2015-05-04, 12:16
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Nä, nu tror jag minsann du är orättvis!

Vill du förklara i lätta termer, hur tragiken utvecklar sig.
Att jag förlorar det sk greppet är bara välkommet, i denna tråden är allas åsikter välkomna.

Jag får en liten aning om att du inte är för TOTAL JÄMLIKHET.

Stämmer det eller har jag missuppfattat din åsikt?
Och total jämlikhet skulle alltså vara att tvångskvotera människor in i jobb som de inte vill ha eller hur tänker du?
Citera
2015-05-04, 12:19
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Ja det tycker jag eftersom du tjatar och skriker om högre kvinnolöner i denna tråd men verkar helt saknar argument för varför kvinnor ska få högre löner.
Jag har vad jag vet aldrig ens nämnt nåt om högre kvinnolöner i denna tråd.
Citera
2015-05-04, 12:20
  #327
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Det var ett himla tjat om slamsugare! Skulle det vara mer skitjobb än att byta blöja, torka skit och duscha gamla människor som knappt kan röra sig själva? Jag hade i det avseendet hellre blivit slamsugare. Fast jag kanske skulle dö av tristess och brist på mänsklig kontakt...nja...får väl tänka på saken...

Fast vissa får ta det jobbet, trots att dem dör lite inombords av tristess och mänsklig kontakt.
Vissa för sköta ett än värre jobb i att byta blöjor och duscha gamla.

Då är det ju bra om vi delar de trista sysslorna lika mellan könen, sk jämlikhet.
För att inte glömma övriga abetssysslor som är i stort behov av jämvikt mellan könen.

Eller tycker du jag är inne på fel spår i min strävan på TOTAL JÄMLIKHET?
__________________
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-05-04 kl. 12:22.
Citera
2015-05-04, 12:25
  #328
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Ja men varför har du inte börjat då??? Istället sitter du hemma på sofflocket och skriver smörja på Flashback vad är det för ett liv egentligen.

Haha! Jag har ett betydligt mer givande jobb än slamsugare. Bara för att du själv ligger på sofflocket ska du inte förutsätta att alla andra gör det. Ta du tag i ditt eget liv istället. Finns massor av sommarjobb inom vården du kan söka.
Citera
2015-05-04, 12:26
  #329
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Fast vissa får ta det jobbet, trots att dem dör lite inombords av tristess och mänsklig kontakt.
Vissa för sköta ett än värre jobb i att byta blöjor och duscha gamla.

Då är det ju bra om vi delar de trista sysslorna lika mellan könen, sk jämlikhet.
För att inte glömma övriga abetssysslor som är i stort behov av jämvikt mellan könen.

Eller tycker du jag är inne på fel spår i min strävan på TOTAL JÄMLIKHET?

Nej absolut inte. Bara det att du är så nedlåtande.
Citera
2015-05-04, 12:26
  #330
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Och total jämlikhet skulle alltså vara att tvångskvotera människor in i jobb som de inte vill ha eller hur tänker du?

Nej o nej.

Vi ska gemensamt arbeta för att besätta alla arbetsuppgifter och ansvarsområden totalt jämlikt.

Om det mot förmodan inte skulle fungera får vi kanske ta till vapnet feminister vill använda för att tex ta sig in i styrelserummen, kvotering.
Citera
2015-05-04, 12:37
  #331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Nej o nej.

Vi ska gemensamt arbeta för att besätta alla arbetsuppgifter och ansvarsområden totalt jämlikt.

Om det mot förmodan inte skulle fungera får vi kanske ta till vapnet feminister vill använda för att tex ta sig in i styrelserummen, kvotering.
Och hur har du tänkt kvotera in kvinnor som hälften av alla slamsugare?
Citera
2015-05-04, 12:43
  #332
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Nej absolut inte. Bara det att du är så nedlåtande.

Nedlåtande?

Jag kämpar för det feminister har kämpat för i decennier, jämlikhet.

Jag dessutom utökar intresseområdet för TOTALT JÄMLIKHet inom arbetsuppgifter, ansvarsområden och yrkeskategorier.

Inga Gubbslem ska tro, att det bara är dem, som har rätt att inneha yrken som byggnadsarbetare, slaktare, renhållningsarbeten, verkstadsarbeten , mm. Som det är nu är det till 95% män som anser sig ha rätten att inneha dessa arbeten pga vad dem har mellan benen.

Visa de förtryckande svenska cis-männen att nu kommer vi feminister med bestämda steg att kräva 50% inte bara av styrelsearbete utan även dessa jobb.
Citera
2015-05-04, 12:48
  #333
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Jag har vad jag vet aldrig ens nämnt nåt om högre kvinnolöner i denna tråd.
Du har skrivit flera dussin inlägg om att kvinnor ska bli serverade glassiga jobb, att de inte vill vara lågavlönade, osv. Ett inlägg i mängden:

Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Ja, det är styrelseposter som avses. Lågavlönade skitjobb har ju kvinnor redan.
Citera
2015-05-04, 12:51
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Nedlåtande?

Jag kämpar för det feminister har kämpat för i decennier, jämlikhet.

Jag dessutom utökar intresseområdet för TOTALT JÄMLIKHet inom arbetsuppgifter, ansvarsområden och yrkeskategorier.

Inga Gubbslem ska tro, att det bara är dem, som har rätt att inneha yrken som byggnadsarbetare, slaktare, renhållningsarbeten, verkstadsarbeten , mm. Som det är nu är det till 95% män som anser sig ha rätten att inneha dessa arbeten pga vad dem har mellan benen.

Visa de förtryckande svenska cis-männen att nu kommer vi feminister med bestämda steg att kräva 50% inte bara av styrelsearbete utan även dessa jobb.
Kan du nu en gång gör alla berätta hur du ska tvinga av männen dessa jobb så att de tvingads in i den idag kvinnodominerade sektorn istället.
__________________
Senast redigerad av Limning 2015-05-04 kl. 12:53.
Citera
2015-05-04, 12:52
  #335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Du har skrivit flera dussin inlägg om att kvinnor ska bli serverade glassiga jobb, att de inte vill vara lågavlönade, osv. Ett inlägg i mängden:
Ja? Var ser du att vi diskuterar lönesättning?
Citera
2015-05-04, 12:52
  #336
Medlem
remixutoheavens avatar
Feminister när det gäller jobbfrågan och kvotering, de tro sig få allt på ett sliverfat. Sedan har de mage till att gnälla så fort det inte går som de vill. Ett gäng snorvalpar helt enkeIt.

Sluta kasta pajer på de som faktiskt kämpar sig till positioner genom hårt arbete och slit.

Skall du bli styrelseordförande eller VD för ett företag, så skall du förtjäna platsen.

Det får du inte genom att bli kvoterad eftersom du innehar två bröst och går i högklackat.

Om ni faktist slutar gnälla och börjar se över er själva så kommer garanterat problemet att lösa sig. Ta tummen hur munnen.

Kvotering är det sämsta man kan ha, arbetsgivare skall ta första person som lämpar sig för bäst. Man som kvinna.

Fruntimmer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in