2015-05-02, 16:30
Medlem
"Klimatförändringar kan leda till att vi får se allt fler jordbävningar i framtiden."
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskare-varnar-for-fler-jordbavningar

Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra.(Matteus 24:7 Bibel2000)

Jag har tidigare "profeterat" just om detta att klimatförändringen kan skapa fler jordbävningar, folk "skrattade" åt mig då.

Jag hade för mig att jag hade tagit upp det i Flashback, men jag kanske kommer ihåg fel? Jag har sökt det inlägget men inte hittat det. Kanske var det på ett nu nedlagt forum eller ett annat forum, kanske någon här kommer ihåg det inlägget?
Citera
2015-05-02, 16:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
"Klimatförändringar kan leda till att vi får se allt fler jordbävningar i framtiden."

Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra.(Matteus 24:7 Bibel2000)

Jag har tidigare "profeterat" just om detta att klimatförändringen kan skapa fler jordbävningar, folk "skrattade" åt mig då.

Jag hade för mig att jag hade tagit upp det i Flashback, men jag kanske kommer ihåg fel? Jag har sökt det inlägget men inte hittat det. Kanske var det på ett nu nedlagt forum eller ett annat forum, kanske någon här kommer ihåg det inlägget?

Personligen tror jag att man får till sig det idag, mer än förr, i och med att medier visar det. Kan så att säga pågått i samma utsträckning ganska så länge med andra ord.
Innan medier fanns var det med all säkerhet så också. Så kan jag tänka mig det hela.
Citera
2015-05-02, 16:34
Medlem
Denna profetia kan stämma för all samtid.

Människor har alltid svultit. Jorden har alltid upplevt jordbävningar. Människor har alltid rest sig mot varandra. Riken har så länge riken funnits krigat.
Citera
2015-05-02, 16:36
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:

Sånt där kan man ju trycka in lite vart som helst i historien och det kommer passa.

Jag kan profetera nu direkt om att en dag kommer det att komma en stor ledare och han kommer att göra stort intryck på världen. Och sedan skall folket enas och störta honom.

Fattar du? Uppenbarligen kommer det någon gång, någonstans att komma en ny stor ledare (har redan funnits MASSOR. Och att göra intryck på världen är inte så svårt när du har mycket makt) Och sen störtar folket honom. Att störta någon kan göras på flera sätt. Saddam Hussein och Usama Bin Ladin dödades. George Bush förlorade valet osv.
Citera
2015-05-02, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Personligen tror jag att man får till sig det idag, mer än förr, i och med att medier visar det. Kan så att säga pågått i samma utsträckning ganska så länge med andra ord.
Innan medier fanns var det med all säkerhet så också. Så kan jag tänka mig det hela.

Ja det är nog en delförklaring eftersom denna profetia börjar med orden:

"Ni kommer att få höra stridslarm och krigsrykten." (Matt 24:6 Bibel2000)

Men hela profetian handlar om en orolig tid, en tid som man inte upplevt under hela historien, men då handlar det inte om enskilda händelser, krig har alltid funnits t.ex. Utan det handlar om en tid då människor har det svårt att hantera, hela jorden är på väg åt ett håll, överstyr med alla möjliga slags problem, strax innan Gud ingriper och genomför hans ordning på jorden.
Citera
2015-05-02, 16:44
Medlem
Det beror också på hur man tolkar "den ena platsen efter den andra".Varför kunde Gud inte avslöja var och när dessa jordbävningar kommer att ske?
Citera
2015-05-02, 16:48
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja det är nog en delförklaring eftersom denna profetia börjar med orden:

"Ni kommer att få höra stridslarm och krigsrykten." (Matt 24:6 Bibel2000)

Men hela profetian handlar om en orolig tid, en tid som man inte upplevt under hela historien, men då handlar det inte om enskilda händelser, krig har alltid funnits t.ex. Utan det handlar om en tid då människor har det svårt att hantera, hela jorden är på väg åt ett håll, överstyr med alla möjliga slags problem, strax innan Gud ingriper och genomför hans ordning på jorden.

Ja för Gud är ju tydligen fler tusen år som en blinkning endast. Kanske det varit från Adam och Evas tid.
Ja denna oroliga tid har funnits ända sedan Sodom och Gomorra och innan det.
Det slöts dock ett förbund med människan som innebar att Gud lovade att aldrig mer göra detta mot människan.
Jag tror att GUD vet vad han gör och gjorde.
Det kommer som en tjuv om natten. Ingen vet eller skall veta när. Så då tror jag inte att vi skall ha en aning om när heller. För då kan man ju av rädsla börja tro för att undkomma så att säga.
Citera
2015-05-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Denna profetia kan stämma för all samtid.

