2014-06-10, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Nu har vi fått en tiggerska utanför mitt Ica Maxi på Kungsholmen. Tråkig utveckling, men om folk skulle sluta ge dem pengar skulle de försvinna. Det finns en anledning varför de sitter där.

Nu?! Hon och andra har suttit utanför ICA Maxi i flera månader. Vid Stadshagens tunnelbana sitter det tiggare. Uppe vid Kristinebergs tunnelbanestation satt det tidigare en tjej men har blivit ersatt av en man som tigger. Ibland sitter det även någon utanför Coop vid sagda station. I närheten finns, antar jag, fortfarande ett läger.

Vad jag väntar på att se är tiggare som letar sig ner till Hornsbergsstrand och Kristinebergsstrand för att plåga de nyrika invånarna när de lapar sol och äter på hippa restauranger.

MYCKET tråkig utveckling!
Senast redigerad av Disposition 2014-06-10 kl. 19:06.
2014-06-10, 19:01
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Nu är det klart, Norge förbjuder!
En svallvåg med tiggare förväntas komma till Sverige..

www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Tigging-blir-forbudt-i-hele-landet-fra-2015-7598877.html#.U5cvYnY4RGQ

För er som inte betalar för Aftenposten: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/tigging/blir-forbudt-aa-tigge-i-hele-landet/a/23226974/.

Drammen ligger främst, och det är jag lite stolt över (har släktingar där).
2014-06-10, 19:07
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Nu är det klart, Norge förbjuder!
En svallvåg med tiggare förväntas komma till Sverige..

www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Tigging-blir-forbudt-i-hele-landet-fra-2015-7598877.html#.U5cvYnY4RGQ

Det är bra, hoppas att samtliga tiggare i hela europa kommer till sverige. Det är enda sättet att få våra politiker att vakna.
2014-06-10, 19:10
Medlem
Ganska.Uddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boletus
Enligt den person, som skrivit den länkade artikeln är romernas läger välstädade.
Visst finns det fotobevis efter den 5 juni på motsatsen?
http://www.dinlokaltidning.se/sollentuna/1646-manniskovardet-vi-fordra-tillbaka-du-kan-hjalpa-eu-migranterna-till-ett-vardigare-liv.html
Jag läser också på Facebook att föreningen har 927 gillande. Om de anställer två tiggare var, så slipper vi andra dem på gator och torg.

Jag mest synd om personer som Sv*n H*vmöller. Så jävla aningslösa och godtrogna. Zigenarnas läger är allt annat än välstädade. Hans pladder om "fördomar" får mig att brista ut i skratt.
2014-06-10, 19:22
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganska.Udda
Jag mest synd om personer som Sv*n H*vmöller. Så jävla aningslösa och godtrogna. Zigenarnas läger är allt annat än välstädade. Hans pladder om "fördomar" får mig att brista ut i skratt.

Gillar inte hans idéer alls, nedrusta Sverige, dubbla alkohol skatten, gratis sjukvård för tiggare m.m
Gammal sossepatrask.
2014-06-10, 19:24
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganska.Udda

Jag håller med, löjligt påstående att de vill arbeta när timpenningen för tiggeri är både lättare och mer lönande.
2014-06-10, 19:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det är bra, hoppas att samtliga tiggare i hela europa kommer till sverige. Det är enda sättet att få våra politiker att vakna.
Vänta tills rumäniens och bulgariens 1-1½ miljoner zigenare inser att det här är lönsamt, det kommer att explodera med stridigheter om de bästa platserna. Just nu är det hela kontrollerat av en maffiagrupp som styr utplaceringen av alla drygt 1000 tiggare i stockholmsområdet. Lite som narkotikahandeln i Göteborg, finns det stora pengar för liten ansträngning så blir marknaden snart överetablerad.
2014-06-10, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen

Det har du rätt i tyvärr så enda hoppet är att alla kommer
Hit och då ska vi se om adeln får tummen ur eller inte. Adeln agerar om de inte får in skatter
2014-06-10, 19:42
Medlem
Citat:
Just nu är det hela kontrollerat av en maffiagrupp som styr utplaceringen av alla drygt 1000 tiggare i stockholmsområdet.

Intressant, utveckla gärna. Har själv reagerat på hur strategiskt utplacerade de är, en vid varje T-baneuppgång, en vid varje ICA, Coop etc. Känns väldigt välorganiserat.
2014-06-10, 20:00
Medlem
Passepartouts avatar
Starta en namninsamling i varje kommun. Kräv en folkomröstning med olika alternativ kring hur problematiken ska lösas. Om 10% av de röstberättigade i en kommun kräver det, måste kommunen åtminstone pröva frågan: http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Fragor--svar/Folkomrostning/Skriv-in-fragan-har35/?sid=37691

Alternativen i folkomröstningen kan exempelvis vara:

1. Välkomna tiggarna, bygg kåkstäder, ordna de sanitära frågorna
2. Förbjud tiggeri
3. Kommunen ska omgående uppvakta regeringen med krav på en omedelbar nationell handlingsplan om hur tiggerifrågan ska lösas

osv osv
Senast redigerad av Passepartout 2014-06-10 kl. 20:07.
2014-06-11, 09:47
Medlem
Mullrets avatar
[quote=falsk_mekaniker|49139046]Lite tips om vad man som vanlig medborgare kan göra mot dessa olagliga kampare. Har själv använt mig av samtliga av dessa metoder som jag nu delar med mig av.

Har man ingen kniv kan man iaf tömma luften via ventilen genom att trycka in en pinne.

QUOTE]

Du kan använda en vanlig sidavbitare till klippa av ventilerna. Knipps ! tar 3 sekunder per hjul.
2014-06-12, 16:08
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Så har då lägret i Flemingsberg återuppstått och som jag berättat tidigare så har de även ett till läger i Flemingsberg.

Jag gjorde en karta, vid det gamla lägret som Huddinge kommun rev så står det åter minst en husvagn (dvs. lägret norr om Pendeltågsstationen) och vid det södra lägret så är det två husvagnar och en bil.

http://postimg.org/image/8h5cu5xfl/

Som sagt, de är ganska enkelspåriga och jävligt envisa dessa stinkziggisar och är åter på platsen för att idiotpolisen inte gör så att de kör de till gränsen och sparkar ut dessa avskum.

Idiotpolisen och resten av idiotbyråkraterna binder ris åt sin egen rygg när de inte stoppar dessa fenomen, vilka idioter de är och alla skyller de på varandra "vi får inte göra det", gick alldeles utmärkt att slå skiten ur avskumen förr, det går lika bra idag.

De förstår bara ett språk och det är hot om våld och våld. Just nu pissar stinkziggisarna på myndigheterna och pk-packet, rakt i nyllet dessutom och idioterna låter de pissa de rakt i nyllet, på samma sätt som alla äckliga muslimer pissar Svenska myndigheter i nyllet. Dags att vakna nu era åsnor och göra ett förbannade jobb? Annars kan ni lämna in er avskedsansökan redan imorgon era jävla sopor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in