var i början av juni som Stockholms tingsrätt beslutade att Håkan Hemlin, 46 skulle dömas till en månads fängelse.
Orsaken var att sångaren inte skött kontakten med kriminalvården efter att ha dömts till villkorlig dom med 50 timmars samhällstjänst efter skattehärvan med festfixaren Michael Brinkenstjärna.