Citat:
Ursprungligen postat av
Limning
Jag tror faktiskt den som får svårt att rekrytera är du till dina stalinistiska idéer. Men nu har du ju dessutom Agamentum så vad väntar ni på? Ut och tvångskvotera bara! Ta ditt samhällsansvar för katten istället för att sitta och klaga på att just feminister inte är intresserad av dina sjuka tvångskvotetingar.
Agamentum har ju till och med en ide om hur tvångskvoteringen ska genomföras.
Fast du lyckas ju inte ens hålla greppet om din egen tråd så jag förväntar mig nog inte att du ska lyckas i din föresats.
Oj, vad du verkar arg!
Förstår inte riktigt varför, trodde faktisk vi stod på samma sida, den sida som anser jämlikhet mellan könen vara mycket viktig.
Vet inte riktigt var du läst att jag vill tvångkvotera. Möjligen har jag yttrat det i frustration över att det går så långsamt. Jag är beredd att släppa det och att vi med gemensamma krafter arbetar för..
TOTAL JÄMLIKHET ... Som ju är målet alla feminister drömmer om.
Låt oss sätta alla svenska vita cis-män på plats! Besätt deras överbetalda smörjobb med 50% dugliga och kompetenta kvinnor. Låt oss visa dessa CIS-män att enda skillnade mellan män och kvinnor sitter mellan benen. Låt oss visa att feminister och kvinnor inte räds...
lite skit under naglarna,
utomhusarbete med snö och minusgrader,
fysisk ansträngning,
faror som hög höjd och trånga utrymme,
kemikalier och hälsovådliga ämnen,
äckliga och smutsiga uppgifter,
likväl som stora ansvar i styrelserum.
Låt oss gemensamt kämpa för TOTAL JÄMLIKHET!