2015-05-04, 23:52
Medlem
trattfans avatar
Nu såg jag matchen på tyvärr tv idag.
Men var inte domaren extremt urusel.

Första målet var väl felaktigt bortdömt som offside? Det visades knappt repriser men jag upplevde de ej som offside.
Sedan var det väl ett ganska solklart hand utav någon FFFare där i mitten utav matchen när det fortfarande stod 0-0.

Sedan var det ju ett skämt att det blev en straff på den filmingen.

Aja 3p iaf.

Ankersen känns som Vibe 2013. Fumlar mycket med bollen, skjuter i lägen där han borde passa och sällan träffar mål. Hoppas han kan vara som Vibe 2014 var snart.
Citera
2015-05-04, 23:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Då är det vind i seglen igen. Efter en jävligt medioker halvlek från båda lagen spela vi upp oss väl och stundtals var det njutning, väggspelet mellan Goitom-Brustad vid 1-0, Oforis aktioner och Banguras lekstuga kommer man minnas. Tänkte tanken om Pinones-Arces avslut suttit i mål och inte i stolpen så skulle det bli nervigt vid tilläggstiden..

Hammarby kom inte upp till en tillräckligt bra nivå och hur mycket det har å göra med Kennedy låter jag va osagt men han är nog den viktigaste spelaren för sitt lag i hela allsvenskan.

Efter dagens insats vill man gärna se Bangura från start mot Peking men har för mig att ledningen mer eller mindre ställde som krav på att se egna produkter få mycket speltid så det rättfärdigar Alms val av Lundholm. Idealt vore ju om det var Eliasson och inte Lundholm som kom från det egna ledet men nåja, förhoppningsvis löser det sig med tiden.

Undrar om inte Goitom för stunden är allsvenskans bäste anfallare? Varit oerhört pigg i år.
Citera
2015-05-05, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Bättre kan du, M.S.

Gnaget, Ellos och MFF borta är liksom tre av de fem svåraste matcherna för säsongen. Sedan är Örebro och Häcken bättre än tabellen visar, så fyra poäng mot dessa två lag (på ett hemmamöte och ett bortadito) är bra när väl tabellens summeras i höst.

Förutom det ett relativt ovisst derby mot DIF, och så det enklare hemmamötet mot Åtvid.

Nog tycker Hammarby det är ganska skönt att ha detta schema innan serien vänder:

Sundsvall
Norrköping
Helsingborg
Halmstad
Kalmar
Göteborg
Gefle
Falkenberg

Fyra förmodade bottenlag i Sundsvall, Halmstad, Gefle och Falkenberg.
Tre mittengäng i Norrköping, Helsingborg och Kalmar.
Ett topplag i Göteborg.

Vad kan det tänkas resultera i? Resultatraden 4-2-2 kanske. Då skulle Bajen ha 25 poäng efter halva säsongen. Förra året räckte 52 poäng till en tredjeplats...
Men det gäller ju för Bajen att leverera också. Segrar är svåra att ta i AS. Och laget börjar se aningen trött ut. Själv vill jag se mer av Torsteinbö, Rennie och Pablo.

jag svarade ju bara på hans fråga ang tabellplacering för deras motståndare, de hade ju just 3 motståndare på övre samt undre halvan inför denna omgången. annars håller med om att de haft ett above average spelschema hittills, att endast dela in serien i övre och under halvan känns ju inte särskilt talande för hur svårt spelschema man faktiskt haft. att ha mött 3 av 4 direkta guldkandidater är ju en klart större skillnad gentemot att ha mött typ HIF/häcken/norrköping än att t.ex. ha fått möta typ åtvidaberg istället för sundsvall på undre halvan

samtidigt tycker jag nästan nuvarande tabell (så här tidigt in i säsongen) är mer relevant sett till hur nöjd man ska vara över sitt resultat än att endast kolla på den skattade framtida sluttabellen då nuvarande tabell i princip är synonymt med vad en formtabell visar i omgång 26. jag hade t.ex. blivit lika besviken om AIK inte lyckats slå örebro för några veckor sedan som ifall vi inte lyckats slå örebro på en åttondeplats med 2p på senaste 5 (eller vad dom nu hade när AIK mötte dom) i omgång 26. eller för den delen lika nöjd över 3p emot ett gefle med två raka segrar, oberoende av ifall de råkar vara omgång 3 eller 19 där gefle ligger på kvalplats.

bajen har klarat sig bra hittills, men man får väl se hur det går ifall kennedy missar fler matcher samt när tidigt-in-i-säsongen-boosten som många, men inte alla, nykomlingar hittar ibland.
Senast redigerad av M.S 2015-05-05 kl. 00:11.
Citera
2015-05-05, 00:06
Medlem
Vad är prognosen på Kennedy, när är han tillbaka?
Citera
2015-05-05, 00:16
Medlem
junazs avatar
Nån skrev att Torsteinbö, Rennie och co bör visa mer - vad har hänt med Rennie? Noll minuter för honom så här långt i Allsvenskan... Inte ens med i truppen senaste matcherna innan derbyt. Skadad? Allmänt för dålig?
Citera
2015-05-05, 00:19
Medlem
Punklivs avatar
Riktigt uselt i dag. Fy fan. Mer går inte att säga.

