2015-04-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louie
Missat att Riksbanken sänker räntan imorgon till -0.5 %?
Påverkar säkert börsen....

Om det blir -0.5% samt utökat QE då blir det raaaally
Citera
2015-04-28, 14:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louie
Missat att Riksbanken sänker räntan imorgon till -0.5 %?
Påverkar säkert börsen....

marknaden är redan medveten om det så det är inprisat är min gissning. Lär inte bli någon överraskning direkt.
Citera
2015-04-28, 14:34
Medlem
joxxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
marknaden är redan medveten om det så det är inprisat är min gissning. Lär inte bli någon överraskning direkt.
Min tanke också, men förmodligen kommer den gå upp något...spekulationer såklart
Citera
2015-04-28, 15:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxxe
Min tanke också, men förmodligen kommer den gå upp något...spekulationer såklart

Det är sällan börsen går upp så mycket på kort tid som den senaste tiden utan bakslag.

Förväntningarna är mycket högt uppskruvade på rapporterna. Inte ens bra rapporter kommer att göra marknaden nöjd är jag rädd.
Citera
2015-04-28, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikihisa
Frågan är hur mycket börsen kommer gå ner (om den nu gör det) innan den stabiliserar sig.
Värt att ha is i magen och sitta inne med alla innehav eller sälja av och vänta på stabilare tider?

Sälj vid nedgång och köp i uppgång som alla andra småsparare, är mitt råd!
Citera
2015-04-28, 19:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Sälj vid nedgång och köp i uppgång som alla andra småsparare, är mitt råd!

Ja det är lite märkligt hur folk resonerar när de investerar.... Varför köpa nu helt plötsligt? Köp på sättningarna istället! -2% är ingen sättning.
Citera
2015-04-29, 10:31
Medlem
HELVETE!!!!!!!!!! Riksbanken sänkte ej räntan, lite aldrig på experterna i tidningarna!
Nu går det käpp rätt åt helvete för börsen, hoppas köpet av statsobligationer kan tolkas som stimulansåtgärder och hålla humöret uppE!
lol
Citera
2015-04-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det är lite märkligt hur folk resonerar när de investerar.... Varför köpa nu helt plötsligt? Köp på sättningarna istället! -2% är ingen sättning.

Blir ju jobbigt om det tar 2 år till innan en sättning kommer.
Citera
2015-04-29, 15:00
Medlem
Kurserna börjar onekligen vandra mot attraktivare nivåer.
En enkel man som mig själv tycker att atlas copco och swedbank börjar se intressanta ut, trots rapporter som inte gillades av marknaden.

Är inne lite på husqvarna, ncc och ev telia som stretar emot med megafonutdelning..

När går ni in? För mig behövs det inte många procent till innan jag kanske köper på mig lite.
Citera
2015-04-29, 15:08
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryR
Kurserna börjar onekligen vandra mot attraktivare nivåer.
En enkel man som mig själv tycker att atlas copco och swedbank börjar se intressanta ut, trots rapporter som inte gillades av marknaden.

Är inne lite på husqvarna, ncc och ev telia som stretar emot med megafonutdelning..

När går ni in? För mig behövs det inte många procent till innan jag kanske köper på mig lite.

Ja mina innehav har bara gått ner cirka 2-4% sedan igår, så jag vill gärna se lite mer nedgång innan jag ska köpa in mig just för den skull.
Citera
2015-04-29, 15:26
Medlem
Rubrik01s avatar
Riksbanken påverkar väl ändå börsen rätt så lite?

Hur stor är försäljningen till Sverige bland OMX30? 5 % - 10 % tippar jag.
Citera
2015-04-29, 15:34
Medlem
Celenos avatar
Det tråkigaste med den aktuella sättningen är att jag efter senaste lönen var några kronor från 1.8 miljoner. Jag har varit och sniffat där ett par gånger senaste månaderna.

Nu är det helt plötsligt närmre 1.7 igen känns det som. Tycker jag har varit där länge nog nu.

Det tråkigaste är alltså en siffra, en milstolpe. Inte 60 tusen hit eller dit

Jag klarar mig nog.

Kom ihåg när jag för två år sedan höll på att bli miljonär. Låg strax under i flera månader, hade en dag 999 990 kronor på kontot innan det sjönk igen.

Sen gick det fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in