2015-04-30, 01:34
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik4558
Bara jag som MFF supporter som är sjukt rädd för Elfsborg och IFK?
de har inte så stor bredd men, IFK kan ju inte sluta vinna ser det ut som

Över en hel säsong bör vi vara bäst men, vi kan ha lite otur, de kan ha lite tur och vips så har vi förlorat SM guldet

MFF som lag saknar något även om dagens match var grym, sana är ingen målgörare, berget är inte så bra som folk tror
Forsberg saknas

Lägg sen till att helander och tinnerholm lär dra snart
Rosenberg är han i sin gamla form?

Nej, detta blir en tuff kamp om SM guldet
Fattar inte folk som tar ut att malmö ska vinna i förskott

Malmö kommer med ett nytt lag och har inlett bra med tanke på dessa förutsättningar.
Laget behöver bara spela ihop sig och lära sig att hitta varandra, något som kommer att komma under säsongens gång.
Elfsborg känns dock luriga, vet inte riktigt varför...
Citera
2015-04-30, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Malmö kommer med ett nytt lag och har inlett bra med tanke på dessa förutsättningar.
Laget behöver bara spela ihop sig och lära sig att hitta varandra, något som kommer att komma under säsongens gång.
Elfsborg känns dock luriga, vet inte riktigt varför...

Zeneli?
Citera
2015-04-30, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tycker inte vår insats var skit, medelmåttig däremot...

Hur kan vi låta dom ha ett sånt presspel och inte håller i bollen mer? Hur kan Owoeri tillåtas ha sån fri roll och inte markeras hårdare? Hur fan ska det gå i derbyt om Per Karlsson inte spelar? Sån tydlig skillnad gentemot Per Karlsson och Väisänen så det finns inte, hur tänkte han vid straffsituationen? Solklar straff när han kapar Sköld (?) och givetvis är det mål..

1-1 är helt rättvist och bättre än det här ska man kräva..

Nu lite statistik inför derbyt: AIK har aldrig förlorat hemma mot en nykomling (i allsvenskan) detta årtusende. Å andra sidan har vi inte vunnit matchen efter ett derby sen tidigt 2000 tal så det talar för Norrköping..

EDIT: Ska nämnas att Goitom och Bahoui var påtok för osynliga, visst att Åtvidaspelarna hänger som iglar på Nabbe men det är ingen ursäkt.

Nisse måste gå in i mitten med Panos till vänster.

Det positiva var hur många jättechanser vi skapade igår och det negativa var ju självklart hur mycket kaos det var i försvaret. Speciellt dåliga var vi på fasta situationer vilket betyder att alla var dåliga defensivt och inte bara backarna. Vi borde vunnit med 4-2 men nu får vi istället vara glada för den poäng vi fick med oss och det duger inte.

Jag är väldigt besviken på hur lätt vi gav bort bollen efter vi gjort 1-0, Panos duger inte i sin roll om han inte börjar spela bättre.
Citera
2015-04-30, 08:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik4558
Bara jag som MFF supporter som är sjukt rädd för Elfsborg och IFK?
de har inte så stor bredd men, IFK kan ju inte sluta vinna ser det ut som

Över en hel säsong bör vi vara bäst men, vi kan ha lite otur, de kan ha lite tur och vips så har vi förlorat SM guldet

MFF som lag saknar något även om dagens match var grym, sana är ingen målgörare, berget är inte så bra som folk tror
Forsberg saknas

Lägg sen till att helander och tinnerholm lär dra snart
Rosenberg är han i sin gamla form?

Nej, detta blir en tuff kamp om SM guldet
Fattar inte folk som tar ut att malmö ska vinna i förskott

Rädd är jag inte. Det är jag inte för något lag. Däremot har jag respekt för att det är två bra fotbollslag. Det krävs bra insatser för att slå dem helt enkelt.

Defensiven är inte så jävla bra. Halmstad har två bra anfall på hela matchen. De gör mål på ena och fixar en straff på andra. Det är lite nonchalant och ofokuserat ibland. Jag vet inte hur mycket det beror på att vi har bytt taktik och backpar vid ett flertal tillfällen och att vi har ny vänsterback att spela in. Tycker egentligen inte att det ska beröra så mycket. Jag är dock optimist för säsongen. Vi är med i toppen och det finns fortfarande mycket kvar att jobba. Effektiviteten och kombinationsspelet offensivt kan fortfarande bli bättre. Det finns också bredd i truppen.

MFF kommer att bli bättre längre in på säsongen. Molins kommer snart tillbaka och kan kanske nå bra form lagom till CL-kvalet. Det kommer att hända grejer i truppen i sommar. Stor risk för att Helander försvinner. Då måste en ny mittback av toppklass in om vi ska spela trebackslinje.
Citera
2015-04-30, 09:25
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Nu såg jag inte matchen men hur såg det ut rent spelmässigt? Uruselt eller förtjänade ni tre poäng?

