2015-04-29, 10:56
Medlem
Baertlings avatar
Det tär på krafterna om man har ett patologiskt kontrollbehov...Mattias Karlsson känner sig närmast utbränd efter den senaste tidens turbulens med SDU/GK/WH/SD Stockholm (sorry Mattias, för din info är det inte slut än på långa vägar).

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle20706237.ab

Vidare visar han i sina inlägg bevis på den maktfullkomlighet som vi sett i härvan med GK/WH när han petar Wigh från ordinarie utskottsplats utan att meddela henne i förväg. Alla beslut tas av Karlsson personligen, från tv-debatter till utskottsplatser, med Vinge som handgången närmsta man. Att tro att det finns ett opartiskt medlemsutskott och ytterligare en opartisk partistyrelse som fattar välgrundade beslut i uteslutningsärenden är bara att glömma.

Ramhorn är sjukskriven och på gränsen till utbränd och Wigh verkar vara ytterligare en pillerknaprare - så man kan ju verkligen undra hur arbetsmiljön är under Karlssons ledning. Jag har sedan länge förutspått att Karlsson snart kommer att dela pillerburk med Åkesson, frågan är nog bara om det blir före eller efter landsdagarna.
Citera
2015-04-29, 11:27
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Det tär på krafterna om man har ett patologiskt kontrollbehov...Mattias Karlsson känner sig närmast utbränd efter den senaste tidens turbulens med SDU/GK/WH/SD Stockholm (sorry Mattias, för din info är det inte slut än på långa vägar).

Vidare visar han i sina inlägg bevis på den maktfullkomlighet som vi sett i härvan med GK/WH när han petar Wigh från ordinarie utskottsplats utan att meddela henne i förväg. Alla beslut tas av Karlsson personligen, från tv-debatter till utskottsplatser, med Vinge som handgången närmsta man. Att tro att det finns ett opartiskt medlemsutskott och ytterligare en opartisk partistyrelse som fattar välgrundade beslut i uteslutningsärenden är bara att glömma.

Ramhorn är sjukskriven och på gränsen till utbränd och Wigh verkar vara ytterligare en pillerknaprare - så man kan ju verkligen undra hur arbetsmiljön är under Karlssons ledning. Jag har sedan länge förutspått att Karlsson snart kommer att dela pillerburk med Åkesson, frågan är nog bara om det blir före eller efter landsdagarna.

Alltså, Wighs Facebookmeddelanden hamnar – inklusive hennes arga comeback – i bladet, och sedan kommenterar hon att hon inte "vill prata med Aftonbladet om det som min chef skriver till mig"?

Varför inte bara stå för att det som alla omedelbart inser, att det var hon som läckte det, och istället använda intervjun till att utveckla sin kritik? Hon tror väl inte hennes icke-svar innebär någon sorts plausible deniability?
Citera
2015-04-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Anklagelserna om antisemitiska konspirationsteorier och Hitler-beundran hos några av de uteslutningshotade kommer ursprungligen från Mattias Karlssons email till Expressen den 7 april:

Gustav Kasselstrand utesluts ur SD

Sverigedemokraternas vikarierande partiledare Mattias Karlsson kommenterade i ett mejl till Expressen på tisdagskvällen uppgifterna om att flera sverigedemokrater kommer att uteslutas.

"Det är medlemsutskottet och inte partiledningen som initierat den process som givit upphov till den upprördhet du refererar till. Enligt den information jag fått så handlar det om en utredning av ett tjugotal personer. Inom denna grupp skall det finnas personer som är dubbelanslutna i icke demokratiska identitära organisationer såsom Nordisk Ungdom, personer som i skrift givit uttryck för antisemitiska konspirationsteorier, personer som uttryckt beundran för Adolf Hitler m.m."

http://www.expressen.se/nyheter/gust...tesluts-ur-sd/

Dagen därpå var han lite tydligare när han uttalade sig för Aftonbladet:

Här är de som kan kastas ut ur SD

Dessutom menar Karlsson att att man från ungdomsförbundets ledning i samband med konflikten om makten i SD Stockholm har samarbetat med extrema personer.

