2015-04-29, 19:25
Medlem
kan det vara pål som var med i robinsson, han satte på en ryska i konstnärssyfte
Citera
2015-04-29, 22:41
Medlem
Hund-Cirkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
En mentalsjuk alkoholiserad, misslyckad, kortfilmsregissör gör ett klumpigt och osmakligt raggningsförsök på en etablerad kvinnlig skådespelare och feminazisterna får det till att hon försöker "synliggöra" sexismen i filmvärlden. Ha! Snacka om att slicka uppåt och sparka nedåt. Det är precis vad den här skådespelerskan har gjort. Hon är inte i någon beroendeställning till honom. Hon ville bara sätta stilettklacken i bröstet på honom och vrida om, för att hon kunde.

Det är riktigt att hon inte är beroendeställing till honom. Josefin Ljungman rör sig i helt andra kultursfärer numera än den obegåvade regissören, Erik Lindhé. Men för den skull är det inte ett ok beteende.
Jag har stött på EL i olika sammanhang och har nog aldrig träffat på någon som har en sådan grandios självbild som han har.
Han har bränt alla sina få chanser i branschen efter det här. Om han nu överhuvudtaget varit ens i branschen. Mängder av lågbudgetfilmer har gjorts av låg kvalite och har bekostats ur egen ficka. Det har ofta lett till att han blivit skyldig sina medarbetare pengar.

Josefin Ljungman är förövrigt ihop med Sverrir Gudnason och har barn ihop.
Senast redigerad av Hund-Cirkus 2015-04-29 kl. 22:56.
Citera
2015-04-29, 22:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jäpp. Däremot förstår jag inte jämförelsen mellan oralsex och en dödsskjutning. Jag har inte skrivit en rad om vad jag tycker om en skådespelerska som suger kuk på film, vare sig det är äkta eller fiktivit, utan om hur jag tror att hon framstår. Jag tror att hon framstår som lite slampig och dessutom omdömesslös. Att suga kuk på film är sällan ett bra karriärval.

Nu var det ju inte Ljungman som gjorde det, som många med mig tycks tro, utan en annan tjej, så visst har jag lärt mig något via Flashback. Dock inte av dig.

Men alltså, kvinnan i filmen sög ju inte kuk? Och skjutningarna i Johan Falk-filmerna är inte äkta. Därav jämförelsen. Det rörde sig om en löspenis (som du påpekar var det inte LJ som hade silikon i munnen, utan en annan skådespelerska, men eftersom LJ enligt uppgift figurerat i en annan smått ekivok film går det ju ändå att diskutera frågan på en principiell nivå).

Av vem tror/menar du att hon framstår som slampig och omdömeslös? I mina ögon gör hon det inte. Menar du i dina ögon? Eller i vems?

Menar du kanske i manusförfattarens ögon? Det är möjligt att det är så, men det är ju i så fall inget man kan klandra henne för. Det bevisar ju i så fall bara att manusförfattaren är ett kräk, utan också en idiot som blandar ihop fiktion och verklighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hund-Cirkus
Josefin Ljungman är förövrigt ihop med Sverrir Gudnason och har barn ihop.

De har barn ihop, men är inte tillsammans längre.
Senast redigerad av Troian 2015-04-29 kl. 22:52.
Citera
2015-04-30, 00:09
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De har barn ihop, men är inte tillsammans längre.
De har väl varit tillsammans med jag tror knappast det är Josefin Sverrir har barn med. Han fick väl dessutom barn ganska tidigt (med en annan kvinna). Och om Josefin Ljungman åkt till Paris 2009 för att måla och känna på om skådespeleriet är "rätt" låter inte det direkt som första bästa plan för en nybakad mamma.
Citera
2015-04-30, 00:12
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Men alltså, kvinnan i filmen sög ju inte kuk? Och skjutningarna i Johan Falk-filmerna är inte äkta. Därav jämförelsen. Det rörde sig om en löspenis (som du påpekar var det inte LJ som hade silikon i munnen, utan en annan skådespelerska, men eftersom LJ enligt uppgift figurerat i en annan smått ekivok film går det ju ändå att diskutera frågan på en principiell nivå).

