2015-05-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Det var ett himla tjat om slamsugare! Skulle det vara mer skitjobb än att byta blöja, torka skit och duscha gamla människor som knappt kan röra sig själva? Jag hade i det avseendet hellre blivit slamsugare. Fast jag kanske skulle dö av tristess och brist på mänsklig kontakt...nja...får väl tänka på saken...
Jag hade också hellre blivit slamsugare om jag var tvungen att välja. Bättre betalt och så får jag jobba ifred utan skrikiga barn eller sjuka åldringar som jag måste engagera mig känslomässigt i. Förmodligen även skonsammare för ryggen och man är inte alls lika slut i huvudet när man kommer hem.
Senast redigerad av Limning 2015-05-04 kl. 11:10.
Citera
2015-05-04, 11:07
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Det var ett himla tjat om slamsugare! Skulle det vara mer skitjobb än att byta blöja, torka skit och duscha gamla människor som knappt kan röra sig själva? Jag hade i det avseendet hellre blivit slamsugare. Fast jag kanske skulle dö av tristess och brist på mänsklig kontakt...nja...får väl tänka på saken...

Mer skitjobb än att byta blöja?

Nejnej, inte alls!
Båda yrkena skall i jämlikhetens namn besättas av lika många män som kvinnor. Det förmodar jag vi är överens om?
Citera
2015-05-04, 11:09
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Jag hade också hellre blivit slamsugare om jag var tvungen att välja. Bättre betalt och så får jag jobba ifred utan skrikiga barn eller sjuka åldringar som jag måste engagera mig känslomässigt i. Förmodligen även skonsammare för ryggen.

Javisst!
Go for it!
Citera
2015-05-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Javisst!
Go for it!
Fast nu är jag ju inte tvungen att välja eftersom jag redan har ett jobb som passar mig betydligt bättre än någon av de två.
Citera
2015-05-04, 11:20
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Nej jag är verkligen inte arg. Det är ju du som verkar störtförbannad på att män inte tar 50% av samhällsbördan och därför ska de tvångskvoteras. Den enda som står på din sida här är Agamentum, förstår inte varför du fikar så förtvivlat efter just feministers gunst. Särskilt som du redan i trådrubrriken bad dem hålla käft.

Jaså du tycker jag är störtförbannad på MÄN som inte tar 50% av samhällsbördan.

Har jag bara en som står på min sida i kampen för TOTAL JÄMLIKHET är det tragiskt.

Var är alla feminister som borde stödja sin egen idé?
Citera
2015-05-04, 11:22
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Fast nu är jag ju inte tvungen att välja eftersom jag redan har ett jobb som passar mig betydligt bättre än någon av de två.

Det finns fler ivriga feminister.

Go for it Girlzz!
Citera
2015-05-04, 11:30
Medlem
Citat:
Jaså du tycker jag är störtförbannad på MÄN som inte tar 50% av samhällsbördan.

Har jag bara en som står på min sida i kampen för TOTAL JÄMLIKHET är det tragiskt.

Var är alla feminister som borde stödja sin egen idé?
Japp, det är ganska tragiskt med hela den här tråden.
Citera
2015-05-04, 11:57
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ja men varför har du inte börjat då??? Istället sitter du hemma på sofflocket och skriver smörja på Flashback vad är det för ett liv egentligen.
Citera
2015-05-04, 12:02
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Japp, det är ganska tragiskt med hela den här tråden.

Varför är det tragiskt att vilja ha jämlikhet?
Citera
2015-05-04, 12:07
Medlem
Citat:
Varför är det tragiskt att vilja ha jämlikhet?
Det är bara att läsa igen hela tråden så ser man hur tragiken utvecklar sig ju mer du tappar greppet.
Citera
2015-05-04, 12:13
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Det är bara att läsa igen hela tråden så ser man hur tragiken utvecklar sig ju mer du tappar greppet.

Nä, nu tror jag minsann du är orättvis!

Vill du förklara i lätta termer, hur tragiken utvecklar sig.
Att jag förlorar det sk greppet är bara välkommet, i denna tråden är allas åsikter välkomna.

Jag får en liten aning om att du inte är för TOTAL JÄMLIKHET.

Stämmer det eller har jag missuppfattat din åsikt?
Citera
2015-05-04, 12:15
Bannlyst
Citat:
Du tycker alltså att jag ska argumentera för höjda kvinnolöner trots att lönesättning inte ens diskuteras i tråden?
Ja det tycker jag eftersom du tjatar och skriker om högre kvinnolöner i denna tråd men verkar helt saknar argument för varför kvinnor ska få högre löner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in