Vi skapar givetvis tillräckligt mycket för att vinna matchen ändå, trots ett makabert spel. Med det sagt så har Åtvidaberg också en del chanser som kan bli mål. Dock inte lika 100%-iga som AIK. Utan Saulis hjärnsläpp så hade vi säkerligen vunnit.

Passningsspelet sitter inte. Backlinjen är otroligt skakig. Carlgren är skakig. Det är ett under att vi bara släppt in 6 mål.

Nabil är helt under isen, vilket han nästan alltid är. Problemet är att han nästan alltid blixtrar till i 10 sekunder per match, och då blir det mål. Precis så idag också. Man blir deprimerad när man tänker på det. Skulle han upprätthålla den nivå han faktiskt har så är han definitivt allsvenskans bästa spelare.

Jag vet inte vad problemet är faktiskt. Han ser bara allmänt deprimerad och trött ut. Men snacka om att vi inte får ut potentialen. Det är bara att sälja av honom i sommar egentligen. Han kan tyvärr inte leverera en jämn nivå.
Citera
2015-04-30, 09:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Rädd är jag inte. Det är jag inte för något lag. Däremot har jag respekt för att det är två bra fotbollslag. Det krävs bra insatser för att slå dem helt enkelt.

Defensiven är inte så jävla bra. Halmstad har två bra anfall på hela matchen. De gör mål på ena och fixar en straff på andra. Det är lite nonchalant och ofokuserat ibland. Jag vet inte hur mycket det beror på att vi har bytt taktik och backpar vid ett flertal tillfällen och att vi har ny vänsterback att spela in. Tycker egentligen inte att det ska beröra så mycket. Jag är dock optimist för säsongen. Vi är med i toppen och det finns fortfarande mycket kvar att jobba. Effektiviteten och kombinationsspelet offensivt kan fortfarande bli bättre. Det finns också bredd i truppen.

MFF kommer att bli bättre längre in på säsongen. Molins kommer snart tillbaka och kan kanske nå bra form lagom till CL-kvalet. Det kommer att hända grejer i truppen i sommar. Stor risk för att Helander försvinner. Då måste en ny mittback av toppklass in om vi ska spela trebackslinje.
Var hittar man en bra ersättare till Helander, Olsen och förmodligen Tinnerholm?
Citera
2015-04-30, 09:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var hittar man en bra ersättare till Helander, Olsen och förmodligen Tinnerholm?

Bra fråga. Glad att jag inte är sportchef. Det blir ett par stressiga sommarmånader.
Citera
2015-04-30, 10:04
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Är inte två av tre spelare redan ersatta där? Vindheim kliver in till höger och Bengtson verkar redan ha petat Helander. Visst blir det en försvagning på högerkanten men tror inte man kommer jaga en rak ersättare. Det är väl Olsen som blir det stora problemet att lösa.
Citera
2015-04-30, 10:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Är inte två av tre spelare redan ersatta där? Vindheim kliver in till höger och Bengtson verkar redan ha petat Helander. Visst blir det en försvagning på högerkanten men tror inte man kommer jaga en rak ersättare. Det är väl Olsen som blir det stora problemet att lösa.

Vindheim kan nog gå in. Jag är dock rätt säker på att Hareide vill spela trebackslinje i Champions League-kvalet. Han har själv varit inne på att det går inte att kvalificera sig en gång till med att släppa in sex mål på bortaplan. Då måste en toppspelare in. Alternativt spela Lewicki som en extremt defensiv mittfältare.
Citera
2015-04-30, 10:12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Alternativt spela Lewicki som en extremt defensiv mittfältare.

Johan Esk i DN har ju propagerat för att Lewicki ska spela mittback i landslaget. Lite lex Anders Svensson där man vinner vårdade uppspel. Trots killens längdmässiga tillkortakommanden. Men faktum är att han fick spela mittback i Bayern Münchens ungdomslag.
Citera
2015-04-30, 10:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Planen är väl den att man ska ha en bra back-up på alla positioner, en bra innerback som bl.a kan spela i en trebackslinje en bra högerback som ersättare för Anton eller back-up till Vindheim. En bra förstemålvakt som går rakt in i startelvan.

Jag håller med mishima det är skönt att man inte är i Dannes kläder för han lär få jobba ännu hårdare under sommaren.
Citera
2015-04-30, 10:16
Avslutad
Inför kvällens match mot Örebro vill jag se en fortsatt frejdig Hammarby offensiv. Det skulle båda gott inför derbyt med en skakig Aik defensiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in