• 1
  • 2
2015-04-30, 10:39
Medlem
Slints avatar
Med tanke på att Sverige fortfarande har kvar Systembolaget för alkoholförsäljning, och att läkarna i princip endast ordinerar rävgiftet paracetamol för alla typer av värk tycker jag visar att en legalisering av cannabisbruk - medicinsk eller rekreationellt aldrig kommer att ske. Sverige är moralens högborg.
Citera
2015-04-30, 14:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Med tanke på att Sverige fortfarande har kvar Systembolaget för alkoholförsäljning, och att läkarna i princip endast ordinerar rävgiftet paracetamol för alla typer av värk tycker jag visar att en legalisering av cannabisbruk - medicinsk eller rekreationellt aldrig kommer att ske. Sverige är moralens högborg.
Inget fel på systembolaget som försäljningsställe.
Antar du tänker på monopol.

"ta en alvedon", den tror jag de har för slippa massa onödiga läkarbesök.
Citera
2015-05-01, 09:23
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inget fel på systembolaget som försäljningsställe.
Antar du tänker på monopol.

"ta en alvedon", den tror jag de har för slippa massa onödiga läkarbesök.

Inget fel på systembolaget? Du tycker det är rätt att staten ska bestämma var och när du får köpa sprit?

Slippa onödiga läkarbesök? Jag har redan gått till läkaren när jag får det beskedet, så det handlar inte om att slippa besök.
Citera
2015-05-01, 09:31
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Inget fel på systembolaget? Du tycker det är rätt att staten ska bestämma var och när du får köpa sprit?

Slippa onödiga läkarbesök? Jag har redan gått till läkaren när jag får det beskedet, så det handlar inte om att slippa besök.

Är det så djävla jobbigt att behöva begränsa sina alkohmässiga inköp till vardagar 10-19? Imo borde cannabisförsäljning ske på liknande sätt som med alkohol. Coffeshops och "bolag".
Citera
2015-05-01, 12:24
Medlem
klybans avatar
Citat:

Jag har inga problem med att ha fasta tider för kunna handla alkohol.
Det är inte speciellt svårt att passa dessa tider.
Och anser man sig inte hinna handla innan det stänger kl20(tors/fred), och klagar på staten.
Ja, då kanske man inte ska dricka alls.
Sen har de ett sortiment som jag aldrig någonsin sett i annat land.
Skulle väl vara vinmonopolet då, men om de har lika mycket som systembolaget vet jag inte.
Och cannabis ska givetvis regleras också, ålder och begränsad tillgång dygnet runt är bra.

Pratar inte om du ska slippa besök, utan läkaren vill slippa ditt besök.
Då de har tillräckligt att göra ändå, och kan de säga "ta en alvedon" och ditt problem går över.
Ja, då är det ju bara bra i deras böcker.
Själv ser jag alltid till att tagit alvedonen och par till andra, innan jag ringer och klagar att jag har ont igen.
Så slipper man den proceduren, att ta en alvedon.
Denna kör man även på sjukhus, fast man ibland legat och vridit sig i smärtor.
Så kommer dom med alvedonen, och sen struntar dom i dig i minst 30min.
Citera
2015-05-01, 12:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Är det så djävla jobbigt att behöva begränsa sina alkohmässiga inköp till vardagar 10-19? Imo borde cannabisförsäljning ske på liknande sätt som med alkohol. Coffeshops och "bolag".
Hehe, kl19 din stackare
Vi har kl20 torsdagar och fredagar.
Läste inte ditt inlägg innan jag skrev, men ser vi hade samma tankar om att det inte är någon större begränsning med öppettider.

Och när det kommer till cannabis, så är ett "systembolag" att föredra som förslag i hur vi ska sälja cannabis.
Då jag tror folk har betydligt lättare att smälta att det statliga säljer cannabis, än privata försäljare.
Och ska man insistera på att det inte ska vara ett monopol, då kan vi få vänta bra mycket längre på en legalisering.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in