• 2
  • 3
2014-04-05, 11:05
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoggezOrkester
Folk får tro vad dom vill.. Men för mig funkar detta med Currylinjer..

Första gången jag kom i kontakt med det var tidigt 90-tal..
Jag hade då precis flyttat mitt kontor och i samband med detta så köpte jag också ny dator. Tyvärr så fick jag från dag ett, stora problem med att det hettade och brände i ansiktet och jag fick också röda utslag.
Jag köpte då en s.k. lågstrålande bildskärm för dyyyyra pengar, men inget hjälpte..

Men så fick jag höras om Currykryss och testade.. Och det visade sig att jag satt precis i ett sådant kryss. Flyttade således på skrivbordet ca två meter och allt blev bra..

Jag glömde, hur som helst, bort detta ämne under många år, och redan när vi köpte vårt nuvarande hus så har jag sovit dåligt, och ytterst sällan känt mig frisk.. Varje morgon var en kamp.
Jag visste tidigt att något måste vara fel, och har haft experter hemma som undersökt allt från eventuella mögelangrepp till ventilationsproblem, men inget har hjälp..

Men igår så återkom detta med Currylinjer i min tankesfär, och jag åkte genast hem och testade.. Och mycket riktigt. Precis där jag sover var ett kryss!!
Jag flyttade sängen undan dessa linjer och kryss, och vaknade redan 06:01.. Pigg som en mört och utvilad som ett litet barn.. Det var tio år sedan sist.

Är det inte lite märkligt att det inte finns gamla råd liknande: "Om du sover dåligt på natten,flytta din sovplats en meter så sover du bättre".
Varför krävs en detektor av fenomenet för att lösa det?
Människan borde sedan urminnes tider instinktivt ha vetat att en liten förflyttning av sovplats löser problemet med dålig nattsömn.

Dessutom,om datorn inte var den utlösande faktorn.Varför uppstår inte problemet med röda utslag och hettande hud när man befinner sig på ett currykors i frånvaro av dator?

Jag skulle sätta en spänn på att fenomenet är psykosomatiskt betingat,genom att problemen enbart uppstår för någon som är förtrogen med currylinjer.

EDIT: I fråga om hudproblemen framför datorskärm så är fenomenet med irriterad hud välkänt åtminstone när det gäller CRT-skärmar.Hur lågstrålande dessa än är så drivs dammpartiklar och annat skit mot huden av katodstrålen och orsakar finnar och torrhet.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2014-04-05 kl. 11:13. Anledning: Editering
Citera
2015-05-04, 22:33
Medlem
Findmypasts avatar
Enklaste sättet att finna Curry-kryss på är att kolla var katten har sin favoritplats, hunden skyr för övrigt Curry-kryss. Detta har Sme´-Bertil berättat på fullaste allvar så det måste vara sant.
Citera
2015-05-06, 09:57
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Enklaste sättet att finna Curry-kryss på är att kolla var katten har sin favoritplats, hunden skyr för övrigt Curry-kryss. Detta har Sme´-Bertil berättat på fullaste allvar så det måste vara sant.
Morsans förra katt och min förra hund låg tätt intill varandra i soffan. Hur förklarar du det?
Citera
2015-05-13, 23:47
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Morsans förra katt och min förra hund låg tätt intill varandra i soffan. Hur förklarar du det?

Jag har ju svarat på det - lita inte på Sme´-Bertil.
Citera
2016-03-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
japp, den ideomotoriska effekten.

Svar på inlägg nr 18: Det finns folk här som skriver: "Gå ut i naturen så år du lära dig hur verkligheten fungerar. Jag håller helt med. Vad säger du om killen med pinnarna? Hans mamma hade fått äppelträd till sin bemärkelsedag. Ännu efter 5 år hade trädet inte växt utan var synnerligen skröpligt. "Trädet står mitt i ett currykryss flytta på det". sa grabben till sin mamma. Hon gjorde som sonen sa. I dag är trädet praktfullt och frodigt och ger riklig och utomordentligt god frukt.

Han planterade en rad av rabarberplantor norr - söder och öster - väster över ett currykryss. Plantorna i krysset var synnerligen skröpliga och de som planterats en bit bort från krysset var frodiga och fina.
Citera
2016-03-23, 23:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stambaalf
Svar på inlägg nr 18: Det finns folk här som skriver: "Gå ut i naturen så år du lära dig hur verkligheten fungerar. Jag håller helt med. Vad säger du om killen med pinnarna? Hans mamma hade fått äppelträd till sin bemärkelsedag. Ännu efter 5 år hade trädet inte växt utan var synnerligen skröpligt. "Trädet står mitt i ett currykryss flytta på det". sa grabben till sin mamma. Hon gjorde som sonen sa. I dag är trädet praktfullt och frodigt och ger riklig och utomordentligt god frukt.

Han planterade en rad av rabarberplantor norr - söder och öster - väster över ett currykryss. Plantorna i krysset var synnerligen skröpliga och de som planterats en bit bort från krysset var frodiga och fina.

Det vore ju intressantare om du hade någon källa på denne "kille". Dessutom växer äppelträd rätt uselt de första åren vilket är välkänt för de flesta - oavsett currykryss eller dajmstrutar...
http://www.juniper.se/tradvard/plantering2.htm
Citera
2016-07-14, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det vore ju intressantare om du hade någon källa på denne "kille". Dessutom växer äppelträd rätt uselt de första åren vilket är välkänt för de flesta - oavsett currykryss eller dajmstrutar...
http://www.juniper.se/tradvard/plantering2.htm

Ursäkta! Jag läste ditt inlägg först i dag. Det är jag själv som är källan och killen och hans mamma känner jag mycket bra.
Citera
2016-07-14, 12:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursäkta! Jag läste ditt inlägg först i dag. Det är jag själv som är källan och killen och hans mamma känner jag mycket bra.

OK, men om det vore som du säger så borde väl varenda gräsmatta och varenda åker i hela världen visa ett tydligt rutmönster med missväxt enligt det påstådda currykorsmönstret?
Citera
2016-07-14, 13:37
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
OK, men om det vore som du säger så borde väl varenda gräsmatta och varenda åker i hela världen visa ett tydligt rutmönster med missväxt enligt det påstådda currykorsmönstret?
Det är verkligen märkligt med tanke på att de ska finnas med c:a fyra meters mellanrum enligt de troende. Fast några sådana spår kan ju inte ses i naturen, det kan möjligen bero på att currylinjerna inte finns...
Citera
2016-07-14, 17:55
Medlem
Kobolds avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det är verkligen märkligt med tanke på att de ska finnas med c:a fyra meters mellanrum enligt de troende. Fast några sådana spår kan ju inte ses i naturen, det kan möjligen bero på att currylinjerna inte finns...

Det är ju inte det som är den intressanta frågan. Den intressanta frågan är, om det existerar endast två alternativ - antingen lider äppelträd av att vara planterade över ett Currykryss, eller så är det inte så - hur kan vi veta om det inte är så?
Citera
2016-07-14, 18:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Det är ju inte det som är den intressanta frågan. Den intressanta frågan är, om det existerar endast två alternativ - antingen lider äppelträd av att vara planterade över ett Currykryss, eller så är det inte så - hur kan vi veta om det inte är så?

Även rabarber lider ju av currykorsplantering enligt stambaalf - men varför syns inte det på t.ex. denna odling?
http://matlandet.se/365/inger-och-to...abarberkarlek/
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in