Citat:
Ursprungligen postat av
lorddesh
Vi har inga problem alls med att förklara fler än tre dimensioner, även om det är bortom vår fantasi vad gäller att föreställa sig femton dimensioner rent bildmässigt, går det alldeles utmärkt att förklara matematiskt - om man förstår matematiken. Fysiker gör det dagligdags och det ligger till grund för många teorier och hypoteser rörande universum.
Matematik är bara något som sektmedlemmar eller de så kallade lärda hittat på för att man ska kunna utöva makt över den försvarslösa massan, folket. Matematiska påhitt i form av formler och liknande drar man också till med för att dölja det faktum att vetenskapen inte har någon riktig förklaring på hur saker egentligen förhåller sej.
Även jag har genomlidit timslånga predikningar i de aktuella ämnena i flera av skikten inom vårt korrupta utbildningsväsen, så jag vet vad det handlar om. Men nu har jag lämnat sekten och är en fri man. Mej lurar ni inte.
När sanningen uppdagas och det visar sej att "jorden ser ut som en boll"-teorin bara var en bluff, så kommer domen bli hård, sanna mina ord! Formelsamlingar kommer brännas på bål. Och gud kommer straffa de som vägrade erkänna att jorden är platt!