Av vem tror/menar du att hon framstår som slampig och omdömeslös? I mina ögon gör hon det inte. Menar du i dina ögon? Eller i vems?

Menar du kanske i manusförfattarens ögon? Det är möjligt att det är så, men det är ju i så fall inget man kan klandra henne för. Det bevisar ju i så fall bara att manusförfattaren är ett kräk, utan också en idiot som blandar ihop fiktion och verklighet.
Vad jag läst ville regissören Hannes Holm ha med bj-scenen i början för ren chockeffekt. Något som han tycktes saknades i mellanmjölkig, svensk film. Och uppenbarligen hade han rätt när vissa har stora problem med att skilja med fiktion och verklighet.
Citera
2015-04-30, 00:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
De har väl varit tillsammans med jag tror knappast det är Josefin Sverrir har barn med. Han fick väl dessutom barn ganska tidigt (med en annan kvinna). Och om Josefin Ljungman åkt till Paris 2009 för att måla och känna på om skådespeleriet är "rätt" låter inte det direkt som första bästa plan för en nybakad mamma.

Alltså, jag sitter inte och hittar på Han har ett barn med Josefin, två barn med nån annan.
Citera
2015-04-30, 00:35
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Alltså, jag sitter inte och hittar på Han har ett barn med Josefin, två barn med nån annan.
Tre barn alltså för den gode Sverrir? Jag trodde bara han hade två; en riktig sädspridare med andra ord. Källa på att Josefin har barn och när föddes barnet i så fall? Måste som sagt varit efter 2009...
Citera
2015-04-30, 01:11
Medlem
Känns ändå som att hon sparkar lite väl långt nedåt.
Typ som att nerdekad alkis på krogen som låtsas vara regissör säger till henne vill du ha en
roll i min 1095:- kortfilm och förresten vill du ligga
och hon som inte alls bara ville ha
medieuppmärksamhet utan på riktigt verkligen övervägde att vara med i den alkoholiserade
regissörens 1095:- kortfilm springer raka vägen till kvällspressen och dagen efter är alkisens
bild på första sidan på Expressen under rubriken Sveriges Ärkesvin no 1.

(Inte för att han inte är ett av Sveriges Ärkesvin no 1 men nån måtta för det allt vara med denna vidriga trenden att i Sverige alltid sparka nedåt)
Senast redigerad av Epikantus 2015-04-30 kl. 01:25.
Citera
2015-04-30, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Tre barn alltså för den gode Sverrir? Jag trodde bara han hade två; en riktig sädspridare med andra ord. Källa på att Josefin har barn och när föddes barnet i så fall? Måste som sagt varit efter 2009...
Sverrir har två döttrar med Magnus Ugglas dotter Emelie och en dotter med Josefin.

http://elle.se/sverrir-gudnasson-nar...hade-en-kraft/
Citera
2015-04-30, 05:45
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Ruben Östlund är så klart helt utesluten, det räcker att kolla på meddelandets språk. Östlund skriver garanterat inte som en efterbliven.

Hur vet du det? Med tanke på Turist verkar han vara just lite eljest.
Citera
2015-04-30, 09:28
Medlem
Han verkar vara en uppblåst och ointressant person... https://www.youtube.com/user/MrEriklindhe/videos
Citera
2015-04-30, 15:29
Medlem
Hund-Cirkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jag kan verkligen förstå om hon tar illa upp. Det gör jag verkligen.

Men det som äcklar mig mest är alla "bror-duktiga"-män i kommentatorsfälten. Männen som inte är sena att skjuta ner sitt egna genus på två röda så fort det vädras feminism eller "sexism". Allt för att få bekräftelse och likes av pöbeln.
DET är den vidrigaste sorten av dom alla.

Regissören, Erik Lindhé, är själv en "bror duktig"-man. Han röstar på FI och har alltid betonat att det finns ett mansförtryck i samhället och i kulturvärlden. Anledningen till den hållningen är väl för att öka sina aktier bland snygga skådespelerskor.
Men nu har han alltså skitit i det blå skåpet. Och det är inte första gången. Skillnaden den här gången är att gjorde bort sig mot fel person.

Tycker mest synd om hans förlovade, E*mma C*rlsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in