Citat:
Ursprungligen postat av
blomvattnare
Min uppfattning är att det är mest i denna tråd som det har ansetts vara så. Det är i denna tråd Madleen har kallats "den stilfulla" eller vad det nu var. Det är i denna tråd Rami har kallats "Prins Rami" eller "Prins Charming" eller något sådant.
Massmedia har förstås haft artiklar om de båda sörjande bioföräldrarna med fokus på hur de sörjer, men det är ju inte så konstigt.
Nej, det är inte bara kvinnor, men frågan gällde ju om Rami med sina blå ögon har duperat alla möjliga myndigheter och även domstolen. Jag har inte utanför denna tråd läst ett enda ord om att han skulle vara utmärkande charmig eller så.
Det är inte trådsanningar, vi som läser varandras inlägg ironiserar över olika inlägg där saker framförs. Den
stilfulla Madleen skrivs kursiverat som allt annat vi roar oss över.
Prins Rami är hans egen Facebook. "
Civiliserad flirt" är när en familjefar (Rami), har tid att kommunicera i evigheter med en annan kvinna, med paus för en snabbis med den egna frun (Amani), under tid de misshandlar ett barn till döds. Under tid
"normala" människor lagar mat, äter middag med barnen, badar och läser sagor med barnen, lägger barn etc. etc. etc….
Avocadon, den advokerande juristen med mänskliga rättigheter som specialitet är ju särskilt kul, om man har lite humor!
Det är helt uppenbart att Rami har haft det jag kallar för flyt i livet. Andra dödliga får inte vårdnaden så lätt över ett barn i en tingsrätt. Eller så många lovord om sin lämplighet som vårdnadshavare utan att kontroll sker. Jag vill påstå att domen i Blekinge tingsrätt styrker att alla våra påståenden om Ramis framfart i livet som en charmig psykopat, stämmer när han kommer undan med 6 år, eftersom till och med Laila lät sig duperas. Och hon är rådman i en tingsrätt.
Roligare än så här kan ingen juridisk diskussion bli!