2015-05-02, 12:33
Medlem
Bör nationalister överge flashback?

Jag noterar att det är svårt att nå ut med nationalistiska tankar i något annat subforum än detta, och det här är ju ett subforum som icke-nationalister knappast läser, vilket gör forumet meningslöst för propaganda som annars kunnat spridas i övriga subforum. I synnerhet subforumet "invandring & integration" är ytterst restriktivt gällande att fundera ut sätt som man kan protestera mot massinvandringen på, eller att ta upp judefrågan och andra grundläggande bakgrundsinfo om den nuvarande situationen. Namnet på subforumet är också färgat av presuppositioner av marxistisk karaktär: det nämner "integration", som om det vore önskvärt eller på något sätt naturligt att man skulle vilja integrera våldtäkts-rasfrämlingarna i Sverige och Europa överlag, för att folkmörda och genetiskt utplåna vita (något man inte gör i icke-vita länder).

I andra subforum där man möts av personangrepp eller utvikningar som på minsta sätt avviker från ämnet, är det vanligt att det är tillåtet för vänsterextremister att kasta ur sig någon lögn eller ett personangrepp, men otillåtet för en nationalist att besvara densamma. Således blir varje uppträdande i sådana subforum en seger för vänsterextremismen, inte för nationalisten, som annars har överlägsna argument om han tillåts yttra dem.

Sedan har vi uthängningarna av nationella som utförts av researchgruppen, Aschberg, judiska expressen och judiska aftonbladet. Man kunde tro att flashback då skulle belöna de nationalister som trots allt stannat kvar, men det förhåller sig snarare tvärtom. Kan flashback själva ha givit ut namn och email på sina användare till research-gruppen? Det mesta när det gäller hacking handlar ju om social engineering och infiltration, inte om att rent tekniskt bryta sig igenom säkerhetsbarriärer i mukvaran.

(Subforumet inrikes politik är väl den enda ljuspunkten, men där är nästan alla redan övertygade.)

Söderman m.fl. i radio motgift har ju också påpekat att det är negativt för rörelsen att agera anonymt, eftersom den då kan säga saker den inte kommer stå för, eller inte skaffar sig mod att stå upp får åsikterna offentligt.

Slutsats: bör alla nationalister överge flashback fullständigt dels som bestraffning för bristande yttrandefrihet i många subforum utanför detta, dels av Södermans nämnda skäl, och på så sätt låta all politisk debatt dö ut, besöksstatistiken halveras tiofalt, och låta återstoden förvandlas till ett forum för knarkare och lenin-dyrkande masturberande losers?
Citera
2015-05-02, 14:02
Bannlyst
Flashback är ett sätt att nå ut till idioter, klart vi ska skaffa oss ett annat fora
Citera
2015-05-02, 14:14
Bannlyst
För övrigt finns det inte många från vänster hållet som sitter och skriver på flashback
Citera
2015-05-02, 14:52
Medlem
patriot8s avatar
Anser att vi bör nå ut överallt så mycket som möjligt, om det finns bättre plattformar än Flashback på internet låter jag vara osagt.

Denna tråd skulle kunna användas som en plattform för sidor där vi kan sprida det nationella budskapet, och motivera de olika sidorna och dess för och nackdelar.
Citera
2015-05-02, 15:03
Medlem
patriot8s avatar
Exempel:

Youtube:
fördelar: går att kommentera filmer, man når ut till många olika slags personer.
Går att göra egna filmer, vilka kan ses av många. Välgjorda exemplar kan helt klart verka rekryterande.
Nackdelar: det är omständigt att skapa ett konto. Man måste leta sig till diskussioner.

Facebook:
Fördelar: nå ut till många personer.
Nackdelar: man är inte anonym, diskussionerna bygger på att man blir "vän".

Chatroulette:
Fördelar: nå ut till många personer, simpel plattform där propaganda i form av länkar i kombination med kortare budskap funkar.
Nackdelar: många är inte intresserade, om man börjar en diskussion kan den lätt avslutas, det man skriver kan endast läsas tillfälligt. (Till skillnad från t.ex fladhback)
Citera
2015-05-02, 16:47
Medlem
Ah ni är lika dumma o fega som alla andra. (obs ett forum flera fora)

Om ni verkligen vill åstadkomma nåt så borde ni snarast med ett plakat med texten " MoH knullade grisar", eller nåt, ställa er i varje stads infartsrondell.

