2015-04-27, 22:07
  #15577
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vad har manshatande feminister med Yara-fallet att göra? Menar du att de som inte gillar psykopat-Rami är manshatande feminister, eller hur tänkte du? Du kanske beundrar dessa barnamördare, men det är du säkerligen ensam om. Dessutom är långt ifrån alla feminister manshatare. Just saying! På vilket sätt är feminister inblandade i detta fall över huvud taget?

Vad menar du med dessa barnamördare? Det är ju pluralis och Armani är ju den enda mördaren och hon är dessutom kvinna. Kan det vara detta som man tänker på och vem f-n kan beundra denna veloursugga till barnamördare? Tror du är ganska ensam här.
Citera
2015-04-27, 22:56
  #15578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Vad menar du med dessa barnamördare? Det är ju pluralis och Armani är ju den enda mördaren och hon är dessutom kvinna. Kan det vara detta som man tänker på och vem f-n kan beundra denna veloursugga till barnamördare? Tror du är ganska ensam här.

Jaså, är det fastställt att det bara är A som slagit? När kom man fram till det? Vad jag vet så vet man inte vilken roll R spelat men det finns vittnesmål om att han både slagit A och Yara tidigare. Ja, bägge är inblandade på något sätt eftersom de bodde i en mini-lägenhet så bägge borde vara medvetna om misshandeln. Det fanns också hårtussar och blod i hela lägenheten, vilket bägge borde sett, såvida du inte menar att både A & R är blinda och döva. Var och när har jag uttryckt beundran för någon av dessa två barnamördare?
__________________
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-04-27 kl. 22:58.
Citera
2015-04-27, 23:27
  #15579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jaså, är det fastställt att det bara är A som slagit? När kom man fram till det? Vad jag vet så vet man inte vilken roll R spelat men det finns vittnesmål om att han både slagit A och Yara tidigare. Ja, bägge är inblandade på något sätt eftersom de bodde i en mini-lägenhet så bägge borde vara medvetna om misshandeln. Det fanns också hårtussar och blod i hela lägenheten, vilket bägge borde sett, såvida du inte menar att både A & R är blinda och döva. Var och när har jag uttryckt beundran för någon av dessa två barnamördare?

Dessutom pratar vi om långvarig misshandel av barn. Som ökade över tid.

OM det var enbart A som stod för detta borde det minskat när R var hemma mer. Det blev tvärtom - Ramis frånvaro från "jobbet" samvarierade med Yaras frånvaro från skolan. Ju mer R var hemma desto större frånvaro från skolan hade Yara.
Citera
2015-04-27, 23:28
  #15580
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jaså, är det fastställt att det bara är A som slagit? När kom man fram till det? Vad jag vet så vet man inte vilken roll R spelat men det finns vittnesmål om att han både slagit A och Yara tidigare. Ja, bägge är inblandade på något sätt eftersom de bodde i en mini-lägenhet så bägge borde vara medvetna om misshandeln. Det fanns också hårtussar och blod i hela lägenheten, vilket bägge borde sett, såvida du inte menar att både A & R är blinda och döva. Var och när har jag uttryckt beundran för någon av dessa två barnamördare?

Den tekniska bevisningen tyder på att det är Amani som har utfört misshandeln. Vittnesmålen om Ramis misshandel är bara mot Amani. Barnens vittnesmål mot både Rami och Amani ska inte tas på större allvar då dessa kom fram efter någon vecka efter att Yaras död och då varit "kryddat" med "snacket på stan".
Din definition av mini-lägenhet delas inte riktigt av mig. Däremot anser man att den är lyhörd. För att detta ska te sig tydligt krävs det att det inte finns några ytterligare störande ljud omkring. Befinner man sig i ett annat rum med två små barn och en tv med relativt hög volym så kan det vara hur lyhört som helst. Man hör knappt vad man själv tänker.
Din beundran för barnamördaren Amani tyder jag ur orden i din sista mening dessa två barnamördare. Det är ju bara Amani som är barnamördare. Ok. Rami ska ju inte vara stolt över sin insats, eller rättare sagt avsaknaden utav densamma, men han har ju inte avrättat Yara.
Citera
2015-04-27, 23:37
  #15581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Den tekniska bevisningen tyder på att det är Amani som har utfört misshandeln. Vittnesmålen om Ramis misshandel är bara mot Amani. Barnens vittnesmål mot både Rami och Amani ska inte tas på större allvar då dessa kom fram efter någon vecka efter att Yaras död och då varit "kryddat" med "snacket på stan".
Din definition av mini-lägenhet delas inte riktigt av mig. Däremot anser man att den är lyhörd. För att detta ska te sig tydligt krävs det att det inte finns några ytterligare störande ljud omkring. Befinner man sig i ett annat rum med två små barn och en tv med relativt hög volym så kan det vara hur lyhört som helst. Man hör knappt vad man själv tänker.
Din beundran för barnamördaren Amani tyder jag ur orden i din sista mening dessa två barnamördare. Det är ju bara Amani som är barnamördare. Ok. Rami ska ju inte vara stolt över sin insats, eller rättare sagt avsaknaden utav densamma, men han har ju inte avrättat Yara.

