Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Bättre kan du, M.S.
Gnaget, Ellos och MFF borta är liksom tre av de fem svåraste matcherna för säsongen. Sedan är Örebro och Häcken bättre än tabellen visar, så fyra poäng mot dessa två lag (på ett hemmamöte och ett bortadito) är bra när väl tabellens summeras i höst.
Förutom det ett relativt ovisst derby mot DIF, och så det enklare hemmamötet mot Åtvid.
Nog tycker Hammarby det är ganska skönt att ha detta schema innan serien vänder:
Sundsvall
Norrköping
Helsingborg
Halmstad
Kalmar
Göteborg
Gefle
Falkenberg
Fyra förmodade bottenlag i Sundsvall, Halmstad, Gefle och Falkenberg.
Tre mittengäng i Norrköping, Helsingborg och Kalmar.
Ett topplag i Göteborg.
Vad kan det tänkas resultera i? Resultatraden 4-2-2 kanske. Då skulle Bajen ha 25 poäng efter halva säsongen. Förra året räckte 52 poäng till en tredjeplats...
Men det gäller ju för Bajen att leverera också. Segrar är svåra att ta i AS. Och laget börjar se aningen trött ut. Själv vill jag se mer av Torsteinbö, Rennie och Pablo.
jag svarade ju bara på hans fråga ang tabellplacering för deras motståndare, de hade ju just 3 motståndare på övre samt undre halvan inför denna omgången. annars håller med om att de haft ett above average spelschema hittills, att endast dela in serien i övre och under halvan känns ju inte särskilt talande för hur svårt spelschema man faktiskt haft. att ha mött 3 av 4 direkta guldkandidater är ju en klart större skillnad gentemot att ha mött typ HIF/häcken/norrköping än att t.ex. ha fått möta typ åtvidaberg istället för sundsvall på undre halvan
samtidigt tycker jag nästan nuvarande tabell (så här tidigt in i säsongen) är mer relevant sett till hur nöjd man ska vara över sitt resultat än att endast kolla på den skattade framtida sluttabellen då nuvarande tabell i princip är synonymt med vad en formtabell visar i omgång 26. jag hade t.ex. blivit lika besviken om AIK inte lyckats slå örebro för några veckor sedan som ifall vi inte lyckats slå örebro på en åttondeplats med 2p på senaste 5 (eller vad dom nu hade när AIK mötte dom) i omgång 26. eller för den delen lika nöjd över 3p emot ett gefle med två raka segrar, oberoende av ifall de råkar vara omgång 3 eller 19 där gefle ligger på kvalplats.
bajen har klarat sig bra hittills, men man får väl se hur det går ifall kennedy missar fler matcher samt när tidigt-in-i-säsongen-boosten som många, men inte alla, nykomlingar hittar ibland.