Citat:
Ursprungligen postat av
IQ-141
Tja,
Jag satt och designade varje dag i ca 4-6 timmar i streck, sedan brukade jag ta paus efter ca en eller två veckor för att hjärnan var på hög varv, sedan efter ca en vecka fick jag igång motivationen till att köra igång hårt samt riktigt bra, bättre denna gång. Nu börjar det närma sig mot slutet och har en paus nu med men innan denna paus så körde jag å hårt att det var otroligt, nu känns det som att soffan håller mig ifrån att programmera, är riktigt lat när tänker på det. Ibland lägger jag upp att jag ska programmera en dag på kvällen men när det börjar bli dags och när jag kommer på det så stänger jag genast ned datorn och slänger mig in i sängen för att sova. Känner mig riktigt lat speciellt när jag ska programmera. Men när jag väl börjar så kan jag inte sluta.
Hur har ni tagit ut er från denna sits? Är det bara att väna lite till tills man blir sugen på att börja igen? Känns som att kroppen vill spy när det är dags att börja.
Det är bara att nöta och nöta även om du har 0 motivation till det. Det är precis som för journalister som inte orkar/ vill skriva artikeln eller body buildern som inte vill träna. Det är bara att göra det!