Om grannarna kan höra bråken trots barnskrik och t.o.m urskilja orden ... måste det vara svårt att undgå om ett barn misshandlas till döds. Om man befinner sig i samma lägenhet.
Citera
2015-04-27, 23:48
  #15582
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om grannarna kan höra bråken trots barnskrik och t.o.m urskilja orden ... måste det vara svårt att undgå om ett barn misshandlas till döds. Om man befinner sig i samma lägenhet.

Vilka grannar hörde att Amani slog ihjäl Yara? Det har jag missat. Och varför vidtog inte de några åtgärder som att tex ringa efter en ambulans?
Citera
2015-04-28, 06:21
  #15583
Medlem
Vittnet som bodde hos paret såg hur Rami slog Amani
Polis tillkallades även denna gång
Vittnet säger också att Rami är inte normal emellanåt
Citera
2015-04-28, 08:52
  #15584
Medlem
Citat:
Åklagaren: Båda skyldiga till mord

http://www.expressen.se/kvallsposten/aklagaren-bada-skyldiga-till-mord/
Citera
2015-04-28, 09:07
  #15585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/kvallsposten/aklagaren-bada-skyldiga-till-mord/

Det som åklagaren framför är det enda rimliga, att de båda ska dömas för mord, (eller synnerligen grov misshandel), och till samma straff. Vad som exakt hände i den lägenheten efter att Yara kom hem från skolan är omöjligt att komma till klarhet med. Ingen av de båda barnplågarna har visat att de tar rättegången på det allvar som de borde. Det är bara advokaterna som jobbar så att svetten lackar.

Jag har en känsla av att Amani döljer mycket. Men hon ansvarar själv för sitt öde, som kunnat se annorlunda ut om hon uppfört sig normalt och vittnat sanningsenligt om de pusselbitar som saknas.

Rami inger rysningar och jag tror inte på något av det han påstår. Det är för magstarkt att filma bevisning som ska sätta dit den egna frun. En så kallhamrad brottsling som Rami borde hållas borta från kvinnor och barn! Men garant är han!
Citera
2015-04-28, 13:15
  #15586
Medlem
Citat:
Advokaten pekar ut döda Yaras morbror

Citat:
Morddömde Amani Madis försvarare pekade under hovrättsförhandlingarna ut hennes make som alternativ gärningsman. I det scenariet skulle mannen ha tappat besinningen när flickan kom hem sent från skolan.
– Det är uppenbart att han kan vara en alternativ gärningsman, säger Eric Widner i hovrätten.

http://www.expressen.se/kvallsposten/advokaten-pekar-ut-doda-yaras-morbror/
Citera
2015-04-28, 14:53
  #15587
Medlem
bits1975s avatar
Amani pekar ut Rami! Snälla snälla, låt detta vara sanningen, hoppas hon har tagit sitt förnuft tillfånga och berättat, och att det är slut på ljugandet nu, och att Rami och hon får sina straff och att Yaras tragiska öde inte sjabblas bort i lögner. Om Yara kunde höra skulle jag vilja säga att vi är många många som har tänkt på henne varje dag, och som vill att sanningen kommer fram, och att vi önskar att hon får sova i frid, sitter och snörvlar på bussen med mina barn, hoppas att Amani slutat ljuga nu :-(
Citera
2015-04-28, 15:02
  #15588
Medlem
bits1975s avatar
Och hur kan denna misshandel inte ha hörts?? Grannarna verkar ju ha hört hur mycket som helst annars? Det enda de vittnar om är ju när Rami och Amani helt plötsligt börjar gräla högljutt och att Rami grät högt och sade: jag älskar dig, flera gånger, vilket kvinnan ovanpå ( eller bredvid? ) tolkade som att det sades till Yara? Kort därefter kom ju ambulansen och då verkar ju Yara redan ha somnat in för länge sedan. När hände misshandeln egentligen, den måste ju ha hörts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in