2015-05-04, 15:52
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Vad händer i Högis, nån med ny info om vräkningen?
2015-05-04, 16:18
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8

Enligt användaren Rojas så skulle samtliga läger runt eller på/i toppen avhysas den 5 maj om jag minns datumet rätt.

Rojas rapporterade även att ett nytt läger längs tågspåret ungefär vid cyklopen är påväg att växa fram just nu. Denna plats har tidigare varit ett läger och jag vet att det har skett avhysningar därifrån minst 2 ggr förut.

Jag åkte förbi ett av lägren(det som ligger vid fotbollsplanen vid Fagersjövägen) i helgen och där verkade det som man att man var i full gång med att evakuera/flytta lägret. Observera att det inte var någon avhysning utan en flytt.

i övrigt såg jag många bilar som kördes av Romer runt högdalstoppen, de reg nr som jag hann kolla upp var samtliga avställda. Det är tyvärr viktigare att ta fast folk som kör 10-15 km för fort än att hindra dessa farliga vrak från att rulla på svenska vägar
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2015-05-04 kl. 16:25.
2015-05-04, 18:17
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Enligt användaren Rojas så skulle samtliga läger runt eller på/i toppen avhysas den 5 maj om jag minns datumet rätt.

Rojas rapporterade även att ett nytt läger längs tågspåret ungefär vid cyklopen är påväg att växa fram just nu. Denna plats har tidigare varit ett läger och jag vet att det har skett avhysningar därifrån minst 2 ggr förut.

Jag åkte förbi ett av lägren(det som ligger vid fotbollsplanen vid Fagersjövägen) i helgen och där verkade det som man att man var i full gång med att evakuera/flytta lägret. Observera att det inte var någon avhysning utan en flytt.

i övrigt såg jag många bilar som kördes av Romer runt högdalstoppen, de reg nr som jag hann kolla upp var samtliga avställda. Det är tyvärr viktigare att ta fast folk som kör 10-15 km för fort än att hindra dessa farliga vrak från att rulla på svenska vägar

Aha, imorgon.

Sorgligt & skam att snuten skiter fullständigt i zigenare bilarna, finnar inga ord!
2015-05-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8

Åkte förbi i morse kl 08:00 och såg att zigenarna var i full färd med att flytta till det gamla lägret vid cyklopen.
2015-05-04, 19:11
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Åkte förbi i morse kl 08:00 och såg att zigenarna var i full färd med att flytta till det gamla lägret vid cyklopen.

Är det inte dags att avhysa dom på en gång då. Innan de etablerar sej. Det skulle ju gå snabbare sades det. Eller?
Hur fräcka är dom när
dom flyttar tillbaka till ställen där de inte får bo? Dom har ju blivit avhysta fler gånger därifrån.
Att Mota Olle i Grind är en bra taktik.
De leker med oss.
2015-05-04, 21:23
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G

Var inte husvagnarna vid Högdalen (nära återvinningscentralen och topparna) borta häromdagen. Eller flyttar de bara lite längre nedför gatan och tvärsöver?
2015-05-04, 21:55
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Är det inte dags att avhysa dom på en gång då. Innan de etablerar sej. Det skulle ju gå snabbare sades det. Eller?
Hur fräcka är dom när
dom flyttar tillbaka till ställen där de inte får bo? Dom har ju blivit avhysta fler gånger därifrån.
Att Mota Olle i Grind är en bra taktik.
De leker med oss.

Dessa dyra "avhysningar" börjar faktiskt bli aningen patetiska. Det enda dessa avhysningar resulterar i är att kommunen får städa upp den skit som zigenarna inte vill ha med sig till sitt nya läger Och notan står givetvis vi skattebetalare för. Samma dag som ett läger avhyses så har redan ett nytt läger
etablerats 1 km bort Veckan innan.