För övrigt borde Fuhre raka sig och hålla sig borta ifrån fotbollsplaner.
Citera
2015-05-05, 00:41
Medlem
Bajenjeppes avatar
Inte mycket att säga om matchen förutom att vi känns väldigt fega och inte vågar göra det vi vill. Jag köper helt resonemanget om att Kennedy behövs i den här typen av matcher, men folk som på riktigt tror att det gäller även mot sämre lag kan ju inte vara speciellt fotbollskunniga. Exempelvis mot Åtvidaberg var Kennedy totalt anonym, men vi vann ändå.

Känns som att framförallt Gnagets afrikaner var den stora skillnaden idag. Blev till exempel en stor skillnad när golvmoppen byttes in istället för Lundholm.

Vi har fått en bra start på allsvenskan och det ska bli intressant nu framöver när vi möter förmodade mittenlag samt bottengäng. Jag står kvar vid det jag sa innan säsongen, nämligen att oavsett hur bra vi är nu i starten så kommer vi vara bättre i höst eftersom vi är inne i en process som kommer ta x antal år, men där fokuset är det långsiktiga, inte kortsiktiga.
Citera
2015-05-05, 00:52
Medlem
ArneIIIs avatar
Man får ändå säga att Falkenberg gör det riktigt bra. Eller försöker iallafall. Spela på det man har. Med en klubb vars enda mål är att hålla sig kvar i AS är såklart spel på kryss med chans till ett skitmål på kontring på slutet en nog så bra plan (som vi likväl kunde falla på utan vår danske charmör). Ligger stundtals riktigt bra i sin försvarsposition och har ett riktigt kämparhjärta. Sådant kan mycket väl säkra ett allsvenskt kontrakt även i år.

Vad gäller Blåvitt så har vi fortfarande inte gjort en riktigt bra och tillfredsställande match i AS ännu. Slöare i sista fjärdedelen än en gammal rostig morakniv. Men är såklart nöjd med defensiven och framförallt våra mittbackar. DET GÅR INTE ATT VINNA ÖVER BLÅVITT! Tja, förutom ett lag då men dom skiter vi i nu.

Skål och tack för idag...mot nya poäng och sköna segrar
Citera
2015-05-05, 07:24
Medlem
Har det kommit ut vad det var som hände med Carlgren? Sne'steg vid målfirande eller något allvarligare?
Citera
2015-05-05, 07:53
Medlem
eternussermos avatar
Känns skönt att vi fortfarande har sju poäng ned till kvalplatsen.

Jag tror dock det blir en svår match mot Sundsvall, vi har mött dem många gånger de senaste åren, och känslan är att vi haft svårt mot dem.

Förra säsongen tog vi en poäng efter att ha legat under med 0-2 på Nya Söderstadion på och förlorade borta. Dessutom skapade de enormt många chanser i sin förra match, mot Elfsborg, och vi får hoppas det inte "jämnar" ut sig mot oss.
Citera
2015-05-05, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Bohm gjorde bra på försäsongen och kan få chansen, MSD kan fungera ibland men vi kan även som jag nämnde gång innan göra som någon föreslog nånstans- Flytta ut Seb i en fri roll, köra Gurra-Tom centralt.
Rieks är i grunden den bäste på platsen men likväl ur form.

Frågan är om Sören kände på sig att du ville bänka honom

Hygglig match igår, för lite utdelning på det spelövertag blåvitt ändå hade. Falkenberg hade väl två skott utifrån, typ.

Straffen är bedrövligt dömd Lätt att få straff om det bara är att söka upp ett ben att springa in i sen störtdyka.
Citera
2015-05-05, 08:22
Avslutad
En skitmatch i stora delar. När Aik lyfter sig en stund i andra, samtidigt som Bajen faller ihop så blir 2-0 ett faktum. Börjar förlika mig med verkligheten.

Bajen måste hitta tillbaka till sitt spel och självförtroende för att behålla sin position som ett mittenlag. Sundsvall hemma härnäst blir en ganska bra match.

Kan Aik ha dessa toppar under en längre period i matcherna så lär dom hålla sig i toppen, men frågetecken för lunkennivån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in