2015-05-02, 17:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Du har helt rätt! Nej jag uppfattar inte heller att människor skall hotas eller skrämmas till tro.
Det skall komma av sig själv och med kärlek så att säga.

Men du har ju ännu inte kommit med nån 'gud' som levar upp till dina fantasier.
Citera
2015-05-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Sånt där kan man ju trycka in lite vart som helst i historien och det kommer passa.

Jag kan profetera nu direkt om att en dag kommer det att komma en stor ledare och han kommer att göra stort intryck på världen. Och sedan skall folket enas och störta honom.

Fattar du? Uppenbarligen kommer det någon gång, någonstans att komma en ny stor ledare (har redan funnits MASSOR. Och att göra intryck på världen är inte så svårt när du har mycket makt) Och sen störtar folket honom. Att störta någon kan göras på flera sätt. Saddam Hussein och Usama Bin Ladin dödades. George Bush förlorade valet osv.

Falsk analogi.
Citera
2015-05-02, 17:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Falsk analogi.

Roligt att se, att du själv avsägar dig din egen falska analogi.
Citera
2015-05-02, 17:19
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Falsk analogi.

Vad menar du?
Citera
2015-05-02, 17:20
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Precis, det är så mycket självmotsägelse att jag inte ens är riktigt säker på att jag fattar vad han menar.
Citera
2015-05-02, 17:20
Medlem
Ratozs avatar
Har svårt att tro på den här teorin. Alltihop förutsätter att jordbävningar beror på rörelser mellan kontinentalplattor. Men sådana kan bara finnas om jorden är rund och har ett flytande innanmäte. Bibeln är tydlig, jorden är platt. Därmed är saken utredd. *ironi*
Citera
2015-05-02, 17:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det verkar ju ändå som dom flesta tror p.g,a. någon slags rädsla? Det hotas med helvetet hit och dit i tråd efter tråd. Det verkar som att man ska skrämmas till tro. Och det är väl det religion går ut på kanske? Att styra folket?

Det är en stor skillnad på att säga: Nu gör du som jag säger/tycker/tänker annars så blir det helvetet nästa.(Hot alltså)

Om du gör så här istället så skall du få se att du kanske förstår vad det handlar om.
Jag har förstått det så, men behöver ej ha rätt. Vad tänker du om saken?
(Ger dig egna beslut och vilja samt din väg att se på saken)

Religion i sig kan jag tycka vara av ondo. Och ett styrt skrämselmaskineri för att få massan att tycka exakt lika som just den religionen( avguderi, kan jag tycka)
Man gör religionen till GUD så att säga.
Citera
2015-05-02, 17:22
Medlem
Citat:
"Klimatförändringar kan leda till att vi får se allt fler jordbävningar i framtiden."
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskare-varnar-for-fler-jordbavningar

Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra.(Matteus 24:7 Bibel2000)

Jag har tidigare "profeterat" just om detta att klimatförändringen kan skapa fler jordbävningar, folk "skrattade" åt mig då.

Jag hade för mig att jag hade tagit upp det i Flashback, men jag kanske kommer ihåg fel? Jag har sökt det inlägget men inte hittat det. Kanske var det på ett nu nedlagt forum eller ett annat forum, kanske någon här kommer ihåg det inlägget?

senast igår skrev jag om matt 24, stämmer på pricken, jesus är på väg.
Citera
2015-05-02, 17:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nej hur i fridens namn skall jag kunna det menar du? för mig är GUD= kärleken. Allt annat är namn på detta fenomen.
Citera
2015-05-02, 17:24
Medlem
Citat:

Idioti (1.08.), den falska analogin hänvisar jag självklart till inlägg (FB) Matteus 24:7, kan denna profetia stämma för vår tid?, inte till mitt eget inlägg.

Hjärnskadorna hos Bogomil är omfattande (1.08.) som exponeras av att individen inte kan skilja mellan den ena och andra inlägget.
Citera
2015-05-02, 17:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag kan kalla honom PELLE om du vill ha ett namn.....
Citera
2015-05-02, 17:28
Medlem
Citat:

hon har en egen Gud som ingen annan känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in