Många som läser det jag skriver kanske tror att jag skämtar när jag påstår att avhysningarna enbart fungerar som städning , men tyvärr, det är inget skämt utan en bitter sanning. Många av de husvagnar som används har jag sett på flera olika platser där läger påstås ha avhysts. Dessa husvagnar lyckas man dock flytta innan avhysningarna genomförs och det som lämnas kvar är bara sopor och bajs. Den främsta orsaken till detta är att kronofogdemyndigheten i god tid informerar om såna här aktioner med lappar och tolkar innan de genomförs.

Beslagta och förstör deras fordon och husvagnar omedelbart. Dessa är obesiktigade, oskattade, oförsäkrade och Har inget att göra vare sig i skogen eller ute på vägarna.
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2015-05-04 kl. 21:58.
2015-05-04, 22:06
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Dessa dyra "avhysningar" börjar faktiskt bli aningen patetiska. Det enda dessa avhysningar resulterar i är att kommunen får städa upp den skit som zigenarna inte vill ha med sig till sitt nya läger Och notan står givetvis vi skattebetalare för. Samma dag som ett läger avhyses så har redan ett nytt läger

Många som läser det jag skriver kanske tror att jag skämtar när jag påstår att avhysningarna enbart fungerar som städning , men tyvärr, det är inget skämt utan en bitter sanning. Många av de husvagnar som används har jag sett på flera olika platser där läger påstås ha avhysts. Dessa husvagnar lyckas man dock flytta innan avhysningarna genomförs och det som lämnas kvar är bara sopor och bajs. Den främsta orsaken till detta är att kronofogdemyndigheten i god tid informerar om såna här aktioner med lappar och tolkar innan de genomförs.

Beslagta och förstör deras fordon och husvagnar omedelbart. Dessa är obesiktigade, oskattade, oförsäkrade och Har inget att göra vare sig i skogen eller ute på vägarna.

Japp. Högdalen är ett praktexempel på detta.
Cirkeln är vid det här laget sluten, de första platserna som de avisades ifrån är nu bebodda för andra eller kanske till och med tredje gången.
2015-05-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Var inte husvagnarna vid Högdalen (nära återvinningscentralen och topparna) borta häromdagen. Eller flyttar de bara lite längre nedför gatan och tvärsöver?

klockan 08:00 i morse så var husvagnarna parkerade mellan 300-600 hundra meter närmare Älvsjö. En del husvagnar befann sig vid järnvägsspåret nära cyklopen. Där var det full aktivitet med att bygga kojor. Jag skulle tro att lägret snart är lika stort som innan avhysningen i mitten av februari år 2014.
2015-05-04, 22:21
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Beslagta och förstör deras fordon och husvagnar omedelbart. Dessa är obesiktigade, oskattade, oförsäkrade och Har inget att göra vare sig i skogen eller ute på vägarna
.

Det vore ju det första de skulle göra. Vad taffigt allt går till även när det finns beslut.
Vi bir aldrig av med dom trots vräkningarna.
2015-05-04, 22:50
Medlem
Citat:

Inte konstigt att man får blodsmak i munnen. Tiggarna sätter dagordningen och våra kommuner ber nästan om ursäkt för att de måste avhysa. Sen sitter fanskapen utanför butiker och ler sina falska hjälplösa leenden och ber om pengar! och får det av diverse idioter. Nä, knipsluga jäkla as är vad de är. Allihop! Det skulle vara trevligt om man kunde samlas vid lägret till helgen och grilla korv eller nåt, allemansrätten gäller väl även oss. Sen lämnar vi bara skiten, för kommunen städar ju så gärna upp. Tvi!
2015-05-04, 23:03
Medlem
senapslamms avatar
Förortsborna får stå ut med mycket. I Stockholms innerstad blir det protester när fint folks barn trampar i zigenarbajs, några överklassdamer lekar välgörenhet. Se länken för internt bråk på Gärdet.

http://imgdrop.se/UPL/1430768660fkb.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in