2015-05-01, 15:05
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Mycket bra skräckis!

Uppföljaren är helt okej också.
Citera
2015-05-01, 15:32
Medlem
DeadLikeMes avatar
Såg Night of the Demon (1980). Hade planerat se den gamla klassikern från 1957, men när jag upptäckte att jag dragit hem fel film var det för sent. Detta var bland det absolut sämsta jag sett. Usel produktion, horribelt skådespeleri och värdelösa effekter.

Ledda av en professor ger sig några universitetsstudenter ut i jakten på Bigfoot, och under tiden får vi tillbakablickar på olika hemska händelser Bigfoot ryktats stå för, bl a en där han rycker kuken av en inte ont anande urinerande snubbe, med en köttslamsa hängande från skrevet som resultat. Vi får också en lång avslutning helt i slow motion där storfot går bärsärk bland ungdomarna i en stuga, där det mest sevärda är när en killes tarmar svingas som nåt slags lasso. Good times.

Betyg: 1/10
Citera
2015-05-01, 16:39
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Uppföljaren är helt okej också.
Instämmer! Den var bättre än väntat.
Citera
2015-05-01, 16:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja det är den, och den är mycket obehaglig. Förstår faktiskt inte varför någon vill spela in en sådan film.

För att man vill berätta om den "verklighetstrogna" historien bakom filmen som sådan antagligen, och för att upplysa världen om att man ska tänka till både en eller två gånger innan man ger sig ut på vischan i Australien.
Citera
2015-05-01, 17:11
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ja det är den, och den är mycket obehaglig. Förstår faktiskt inte varför någon vill spela in en sådan film.

Du ger dig på en skräckfilm för att efteråt resonera såhär:
"Jag förstår inte varför de gör skräckfilmer för man blir ju bara rädd".

?
Citera
2015-05-01, 17:32
Medlem
På tal om obehagliga filmer, såg nyss filmen "Bully".
http://www.imdb.com/title/tt0242193/

Den bygger upp sig på ett perfekt sätt så att man nästan blir spyfärdig i slutet. Allt känns så jävla verkligt. Ni som inte sett den borde ge den en chans. Jag mår dock fortfarande lite dåligt efter att ha sett den, haha.

Filmen får för övrigt 8/10 pga att den kändes så verklig.
Citera
2015-05-01, 17:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ta1fun
På tal om obehagliga filmer, såg nyss filmen "Bully".
http://www.imdb.com/title/tt0242193/

Filmen får för övrigt 8/10 pga att den kändes så verklig.

Den bygger ju på ett verkligt brottsfall så inte undra på att den känns autentisk då.
Citera
2015-05-01, 17:43
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Shaun the Sheep Movie (2015)

Eller Fåret Shaun Filmen på svenska. Aardman Animations senaste film hade jag rätt höga förväntningar på efter många goda omdömen och de infriades med råge. Fåret Shaun bor på en bondgård med några andra får, grisar, en tjur, en hund etc. Livet är ganska inrutat och för att få lite spänning i tillvaron lyckas de få husbonden att sova, låsa in honom i en husvagn och inta hans hus där de tittar på TV och äter pizza (haha). Men husvagnen rullar bort från gården och in i den närliggande staden där husbonden får ett klot i huvudet och plötsligt tror han är en frisör. Fåren inser dock snart att de behöver husbonden och beger sig till stan förklädda för att få honom att inse vem han är så han kommer tillbaka till bondgården. Samtidigt har de hundfångare (djurfångare?) som är de på spåren och vill fånga in dem för lösdriveri.

Handlingen är helt absurd men väldigt rolig och trots att filmen praktiskt taget är dialoglös (en del grymtande förekommer dock) är det både nonstop spänning och mycket humor som sagt filmen igenom. Inte ett död sekund. Vet inte hur många gånger jag skrattade åt alla bisarra händelser som förekommer. Egentligen är det väl en barnfilm baserad på tv-serien om fåret Shaun men den absurda humorn minst lika underhållande för vuxna (om inte roligare).Den bästa långfilmen av Aardman till dags dato!

Betyg: 4/5
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-05-01 kl. 17:46.
Citera
2015-05-01, 17:44
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Jo, men man blir inte skrämd på det sköna, rysande sättet! Som vid en riktigt bra gotisk spökfilm. Det är bara obehagligt, och man kan bli mer rädd för att åka illa ut själv.

Personligen så skrämmer inte spökfilmer mig ett dugg, eftersom spöken inte existerar. Bindgalna psykfall däremot...
Citera
2015-05-01, 17:48
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Erotikon från 1920.
Visades i tv tidigare i veckan.
Kul att se så gamla filmer ibland.

Filmens handlade om otrohet i samhällets övre skikt.
Kul att ha sett, ingen favorit 2\5, mer blev det inte.
Citera
2015-05-01, 18:08
Medlem
420anonyms avatar
Kingsman såg jag lite tidigare idag, den var helt klart sevärd. Mycket underhållande film, rekommenderas.

Svag 8/10.
Citera
2015-05-01, 19:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Du ger dig på en skräckfilm för att efteråt resonera såhär:
"Jag förstår inte varför de gör skräckfilmer för man blir ju bara rädd".

?

Men igen då: jag VILL bli rädd när jag ser skräckfilm, men det ska vara på det där rena, gotiska skräckfilmssättet. Där spänningen byggs upp, man bara anar spöket först, men sedan blir det mer och mer tydligt att det finns, att det kommer närmare - och så får man plötsligt se det, och det är så otäckt, så otäckt, och man hoppar till! Tortyrscener ger ju inga sådana positiva effekter - inte på mig i alla fall - utan det är bara obehagligt. Och som sagt: man kan bli mer ängslig för att råka illa ut i verkligheten om man tittar på sådant, mer paranoid. Eftersom det faktiskt kan hända i verkligheten - mänskliga galningar finns ju. Till skillnad från spöken. Därför är det ofarligt att bli skrämd av spöken - rädslan följer inte med en ut på gatan när filmen är slut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in