– Det finns ett antal ärenden öppna mot de här personerna. Det handlar om personer som är dubbelanslutna i Nordisk ungdom, som är en antidemokratisk organisation. Det handlar om personer som uttryckt beundran för Adolf Hitler och skrivit om antisemitiska konspirationsteorier och annat.

Vilka då?

– Jag kan inte namnen på dem som ska vara dubbelanslutna i Nordisk Ungdom. Men det handlar bland annat om Mikael Valtersson, som tidigare har varit föremål för skriverier i media.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20593488.ab

De tidigare skriverier om Valtersson som Karlsson syftar på är väl bland annat denna artikel i Expressen:

Hitler-mejlen avslöjar SD:s försvars-expert

När Sverigedemokraterna kom in i riksdagen var det Mikael Valtersson som blev chef för partiets riksdagskansli.

I dag är han tung försvarspolitisk SD-företrädare med plats i den statliga Luftförsvarskommittén.

Men Expressen kan nu avslöja att Valtersson i lönndom har skickat nazistpropaganda, kallat sig för Adolf Hitlers smeknamn och gång på gång flörtat med nazistreferenser.

http://www.expressen.se/nyheter/hitl...rsvars-expert/

Valtersson påstås dock ha lämnat SD redan 2013, så det är lite konstigt att just han pekas ut av Karlsson.

Vilket Valtersson för övrigt själv konstaterar:

Mikael Valtersson, som är en av dem som det startats personärenden emot, säger:

– Eftersom jag inte längre är medlem så kommer ärendet att läggas ned.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20593488.ab

Jag har inte sett några uppgifter som styrker att Kasselstrand, Hahne eller någon annan i SDU skulle ha ägnat sig åt antisemitiska skriverier eller Hitler-beundran. Men alla detaljer från uteslutningsärendena har väl inte offentliggjorts än.

JAg tänker dels på sådant, men främst på vad som skrivits i denna tråd. Det har varit flera dussin inlägg om att partiledningen är sionister och går judarnas ärenden , och det har hänvisat till diverse konspirationsteorier. Det är bara att söka och läsa i tråden.
MAn frågar sig varför så många formulerar sig på detta vis. Jag tror inte det råkar vara en slump.
Citera
2015-04-29, 12:15
Medlem
Tercios avatar
Citat:

Det är trist att det ska vara så mycket motsättningar och tjafs. Det bästa vore om alla kunde enas om fair play och att ge varandra nån slags garantier och försörjning och börja dra åt samma håll istället. Vet hur oerhört mycket energi sådant här tjafs tar. Det tar liksom aldrig slut.

Vigh verkar totalt blåst. När var och hur blev hon petad? Vem har hon knullat med för att få sin position i partiet?
Citera
2015-04-29, 12:25
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
De är inte influerade av "New right", de har inte läst några böcker överhuvudtaget. Deras patetiska hyllande av fascisten Putin och hat mot USA grundas i deras barnsliga vurm för antisemitism. Det är bra att SD rensar bort såna landsförrädare som K/H!

Nej just det, Patrik Ehn blev ju utesluten för att han rekommenderade medlemmarna att läsa en bok av Ernst Jünger. Så jag är rätt säker på att folk inte direkt skyltar med sitt litteratur-läsande, speciellt inte felaktig sådan. Kan ju inte ha det här liksom, kan ju bli obehagliga ord, skrivna på papper som kan tänkas infektera folks hjärnor.
Citera
2015-04-29, 12:41
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:

Man blir utbränd om man inte kan delegera arbetsuppgifter, på grund av kontrollbehov. Måste man personligen detaljstyra allt från ungdomsorganisation, till kommunföreningar, då orkar man till slut inte längre. I det här fallet vad det ju dessutom helt onödigt, då det var bra folk i ungdomsförbundet och i Stockholm som steg fram, och som ville partiet väl, och som egentligen aldrig hotade fyrans makt över partiet på riks. Det var bara paranoida feberdrömmar, från början till slut.