Då skulle jag bli imponerad.

Propaganda ligger inte i tiden, action does.
Citera
2015-05-02, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mulllrik
Propaganda ligger inte i tiden, action does.

Håller med dig där, men ärligt om du inte vill bo här vad fan vill du i sådana fall? Jag skiter i vilket men va inte här och kriga mot det svenska folket.
Citera
2015-05-02, 19:28
Medlem
Slints avatar
Familjeliv är väl ett ypperligt forum för eran propaganda?
Citera
2015-05-02, 22:13
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Jag tycker att flashback är intressant som en intern kanal för nationalister. T ex att Martin Saxlind skriver saker om motståndsbevegelsen och svarar på frågor, Mikael Skillt skriver från ukraina et c. Jag ser öht inte flashback som ett sätt att nå ut till folk.

Jag håller med dig. Man får inte glömma att folk kan vara sympatiskt inställda och vilja veta mer. Då är det utmärkt att Martin kan svara på nyfikna frågor, för vilken annan kanal finns för vanliga människor att möta SMR i vardagen? Här kan alla få tillfälle, att på ett ofarligt sätt närma sig nationalismen och för oss att undaröja alla fördomar. En litet frö kanske sås, vilket med tidens gång kan utvecklas till en aktivist. Egentligen är det ett förnämligt ställe för oss...
Citera
2015-05-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Sen skiter de nog i ``bestraffningen.'' Meddelandet går inte fram ändå. Frågan är om propagandaspridning på flashback är meningsfullt.

Men jag tror inte att flashback har nåt större värde för propagandaspridning ändå.
Jag tycker att flashback är intressant som en intern kanal för nationalister. T ex att Martin Saxlind skriver saker om motståndsbevegelsen och svarar på frågor, Mikael Skillt skriver från ukraina et c. Jag ser öht inte flashback som ett sätt att nå ut till folk.
Det ser jag. Alla sätt som kan påverka folk är bra. Jag själv blev nationalist tack vare flashback och vet flera andra som blivit det.
Citera
2015-05-03, 12:40
Medlem
Ustyugov2s avatar
Besöksstatistiken på relevanta politiska Flashback-trådar (även sådana i PU och PI) är väl klart lägre än på nationella sidor som t.ex. Nordfront, för att inte tala om Fria Tider. Om man gillar att skriva artiklar samt kommentera desamma får man betydligt större genomslag om man gör det på de sidorna jämfört med här. Flashback har egentligen inte så stor spridning generellt sett till visningar. Själv har jag kollat Flashback väldigt mycket sista 3-4 åren, och jag börjar bli ganska less.

Sådana som Saxlind gör nog rätt i att vara här dock, ger en god bild av Motståndsrörelsen och ökar stödet och förståelsen för organisationen bland andra nationella. Hans närvaro här har givit mig en bättre bild av dem t.ex.
Citera
2015-05-03, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Besöksstatistiken på relevanta politiska Flashback-trådar (även sådana i PU och PI) är väl klart lägre än på nationella sidor som t.ex. Nordfront, för att inte tala om Fria Tider. Om man gillar att skriva artiklar samt kommentera desamma får man betydligt större genomslag om man gör det på de sidorna jämfört med här. Flashback har egentligen inte så stor spridning generellt sett till visningar. Själv har jag kollat Flashback väldigt mycket sista 3-4 åren, och jag börjar bli ganska less.
Håller med. Det finns många skickliga debattörer på Flashback som skriver extremt bra inlägg som lätt hade kunnat bli krönikor eller insändare på Nordfront eller Fria Tider och fått tusentals läsare, men som här på Flashback drunknar bland all skit. Även om en tråd totalt sett har många läsare så läser ju inte alla läsare alla inlägg så man når inte ut särskilt bra på Flashback. På andra hemsidor kategoriseras också artiklar på olika sätt så att bra saker man tidigare skrivit blir lättillgängliga även i framtiden.

Tycker själv att nationella inte bör överge Flashback helt, men man bör inte heller se forumet som sin enda eller huvudsakliga arena. Alltså, skriv här när det fyller ett syfte men slösa inte alltför mycket tid på forumet.

När man läser på Flashback gäller det ju också att sålla och inte slösa tid på att läsa skit utan lära sig att känna igen de användare som skriver viktiga och intressanta saker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in