2015-04-06, 16:42
Medlem
smurflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mja, det finns annars en egen del inom nätverk -> Nätverk och datorkommunikation

Funderar lite på vart placeringen ska ske, men av denna enkla beskrivning så kanske den passa in här -> Övriga nätverksdiskussioner
Men det forumet ser jag mer som diskussioner kring det tekniska, och uppbyggnaden. Mina frågor är mer av det samhällsmässiga resultatet av information och således känner jag att Nätverk inte är rätt underforum. Har jag fel?
Citera
2015-04-06, 17:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfler
Var bör en tråd om hur man använder internet samt en tråd om internets främsta funktion placeras?

Data -> Övriga IT-diskussioner?

Kan du utveckla frågeställningen en aning? Ämnet inom internet och nätverk är ett stort område.
Citera
2015-04-06, 17:44
Medlem
smurflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kan du utveckla frågeställningen en aning? Ämnet inom internet och nätverk är ett stort område.
Sure!

Den ena tråden handlar om beteende och nyttjande på internet. Hur man använder internet, vad som skiljer sig från mobilt användande och desktopanvändande. Vad är viktigast för dig - sociala medier, shopping, vilka funktioner skulle man kunna skippa, etc.

Den andra tråden handlar om internets funktion i samhället. Vad är det viktigaste för samhället och mänskligheten, vilka hinder föreligger för att dessa områden skall fortsätta utvecklas, och så vidare.
Citera
2015-04-06, 18:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Sure!

Den ena tråden handlar om beteende och nyttjande på internet. Hur man använder internet, vad som skiljer sig från mobilt användande och desktopanvändande. Vad är viktigast för dig - sociala medier, shopping, vilka funktioner skulle man kunna skippa, etc.

Den andra tråden handlar om internets funktion i samhället. Vad är det viktigaste för samhället och mänskligheten, vilka hinder föreligger för att dessa områden skall fortsätta utvecklas, och så vidare.

Många frågor som kan placeras lite på olika ställen, tycker jag. Men grunden är internet och det är inom nätverk.

Men lägg ett PM till någon berörd mods under Nätverk och datorkommunikation. Länka ditt inlägg och se vad som sägs om placeringen.
Citera
2015-04-06, 18:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Sure!

I övriga dator- och IT-diskussioner finns i alla fall ett antal trådar med liknande frågeställning som den första (nyttjande).
Citera
2015-04-08, 15:32
Medlem
Otems avatar
Rubrik: Dasspappret flyter ovanför spolningen?
Vad passar denna?

Bostad, hem och Trädgård

eller

El, VVS och Bygg
Citera
2015-04-18, 20:02
Medlem
Iloveludas avatar
Idag såg jag en väg med blåa snökäppar. Har aldrig sett detta tidigare. Vill fråga om någon mer har sett sådana på en statlig väg. Var postar jag detta? Min egen fundering lutat åt trafik och körkortsfrågor men jag är osäker.
Citera
2015-04-18, 20:08
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Idag såg jag en väg med blåa snökäppar. Har aldrig sett detta tidigare. Vill fråga om någon mer har sett sådana på en statlig väg. Var postar jag detta? Min egen fundering lutat åt trafik och körkortsfrågor men jag är osäker.
Trafik ligger ju nära till hands... Ja!
Citera
2015-04-18, 20:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Trafik och körkortsfrågor är rätt tänkt.

Här har du en tråd i den avdelningen som tar upp blåa snökäppar:
(FB) olika färger på snökäppar ?

Googla gärna även på "snökäppar blå" så ser du att det inte är så ovanligt.
Citera
2015-04-18, 20:52
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Trafik och körkortsfrågor är rätt tänkt.

Här har du en tråd i den avdelningen som tar upp blåa snökäppar:
(FB) olika färger på snökäppar ?

Googla gärna även på "snökäppar blå" så ser du att det inte är så ovanligt.
Tack. Frågan postad i den tråden.
Citera
2015-04-20, 21:29
Medlem
Jag vill starta en tråd där jag frågar hur man gör en bra trådstart. Var görs det lämpligast?
Senast redigerad av im3w1l 2015-04-20 kl. 21:32.
Citera
2015-04-27, 09:30
Medlem
Otems avatar
''Hur hade fattiga länder klarat sig utan ekonomiskt bistånd?''

Väldigt kluven på vart denna tråden hör hemma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in