Människor har alltid svultit. Jorden har alltid upplevt jordbävningar. Människor har alltid rest sig mot varandra. Riken har så länge riken funnits krigat.

Fast skillnaden är t.ex. ""Klimatförändringar kan leda till att vi får se allt fler jordbävningar i framtiden.".

Jordbävningar har alltid funnits, men dessa forskare menar att jordbävningarna kommer att öka på grund av den globala uppvärmningen. Den globala uppvärmningen som värmer upp haven som expanderar, som i sin tur rubbar dom tektoniska plattorna.

Ganska logiskt eller hur?

Och den svält och dom krigen som kom i och med 1:a världskriget är unikt i omfattning och lidande för alla människor på jorden.
Citera
2015-05-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja för Gud är ju tydligen fler tusen år som en blinkning endast. Kanske det varit från Adam och Evas tid.
Ja denna oroliga tid har funnits ända sedan Sodom och Gomorra och innan det.
Det slöts dock ett förbund med människan som innebar att Gud lovade att aldrig mer göra detta mot människan.
Jag tror att GUD vet vad han gör och gjorde.
Det kommer som en tjuv om natten. Ingen vet eller skall veta när. S d tror jag inte att vi skall ha en aning om när heller. För då kan man ju av rädsla börja tro för att undkomma så att säga.
Det verkar ju ändå som dom flesta tror p.g,a. någon slags rädsla? Det hotas med helvetet hit och dit i tråd efter tråd. Det verkar som att man ska skrämmas till tro. Och det är väl det religion går ut på kanske? Att styra folket?
Citera
2015-05-02, 16:53
Medlem
Citat:
Fast skillnaden är t.ex. ""Klimatförändringar kan leda till att vi får se allt fler jordbävningar i framtiden.".

Jordbävningar har alltid funnits, men dessa forskare menar att jordbävningarna kommer att öka på grund av den globala uppvärmningen. Den globala uppvärmningen som värmer upp haven som expanderar, som i sin tur rubbar dom tektoniska plattorna.

Ganska logiskt eller hur?

Och den svält och dom krigen som kom i och med 1:a världskriget är unikt i omfattning och lidande för alla människor på jorden.

Geologisk aktivitet är aldrig statisk, det hörs så att säga på namnet. En topp av tektonisk aktivitet idag säger ingenting om huruvida denna topp är den historiskt högsta toppen.

För övrigt rekommenderar jag dig att läsa till slutet av artikeln, där en annan forskare - denna seismolog (det betyder rörelser i jorden, jordbävningar och vulkanutbrott och analyser av ting under marken) - ganska direkt avfärdar denna hypotes.
Citera
2015-05-02, 17:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det verkar ju ändå som dom flesta tror p.g,a. någon slags rädsla? Det hotas med helvetet hit och dit i tråd efter tråd. Det verkar som att man ska skrämmas till tro. Och det är väl det religion går ut på kanske? Att styra folket?
Du har helt rätt! Nej jag uppfattar inte heller att människor skall hotas eller skrämmas till tro.
Det skall komma av sig själv och med kärlek så att säga.
Ingen som helst känsla av rädsla skall finnas med( då tror man ej av kärlek, utan av rädsla).
Hotar man någon med tortyr, eld, svavel och helvete så är det ju inte av kärlek man vill få fram sanningen= kärleken( tror jag) som kanske är svår att tyda men som jag vet att nästan varje människa har inom sig oavsett tro eller inte.
Människan är i det stora hela kärleksfull.
Citera
2015-05-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Geologisk aktivitet är aldrig statisk, det hörs så att säga på namnet. En topp av tektonisk aktivitet idag säger ingenting om huruvida denna topp är den historiskt högsta toppen.

För övrigt rekommenderar jag dig att läsa till slutet av artikeln, där en annan forskare - denna seismolog (det betyder rörelser i jorden, jordbävningar och vulkanutbrott och analyser av ting under marken) - ganska direkt avfärdar denna hypotes.

Självklart ändras aktiviteten i olika perioder, men dessa forskare menar att det inte blir den normala fluktuationen, utan jordbävningarna ökar. Hur svårt är det att förstå?

Jag rekommenderar dig att läsa grundläggande läsförståelse, alltså ABC boken på biblioteket.(1.08.)
Senast redigerad av ttsp 2015-05-02 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in