2015-04-29, 00:20
Bannlyst
Och hennes föreställningar subventioneras av staten. Tar blod ifrån ena armen på ett barn, placera det i den andra armen på barnet och sedan skriva på ett papper hur mycket blod man flyttade. "Jag gör skillnad för jag ger barn i nöd blodtransfusioner."
Citera
2015-04-29, 00:31
Medlem
apelsinhimlens avatar
Lägger hon tiotals miljoner i skatt så är det knappast relaterat till hennes musik (eller vad man ska kalla den).

Låter dock som en påhittad siffra.
Citera
2015-04-29, 00:33
Medlem
I ett inlägg skriver Malena:

"Jag är den enda operasångaren i världen som producerar internationella operaföreställningar utan bidrag, anslag, donationer eller sponsorer.
Min verksamhet kostar inte skattebetalarna en enda krona.
Mina föreställningar och konserter genererar skatteintäkter i flera tiotals miljoner varje år."

Om jag är rätt informerad så är de allra flesta kulturinstitutioner statligt subventionerade, vare sig Malena erkänner det eller ej.

Visserligen är jag ingen älskare av opera men jag har inget personligt emot henne. Jag är bara nyfiken på huruvida hennes uttalande stämmer eller har kvinnan fått hybris?
Senast redigerad av TheBeachParty 2015-04-29 kl. 00:37.
Citera
2015-04-29, 00:46
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty

"Jag är den enda operasångaren i världen som producerar internationella operaföreställningar utan bidrag, anslag, donationer eller sponsorer.
Mina föreställningar och konserter genererar skatteintäkter i flera tiotals miljoner varje år."

Om jag är rätt informerad så är de allra flesta kulturinstitutioner statligt subventionerade, vare sig Malena erkänner det eller ej.

Visserligen är jag ingen älskare av opera men jag har inget personligt emot henne. Jag är bara nyfiken på huruvida hennes uttalande stämmer eller har kvinnan fått hybris?

Tror på det sistnämnda, det vill säga hybris. Nyligen kritiserade hon den nya 500-lappen som pryds av Birgit Nilsson och drog då irrelevanta associationer till nazismen. Är så trött på alla dessa godhetsapostlar.

http://www.svd.se/kultur/ernman-krit...el_4267507.svd
Citera
2015-04-29, 01:17
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Tror på det sistnämnda, det vill säga hybris. Nyligen kritiserade hon den nya 500-lappen som pryds av Birgit Nilsson och drog då irrelevanta associationer till nazismen. Är så trött på alla dessa godhetsapostlar.

http://www.svd.se/kultur/ernman-krit...el_4267507.svd
Citat:
Malena Ernman pekar på att Sverige fått återkommande kritik för växande antisemitism, från bland annat Simon Wiesenthal Centre.
Den kritiken från den ambulerande judiska kränkthetscentralen är väl högst troligt baserad på Sveriges numera stora arabiska/muslimska folkgrupp, som Malena i sin tur tycks vurma för. Är det någon sorts nyskapande cirkelkränktänk här?

Hon gör ju sitt jobb och betalar säkert sin skatt men, helt ärligt; är det inte rätt jävla ofint att offentligt gå ut och påtala vilken höginkomsttagare man är? Nu vet jag inte vilka scener hon står på men hela den där finkultursfären är väl hållen under armarna av bidrag och dylik ekodoping?
Citera
2015-04-29, 01:53
Bannlyst
Alltid tyckt att kvinnan haft en sociopatblick och ogillar även hennes PK-hyckleri för att göra reklam för sig själv och nu gå ut och visa vilket framgångsrikt mongo hon har evolverat till...

Med tanke på att ingen visste vem hon var innan hon var med i Melodifestivalen? så är det ju klart att hon liksom ex. Sanna Bråding måste ''synas'' för att inte glida ur rampljuset...

Mediakåta hycklare Nej tack...
Citera
2015-04-29, 03:14
Moderator
Neksnors avatar
Ingen aning vilken nivå hon ligger på internationellt, men klassiska musiker på hög nivå verkar kunna tjäna löjligt mycket. Att hon kanske inte syns så mycket Sverige kan bero på att hon mest uppträder på utländska scener (gissar lite, hon verkar resa en del). Sedan antar jag att konsumenter av klassisk musik är ganska duktiga på att köpa skivor, hon har gjort lite sådant också.

Så jag blir inte förvånad om hon tjänar mycket.
Citera
2015-04-29, 03:21
Bannlyst
Har du någon som helst källa på dels rubriken och dels på ditt påstående "hon tjänar tiotals miljoner i skatt.". Hon går alltså ut "offentligt" (Facebook) med att hon antingen skatteplanerar eller skiter i att betala skatt?

Man kan nästan ta din trådstart som OT. Det är duktigt gjort av dig.

Det citerade är jag mest nyfiken på.
Senast redigerad av dacra 2015-04-29 kl. 03:30.
Citera
2015-04-29, 06:16
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty

Menar hon inte att hela verksamheten genererar tiotals miljoner i totala skatteintäkter, genom arrangemang, biljettförsäljning, scenbygge, reklam, ev TV-sändningar etc, snarare än att hon personligen skulle betala tiotals miljoner i inkomstskatt?
Citera
2015-04-29, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Menar hon inte att hela verksamheten genererar tiotals miljoner i totala skatteintäkter, genom arrangemang, biljettförsäljning, scenbygge, reklam, ev TV-sändningar etc, snarare än att hon personligen skulle betala tiotals miljoner i inkomstskatt?
Exakt. står ju klart och tydligt! Kul att det finns en läskunniga i denna tråden..
Citera
2015-04-29, 07:32
Medlem
Doktorphils avatar
vore bra med enlänk till facebook inlägget
Citera
2015-04-29, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Ingen aning vilken nivå hon ligger på internationellt, men klassiska musiker på hög nivå verkar kunna tjäna löjligt mycket. Att hon kanske inte syns så mycket Sverige kan bero på att hon mest uppträder på utländska scener (gissar lite, hon verkar resa en del). Sedan antar jag att konsumenter av klassisk musik är ganska duktiga på att köpa skivor, hon har gjort lite sådant också.

Så jag blir inte förvånad om hon tjänar mycket.

Stämmer, hon fick sitt genombrott -98 och har haft stor internationell framgång sen -99. Kan tänka mig att få visste vem hon var i sverige innan melodifestivalen pga att ingen lyssnar på opera...

Hon är ju även hovsångare. Det kanske drar in en del. Inte insatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in