2015-04-29, 15:33
Medlem
KorpChristers avatar
Ska köpa Subutex för första gånge nu i helgen, men saken är att jag inte vill blanda detta med mina mediciner. Så om jag skippar Lyrica och Stesolid en dag, borde det vara lugnt då? Tänker mest på andningen och så.
Citera
2015-04-29, 19:55
Medlem
elmerengues avatar
Ser att ni snackar om sub + gaba. Själv tycker jag lyrica boostar subruset något så enormt och man känner av själva subutexen kraftigare. Om jag blandar med benso blir det också en boost men inte lika stark för att istället få ett halvt sidorus av bensen på samma gång. Det är då min upplevelse. Båda blandningarna är väldigt sköna men man bör givetvis vara försiktig. Håller mig personligen till alprazolam om jag ska blanda och inte klonazepam som är mer muskelavslappnande vilket borde öka risken för andningsdepp jämfört med alprazolam som främst sätter sig i skallen.
Senast redigerad av elmerengue 2015-04-29 kl. 19:59.
Citera
2015-04-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorpChrister
Ska köpa Subutex för första gånge nu i helgen, men saken är att jag inte vill blanda detta med mina mediciner. Så om jag skippar Lyrica och Stesolid en dag, borde det vara lugnt då? Tänker mest på andningen och så.

Det bör vara lugnt ja. Svårt att få till andningsdepp på sub om du inte blandar med stora mängder benzo. Jag rekommenderar att börja med ca 0.5mg sub i en lina, det kan räcka gott och väl när man inte har någon erfarenhet av sub. Drar man i sig 1-2mg direkt kan man bli jobbigt illamående i timtal, så ta det försiktigt med dosering, för optimalt rus. Personlige blir jag illamående om jag inte ätit innan, hungern känns av som illamående, så se till att du har mat i magen för att undvika det.

Några grejer som kan va bra att tänka på
Citera
2015-04-30, 07:15
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppesai
Det bör vara lugnt ja. Svårt att få till andningsdepp på sub om du inte blandar med stora mängder benzo. Jag rekommenderar att börja med ca 0.5mg sub i en lina, det kan räcka gott och väl när man inte har någon erfarenhet av sub. Drar man i sig 1-2mg direkt kan man bli jobbigt illamående i timtal, så ta det försiktigt med dosering, för optimalt rus. Personlige blir jag illamående om jag inte ätit innan, hungern känsom illamående, så se till att du har mat i magen för att undvika det.

Några grejer som kan va bra att tänka på
Eller så är man så ingådd att man inte spyr längre. Jag var fysiskt beroende av sub 2007-2014. Mot slutet av 2014 fick jag nog och vägrade vara en slav till något som är så jävligt (aatt vara torsk på). Så jag tände av, trodde aldrig att avtändningen skulle gå över. Men det gjorde den. Nu tar jag sub en gång i veckan och slipper fysiskt beroende och höga kostnader. Men spy på det kan jag inte. Om jag så skulle dra i mig 3 sub så skulle jag inte spy.
Citera
2015-04-30, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Eller så är man så ingådd att man inte spyr längre. Jag var fysiskt beroende av sub 2007-2014. Mot slutet av 2014 fick jag nog och vägrade vara en slav till något som är så jävligt (aatt vara torsk på). Så jag tände av, trodde aldrig att avtändningen skulle gå över. Men det gjorde den. Nu tar jag sub en gång i veckan och slipper fysiskt beroende och höga kostnader. Men spy på det kan jag inte. Om jag så skulle dra i mig 3 sub så skulle jag inte spy.

Grattis.
Citera
2015-04-30, 10:26
Medlem
chaoswithins avatar
Postafen för att motverka illamåendet, finnes receptfritt på Apoteket. Mycket prisvärt! (C:a 60kr för 10 st har jag för mig)
Citera
2015-04-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Postafen för att motverka illamåendet, finnes receptfritt på Apoteket. Mycket prisvärt! (C:a 60kr för 10 st har jag för mig)

Ja det är en mycket god idé. Om jag tar för mycket och blir illamående är mitt rus sabb lixom, så att ha något att motverka eventuellt illamående redan innan är ju klockrent.
Citera
2015-05-01, 06:58
Medlem
boredomss avatar
Hej kan jag ta sub idag efter att ha tagit morfin för typ 12 timmar sen? Jag är inte beroende av något, senaste gången jag tog en opiat förutom morfinet då var över en månad sen så jag kan inte bli sjuk.
Citera
2015-05-01, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Hej kan jag ta sub idag efter att ha tagit morfin för typ 12 timmar sen? Jag är inte beroende av något, senaste gången jag tog en opiat förutom morfinet då var över en månad sen så jag kan inte bli sjuk.

Helt lugnt
Citera
2015-05-01, 18:43
Medlem
Rocco420s avatar
Visst e det så att buprenorfinet inte kan blocka ketogan ?
vet sen tidigare att de inte kan det med tradolan...
Citera
2015-05-01, 21:00
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocco420
Visst e det så att buprenorfinet inte kan blocka ketogan ?
vet sen tidigare att de inte kan det med tradolan...
Jag är 99% säker på att dom funkar med varandra!

Enda som kan va var annars att ketoganet slog igenom subben.
Citera
2015-05-02, 00:20
Medlem
boredomss avatar
Tog subutex för första gången ikväll, tidigare har det alltid varit suboxone. Fyfan vilken skillnad.. Det var ju två olika rus nästan. Subutex upplevde jag som mycket behagligare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in