Citat:
Ursprungligen postat av
FemininFeminist
Nej absolut inte. Bara det att du är så nedlåtande.
Nedlåtande?
Jag kämpar för det feminister har kämpat för i decennier, jämlikhet.
Jag dessutom utökar intresseområdet för TOTALT JÄMLIKHet inom arbetsuppgifter, ansvarsområden och yrkeskategorier.
Inga Gubbslem ska tro, att det bara är dem, som har rätt att inneha yrken som byggnadsarbetare, slaktare, renhållningsarbeten, verkstadsarbeten , mm. Som det är nu är det till 95% män som anser sig ha rätten att inneha dessa arbeten pga vad dem har mellan benen.
Visa de förtryckande svenska cis-männen att nu kommer vi feminister med bestämda steg att kräva 50% inte bara av styrelsearbete utan även dessa jobb.