Citat:
Ursprungligen postat av
Kent-Inger
Det är alltså bara de bekväma, sitta på röven, arbetena som passar när feminister stormar in på manliga arbetsplatser.
Hur skulle det vara med betongarbetare, elektriker, skogshuggare, lastbilschafför, snickare, rörläggare, målare, ställningsbyggare, asfalterade, vägbyggare, järnvägsbyggare, gruvarbetare, snöröjare, sophämtare, isolerare, plåtslagare, sanerare, slaktare och verkstadsarbetare. Du vet, de där yrkena vi Svenska Vita Äckliga Män arbetar i.
Där har du yrken som enligt feminismen är i skriande behov av kvinnor.
För det kan väl aldrig vara så att feminismen inte når ut i de yrken som har flest män anställda. Det kan väl aldrig vara feminismens agenda att männen ska sköta dessa arbetsuppgifter så kan kvinnor kvotera in sig som chefer och styrelsemedlemmar.
Nästan alla dessa yrken du nämner kräver god fysik, muskelstyrka, vilket män har mer av än kvinnor. Jag syftar på arbeten där den fysiska styrkan inte är ett problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kent-Inger
NÄ!, menar feminismen allvar med sitt jämlikhetstjat så ta och besätt dessa manliga yrken till 50%. Det är dax att visa att det inte skiljer mer mellan män och kvinnor, än det vi har mellan benen. För du menar väl inte att kvinnor inte klarar av dessa yrke!?
Min åsikt är att yrken som rent kroppsligt bättre passar män, rent kroppsligt bättre passar män. Om du kan bevisa att kvinnor bäst passar till traditionella kvinnoyrken tar jag gärna till mig den informationen.