2015-04-25, 17:51
Medlem
sommarlovs avatar
Vi som bär skägg och börjar komma upp i åren, har ofta flera nyanser i ansiktshåret.
Mitt hår är ganska ljust men skägget är både svart, ljus och grånat på några strån.

-Kan man färga skägget till samma färg som huvud-håret?
Jag vill bara se lite mer enhetlig ut!
Citera
2015-04-25, 18:25
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Vi som bär skägg och börjar komma upp i åren, har ofta flera nyanser i ansiktshåret.
Mitt hår är ganska ljust men skägget är både svart, ljus och grånat på några strån.

-Kan man färga skägget till samma färg som huvud-håret?
Jag vill bara se lite mer enhetlig ut!
Det är väl klart du kan...
Citera
2015-04-25, 21:40
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Det är väl klart du kan...
Så bra då.
Men hur?
Citera
2015-04-26, 10:13
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Så bra då.
Men hur?

Du köper vanlig hårfärg, eller speciell skäggfärg, och sedan följer du anvisningarna om hur du ska göra som står på paketet. Om du inte vill göra det själv så kan du gå till en barberare och få hjälp.

Så enkelt är det! Hur trodde du att man skulle göra, använda sig av trollformler?
Citera
2015-04-26, 20:13
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Du köper vanlig hårfärg, eller speciell skäggfärg, och sedan följer du anvisningarna om hur du ska göra som står på paketet. Om du inte vill göra det själv så kan du gå till en barberare och få hjälp.

Så enkelt är det! Hur trodde du att man skulle göra, använda sig av trollformler?
Jag har aldrig hört om dessa saker förr.
Kanske skulle man först bleka det mörka för att sedan lägga på en neutralare ton?
Citera
2015-04-27, 21:31
Medlem
KjellSorterings avatar
Citat:
Kanske skulle man först bleka det mörka för att sedan lägga på en neutralare ton?

Precis detta kan man göra. Ättiksprit några dagar i rad bleker effektivt skägget. Sedan gör du ketchup+bikarbonat alternativt blåbärsmetoden för att få ett röd/orange skägg.

Mörkare färger är svårt att få till naturligt dessvärre.
Citera
2015-04-28, 20:44
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellSortering
Precis detta kan man göra. Ättiksprit några dagar i rad bleker effektivt skägget. Sedan gör du ketchup+bikarbonat alternativt blåbärsmetoden för att få ett röd/orange skägg.

Mörkare färger är svårt att få till naturligt dessvärre.
Bara för att jag är nybörjare på just detta område, behöver du inte håna mig...
Citera
2015-04-29, 11:54
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:

Ja, det kanske du måste göra. Att färga mörka hårstrån så att de blir ljusa kan nog vara svårt, det mörka är ju mer dominerande. Hade jag varit du hade jag som sagt rådfrågat en hårfrisör eller barberare, de har ju mycket erfarenhet av att färga hår.

Jag har inte så mycket erfarenheter av detta själv, men jag minns att jag läste i Gellert Tamas bok om Lasermannen, John Ausonius, att när John försökte färga sitt svarta hår till blont, så blev det istället rött. Han var i och för sig nöjd med det, men det kanske inte du ska skulle vara? Så har du otur kan det gå galet.
Citera
2015-04-29, 21:06
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Ja, det kanske du måste göra. Att färga mörka hårstrån så att de blir ljusa kan nog vara svårt, det mörka är ju mer dominerande. Hade jag varit du hade jag som sagt rådfrågat en hårfrisör eller barberare, de har ju mycket erfarenhet av att färga hår.

Jag har inte så mycket erfarenheter av detta själv, men jag minns att jag läste i Gellert Tamas bok om Lasermannen, John Ausonius, att när John försökte färga sitt svarta hår till blont, så blev det istället rött. Han var i och för sig nöjd med det, men det kanske inte du ska skulle vara? Så har du otur kan det gå galet.
Haha, tack!
Jämnt färgat rött kanske funkar, annars växer det snabbt ut igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in