2015-05-02, 18:26
Medlem
Det är verkligen inte roligt. Bara för att jag har en dase av rang och klass ska jag väl inte behöva klä mig i rymddräkt när jag drar ut på klubb med polarna?
Finner det oerhört stötande att dessa medelålders kvinnor tror att de har rätt att använda fler sinnen än synen för att stilla deras chock, utan att fråga iaf. Och dessutom har de mage att vara fula!!

Nä fy fan, jag känner mig kränkt.
Citera
2015-05-02, 18:31
Moderator
Strix m/94s avatar
Det har aldrig hänt mig. Ett par gånger på en arbetsplats, intressant nog, men aldrig på lokal. Är det verkligen vanligt?
Citera
2015-05-02, 18:32
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det har aldrig hänt mig. Ett par gånger på en arbetsplats, intressant nog, men aldrig på lokal. Är det verkligen vanligt?

Oja det är inte helt ovanligt... kvinnor i 30-40års åldern brukade kladda på mig när jag var ute och festa på krogen med vänner.

Edit: Varför ens göra en sån här tråd när det redan finns en som du dessutom svarat i?
Citera
2015-05-02, 18:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nej, det är nog inte så vanligt på lokal som Flashbacks-pojkarna försöker göra gällande. Däremot råkade min son ut för det under en sommar som rätt nykläckt servitör som besöktes av damer från 30 och uppåt frekvens -- att de glada kvällar när stämningen var hög på stället nöp och klappade honom på baken .. han hade blåmärken på både skinkor och lår efter ett arbetspass .. så visst förekommer det att kvinnor går över gränsen, men helt klart är det inte samma omfattning på problematiken tvärtom.

När jag själv jobbade inom restaurang var det dock uteslutande vi kvinnor som råkade ut för liknande..
Citera
2015-05-02, 19:04
Avslutad
Jodå, det är däremot helt ok till skillnad från att män tafsar på kvinnor (jag menar allvar)! Satt o flörtade med en tjej på krogen en kväll, mest på skoj, tittade o log åt henne. Så kom hon fram till mig o tog ett stadigt tag om hela "mitt paket", som genast växte, o sa;
-Den vill jag ha ikväll!
Citera
2015-05-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jodå, det är däremot helt ok till skillnad från att män tafsar på kvinnor (jag menar allvar)! Satt o flörtade med en tjej på krogen en kväll, mest på skoj, tittade o log åt henne. Så kom hon fram till mig o tog ett stadigt tag om hela "mitt paket", som genast växte, o sa;
-Den vill jag ha ikväll!

Eftersom jag placerade tråden i ett Jämställdshetsforum så blir jag extra nyfiken på det fetade.
Varför är det mer ok?
Citera
2015-05-02, 19:07
Medlem
Samma här, var ute på Valborg och då kom det fram två stycken kvinnor och började prata med mig. Jag sa att jag inte var intresserad och vänligt bad dem att gå.

Ändå, ÄNDÅ tar en av kvinnorna mig på benet och vill köpa en öl till mig.. Varför kan tjejer inte ta ett nej? Usch, vill inte bli behandlad så när jag är ute, jag vill kunna bestämma själv om folk ska kunna ta på mig eller inte.
Citera
2015-05-02, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Eftersom jag placerade tråden i ett Jämställdshetsforum så blir jag extra nyfiken på det fetade.
Varför är det mer ok?
Därför att varenda jävel som inte är fikus tycker om när kvinnor tar på en! (Såvida de inte är extremt fula)
Citera
2015-05-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analkant
Samma här, var ute på Valborg och då kom det fram två stycken kvinnor och började prata med mig. Jag sa att jag inte var intresserad och vänligt bad dem att gå.

Ändå, ÄNDÅ tar en av kvinnorna mig på benet och vill köpa en öl till mig.. Varför kan tjejer inte ta ett nej? Usch, vill inte bli behandlad så när jag är ute, jag vill kunna bestämma själv om folk ska kunna ta på mig eller inte.

Förstår hur du känner.
Anmälde du eller gjorde du som brukligt när vi män blir antastade, bita ihop i fosterställning i duschen på småtimmarna?
Citera
2015-05-02, 19:14
Medlem
Negativitetsmannens avatar
Jag håller med, det är så opraktiskt och svårt att röra sig på krogen när nåt fruntimmer hela tiden ska hänga i snabeln som en pilsk Grävling.
Citera
2015-05-02, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Du är ju trög...
Nej, jag är realistisk, jag har nog inte ens en "dase av rang och klass", o känner inte behovet att starta sådana här typer av trådar, just efter att en tråd (FB) Män tafsar på mig VARJE gång jag är på krogen! har skapats...
Citera
2015-05-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nej, jag är realistisk, jag har nog inte ens en "dase av rang och klass", o känner inte behovet att starta sådana här typer av trådar, just efter att en tråd (FB) Män tafsar på mig VARJE gång jag är på krogen! har skapats...

Jo, du är jättetrög som inte ser att hennes tråd är ett enda stort rop efter uppmärksamhet!
Min tråd är tänkt att belysa det löjliga i det hela och, för de som inte trodde att det existerade, kvinnors oförskämda beteenden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in