2015-05-06, 21:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Jag driver företag kära du, tom ett rätt kreativt sådant.

Och det vill du att vi ska tro på när du inte ens klarade av att läsa några rader med enkel text
Citera
2015-05-06, 21:44
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nej, det ena förklarar inte det andra. En betydligt viktigare anledning är naturligtvis individens eget intresse och kapacitet.
Återigen, kapacitet har även att göra med det sociala stödet. Vi är sociala varelser. Men visst, en psykopat med bra självförtroende skulle skita i alla normer, vad andra tycker o.s.v. och bara köra på. Nu är vi inte alla psykopater så det fungerar inte lika lätt.
Citera
2015-05-06, 21:45
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Och det vill du att vi ska tro på när du inte ens klarade av att läsa några rader med enkel text
Det där var inget argument utan härskarteknik. Ful taktik.
Citera
2015-05-06, 21:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Det där var inget argument utan härskarteknik. Ful taktik.

Det är sanning oavsett om du anser att sanningen är elak. Kan hon inte läsa några enkla rader text så bekräftar hon det jag precis skrev.
Citera
2015-05-06, 21:52
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Det är alltså bara de bekväma, sitta på röven, arbetena som passar när feminister stormar in på manliga arbetsplatser.
Hur skulle det vara med betongarbetare, elektriker, skogshuggare, lastbilschafför, snickare, rörläggare, målare, ställningsbyggare, asfalterade, vägbyggare, järnvägsbyggare, gruvarbetare, snöröjare, sophämtare, isolerare, plåtslagare, sanerare, slaktare och verkstadsarbetare. Du vet, de där yrkena vi Svenska Vita Äckliga Män arbetar i.
Där har du yrken som enligt feminismen är i skriande behov av kvinnor.
För det kan väl aldrig vara så att feminismen inte når ut i de yrken som har flest män anställda. Det kan väl aldrig vara feminismens agenda att männen ska sköta dessa arbetsuppgifter så kan kvinnor kvotera in sig som chefer och styrelsemedlemmar.

Nästan alla dessa yrken du nämner kräver god fysik, muskelstyrka, vilket män har mer av än kvinnor. Jag syftar på arbeten där den fysiska styrkan inte är ett problem.

Citat:
NÄ!, menar feminismen allvar med sitt jämlikhetstjat så ta och besätt dessa manliga yrken till 50%. Det är dax att visa att det inte skiljer mer mellan män och kvinnor, än det vi har mellan benen. För du menar väl inte att kvinnor inte klarar av dessa yrke!?

Min åsikt är att yrken som rent kroppsligt bättre passar män, rent kroppsligt bättre passar män. Om du kan bevisa att kvinnor bäst passar till traditionella kvinnoyrken tar jag gärna till mig den informationen.
Citera
2015-05-06, 21:55
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Det är sanning oavsett om du anser att sanningen är elak. Kan hon inte läsa några enkla rader text så bekräftar hon det jag precis skrev.
Bara för att den personen hoppade över, eller inte tog till sig en del av din text betyder inte att den personen är korkad, har brist på kreativitet, inte kan driva ett företag o.s.v.
Citera
2015-05-06, 21:57
Medlem
Citat:
Oj, vad jobbigt det blev nu!
Feminister brukar ju sprudla av idéer för att ta del av manliga områden.

Anställningsstopp för män? Använd de metoder som är brukligt i feministkretsar.
Tjat, gnat, kvotering.

Eller, varför inte göra som med den enorma lusten till styrelserum och politik.

Dra igång media och gråt ut om hur orättvist det är att inte fler kvinnor än blabla är anställda inom elektriker, snickare, verkstadsarbetare mm.

Inget offer är för stort mot jämlikhetens lyckorike!
... och så inför vi dryga böter för alla arbetsgivare som inte uppfyller kvinnokvoten!

Det är bara för företagarna att påbörja rekryteringståget!
Citera
2015-05-06, 21:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nästan alla dessa yrken du nämner kräver god fysik, muskelstyrka, vilket män har mer av än kvinnor. Jag syftar på arbeten där den fysiska styrkan inte är ett problem.

Min åsikt är att yrken som rent kroppsligt bättre passar män, rent kroppsligt bättre passar män. Om du kan bevisa att kvinnor bäst passar till traditionella kvinnoyrken tar jag gärna till mig den informationen.

Det finns flera andra yrken som män också passar bättre till, t.ex. yrken som kräver logiskt tänkande. Dessutom är det vanligare att killar verkligen blir bitna av ett område och lägger massor av tid och energi på det. Det här är en stor förklaring till att det är män som står för de stora framstegen i samhällets utveckling.
Citera
2015-05-06, 21:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Bara för att den personen hoppade över, eller inte tog till sig en del av din text betyder inte att den personen är korkad, har brist på kreativitet, inte kan driva ett företag o.s.v.

Hoppade hon över hela inlägget men valde ändå att skriva en totalt irrelevant kommentar om det menar du, det låter som idioti och inte något en driven smart person gör.
Citera
2015-05-06, 22:04
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Hoppade hon över hela inlägget men valde ändå att skriva en totalt irrelevant kommentar om det menar du, det låter som idioti och inte något en driven smart person gör.
Diskussionen handlade om orsaker till att män driver de flesta företag, så det hon skrev är i linje med vad som diskuteras.
Citera
2015-05-06, 22:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Diskussionen handlade om orsaker till att män driver de flesta företag, så det hon skrev är i linje med vad som diskuteras.

Hon missförstod hela det inlägg hon kommenterade trots att det bara bestod av några rader enkel text. Det är inte egenskaper som är bra om man ska lyckas skapa något av värde.
Citera
2015-05-06, 22:08
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Det finns flera andra yrken som män också passar bättre till, t.ex. yrken som kräver logiskt tänkande.
Det är förmodligen så, men å andra sidan är kvinnor bättre på kreativitet så om det handlar om mer än bara strikt logik behövs både logik och kreativitet i de flesta tankearbeten idag.

Citat:
Dessutom är det vanligare att killar verkligen blir bitna av ett område och lägger massor av tid och energi på det. Det här är en stor förklaring till att det är män som står för de stora framstegen i samhällets utveckling.
Jag känner till båda kvinnor och män som har den tendensen, så jag vet inte om jag håller med. Har du något forskningsunderlag som visar på det du tror på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in