Jag tror också vetskapen om att man handlar omoraliskt fräter på hjärnan till slut. Det här ju trots allt vanligt folk från landet vi snackar om här, de har inte det Machiavelliska i blodet.
Citera
2015-04-29, 12:41
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Alltså, Wighs Facebookmeddelanden hamnar – inklusive hennes arga comeback – i bladet, och sedan kommenterar hon att hon inte "vill prata med Aftonbladet om det som min chef skriver till mig"?

Varför inte bara stå för att det som alla omedelbart inser, att det var hon som läckte det, och istället använda intervjun till att utveckla sin kritik? Hon tror väl inte hennes icke-svar innebär någon sorts plausible deniability?

Är det verkligen självklart att det är Wigh som läckt? Det är ju inte särskilt smickrande uppgifter som kommer fram om hennes psykiska hälsotillstånd...Skulle snarare tro att det är Karlsson eller någon i hans närhet som släppt dessa uppgifter för att visa vilken omtänksam och fin kille han är som tänker på hennes välbefinnande - och samtidigt passar han naturligtvis på att lustmörda Wighs framtida politiska karriär genom att ingående beskriva hennes psykiska hälsotillstånd, pillerintag mm.

Inte undra på att det tydligen var Wigh (enligt tidigare AB-artikel) som var den enda som röstade emot uteslutning av Hahne. Känns som att sprickan i partiet håller på att bli avgrundsdjup...
Citera
2015-04-29, 12:43
Medlem
farbror Svens avatar
Ursäkta att jag missat den informationen: om jag förstått saken rätt handlar uteslutningen bl.a. om att Kasselstrand och Hahne haft samröre med utländska partier/ organisationer. Vilka i så fall?
Citera
2015-04-29, 13:21
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Nej just det, Patrik Ehn blev ju utesluten för att han rekommenderade medlemmarna att läsa en bok av Ernst Jünger. Så jag är rätt säker på att folk inte direkt skyltar med sitt litteratur-läsande, speciellt inte felaktig sådan. Kan ju inte ha det här liksom, kan ju bli obehagliga ord, skrivna på papper som kan tänkas infektera folks hjärnor.
92:an Hahne lär inte ha hunnit med att läsa något nej, speciellt inte när det är böcker på utrikiska. Skulle vara något av Alexandr Dugin, några sidor mein kamp om den finns på svenska... Har k/h ens klarat betygen i svenska? Nu är politiker sällan lika belästa som navelskådande nassar på flashback försöker ge sken av att vara... Läckberg och Ayn Rand kan man gissa på. I övrigt verkar det vara game of thrones som är snorungarnas "kulturella" föda.
Citera
2015-04-29, 13:24
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det är trist att det ska vara så mycket motsättningar och tjafs. Det bästa vore om alla kunde enas om fair play och att ge varandra nån slags garantier och försörjning och börja dra åt samma håll istället. Vet hur oerhört mycket energi sådant här tjafs tar. Det tar liksom aldrig slut.

Vigh verkar totalt blåst. När var och hur blev hon petad? Vem har hon knullat med för att få sin position i partiet?
Jag läste nånstans att hon bl.a. hade knullat med Westling, som ju också blev utesluten.
Citera
2015-04-29, 13:38
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
92:an Hahne lär inte ha hunnit med att läsa något nej, speciellt inte när det är böcker på utrikiska. Skulle vara något av Alexandr Dugin, några sidor mein kamp om den finns på svenska... Har k/h ens klarat betygen i svenska? Nu är politiker sällan lika belästa som navelskådande nassar på flashback försöker ge sken av att vara... Läckberg och Ayn Rand kan man gissa på. I övrigt verkar det vara game of thrones som är snorungarnas "kulturella" föda.

Lägg ned dina pinsamma smutskastningsförsök. GK är utbildad nationalekonom och WH hade väl 1,8-1,9 på högskoleprovet om jag minns rätt; vilket du alldeles uppenbarligen inte skulle få om du så försökte några hundra år. Tyvärr känner sig ledningen hotade av personer med högt intellekt, och då tar man den enkla vägen och utesluter dessa hellre än att behöva känna mindervärdeskomplex.
Citera
2015-04-29, 13:41
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
På vilket sätt har Hahne varit för 'högljudd'?
För hög svansföring. Borde hålla lite lägre profil. Min åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in