2015-05-06, 19:15
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Fast det betyder väl inte att de spelar defensivt även om de är duktigs defensivt och ger inte sina motståndare möjligheten att anfalla så mycket. Spännande match, tippar 2-1 till Barca.
Nja, att inte ens låta sina motståndare komma till anfall är också ett sätt att spela defensivt. Men visst, Barcelona är väl knappast bäst i världen på att lägga sig på försvar.
2015-05-06, 19:23
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nja, att inte ens låta sina motståndare komma till anfall är också ett sätt att spela defensivt. Men visst, Barcelona är väl knappast bäst i världen på att lägga sig på försvar.
Precis, men det är väl mer deras vanliga spelsätt som gör det även om de givetvis anpassar sig efter motstånd. Riktigt laddad inför i kväll
2015-05-06, 19:29
Medlem
Big Bosss avatar
Ser också fram emot att kolla på matchen som neutral, mer än vad jag gjorde inför gårdagens match. Ska ju bli intressant vad Neymar - Messi - Suarez kan producera i en match mot Bayern, efter dominerat La Liga hela säsongen.
2015-05-06, 19:31
Medlem
NirvanAs avatar
Enligt denna tror man att Bayern kan ställa upp med en 5-backslinje

https://pbs.twimg.com/media/CEViG6pWIAA6KRN.jpg

Rafinha-Boateng-Dante-Benatia-Bernat
2015-05-06, 19:38
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Enligt denna tror man att Bayern kan ställa upp med en 5-backslinje

https://pbs.twimg.com/media/CEViG6pWIAA6KRN.jpg

Rafinha-Boateng-Dante-Benatia-Bernat

Fattar inte varför Dante får spela överhuvudtaget. För några matcher sedan i Bundesliga blev han utbytt efter 15 minuter i första efter att han hade framstått som drogad och desorienterad. Då trodde jag det var det sista vi skulle få se av Dante, men så har det tyvärr inte blivit.

Den här uppställningen tror jag kan förlora rätt så stort mot Barca. Hoppas jag har fel.
2015-05-06, 19:39
Medlem
NirvanAs avatar
Barcas officiella är utan överraskningar:

TerStegen
Alves-Pique-Mascherano-Alba
Rakitic-Busquets-Iniesta
Messi-Suarez-Neymar

Bench Barcelona: Bravo, Bartra, Vermaelen , Adriano, Xavi, Rafinha, Pedro

Fan vad den backlinjen kommer bli utmanade på inlägg och fasta situationer, tur att Robben och Ribery är borta. Kunde vart värre.

Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Fattar inte varför Dante får spela överhuvudtaget. För några matcher sedan i Bundesliga blev han utbytt efter 15 minuter i första efter att han hade framstått som drogad och desorienterad. Då trodde jag det var det sista vi skulle få se av Dante, men så har det tyvärr inte blivit.

Den här uppställningen tror jag kan förlora rätt så stort mot Barca. Hoppas jag har fel.

Som sagt, var bara en tidning som spekulerade, officiella är snart tillgänglig
2015-05-06, 19:53
Medlem
snillet_1s avatar
Bayern: Neuer; Rafinha, Boateng, Benatia, Lahm; Alonso, Thiago, Schweinsteiger; Muller, Lewandowski, Bernat
2015-05-06, 19:53
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Som sagt, var bara en tidning som spekulerade, officiella är snart tillgänglig
Lyckligtvis var det nog en dålig spekulation. Har just sett på Twitter en uppställning där Dante saknas och Schweinsteiger ingår. Schweini har visserligen inte varit strålande sedan han kom tillbaks från skadan men måste ändå vara med.
2015-05-06, 19:55
Medlem
Halloween2s avatar
Neuer, rafhina, benatia, alonso, thiago, Robert, boateng, bernat, lahm, muller och bastian

Ingen Dante!
2015-05-06, 20:12
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Startar med Bernat istället för Götze, vilket stolpskott Guardiola kan vara emellanåt.
2015-05-06, 20:14
Medlem
Hur länge är Robben och Ribery borta? Robben är ute flera månader, eller?
2015-05-06, 20:15
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Hoppas Barcelona vinner, tror det blir enklare att möta dem i en eventuell final.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in