2015-04-26, 22:12
Medlem
Elementarts avatar
Scary Movie från 2000. Den bästa filmen i SC-serien. Är sugen på någonting lättsmält just nu.
Citera
2015-04-26, 22:12
Medlem
chessjamts avatar
The Kingdom of Dreams and Madness (2013), en dokumentär om Studio Ghibli. Har länge velat se den då jag uppskattar det mesta som den japanska animeringsstudion har skapat.
Citera
2015-04-26, 22:16
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Scary Movie från 2000. Den bästa filmen i SC-serien. Är sugen på någonting lättsmält just nu.

Väldigt längesedan jag såg den filmen. Får se om jag kan få tag på den och se den igen
Citera
2015-04-26, 22:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
The Kingdom of Dreams and Madness (2013), en dokumentär om Studio Ghibli. Har länge velat se den då jag uppskattar det mesta som den japanska animeringsstudion har skapat.

Ännu en film som jag skulle se förut men som jag glömt bort, ser den imorgon tror jag, ska ju se Ponyo senare ikväll faktiskt, haft den på BD ett tag nu osedd hemma.
Citera
2015-04-26, 22:21
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ännu en film som jag skulle se förut men som jag glömt bort, ser den imorgon tror jag, ska ju se Ponyo senare ikväll faktiskt, haft den på BD ett tag nu osedd hemma.

Roligt att du betar av flera Ghibli-filmer. Själv är jag väldigt svag för dem då jag gillar tecknat och animé i allmänhet och då finns det nästan ingen bättre än Hayao Miyazaki på den fronten.
Citera
2015-04-26, 22:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Roligt att du betar av flera Ghibli-filmer. Själv är jag väldigt svag för dem då jag gillar tecknat och animé i allmänhet och då finns det nästan ingen bättre än Hayao Miyazaki på den fronten.

Ja jag gillar verkligen också Miyazaki och ser mycket fram emot att se Ponyo sen ikväll som är en av de sista storfilmer han legat bakom som jag har kvar att se, men avvaktar med att se dokumentären tills jag sett klart de filmer som jag har hemma kvar att se på DVD.

Har hittills sett 14 av 27 Ghiblifilmer, och vissa av kortfilmerna går ju endast att se på museet i Japan.
Citera
2015-04-26, 22:35
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ja jag gillar verkligen också Miyazaki och ser mycket fram emot att se Ponyo sen ikväll som är en av de sista storfilmer han legat bakom som jag har kvar att se, men avvaktar med att se dokumentären tills jag sett klart de filmer som jag har hemma kvar att se på DVD.

Har hittills sett 14 av 27 Ghiblifilmer, och vissa av kortfilmerna går ju endast att se på museet i Japan.

Kan nog vara klokast så. Ponyo gillade jag faktiskt ganska mycket trots att den kanske är den film de har gjort som främst riktar sig till barn. Ska själv försöka se Only God Forgives innan jag kikar på Refn-dokumentären som vi pratat om tidigare.

Har som ett av mina livsmål att besöka det där museet minst en gång i mitt liv. Att se dokumentären är väl så nära man kan komma utan att vara där.
Citera
2015-04-26, 23:18
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
En av de roligaste filmer som jag någonsin har sett, humor i världsklass inom sin genre (svart komedi) och en av mina favoritfilmer!
Hahaha, scenen där fadern erkänner för sin son vad han har gjort måste vara bland det mest störda och roligaste jag sett på länge.
Citera
2015-04-26, 23:32
Medlem
Svansts avatar
Citat:

Ponyo är en otroligt härlig film. Miyazakis filmer gick helt över huvudet på mig, och visste inte ens vems det var fram tills förra året, då jag såg A Wind Rises helt random på Cnema i Norrköping (Cnema måste ni besöka om ni har vägarna förbi Norrköping. Har sett flera guldkorn där som aldrig skulle kommit till sf, och biograferna är de bästa jag sett). Drömmen är att någon gång köpa criterions The Hayao Miyazaki Collection.

När du sett alla så får du gärna skriva vilken du tyckte om mest.

Ska ta och se The Exterminating Angel innan läggdags. Stod lite kort om den i kurslitteraturen jag köpte för ett tag sedan, och har haft den på tankarna sen dess.

"The guests at an upper-class dinner party find themselves unable to leave.". Måste ju se den efter att bara läst det där.
Citera
2015-04-27, 01:14
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Får bli Locke ikväll. Verkar spännande!
Den måste du uppskatta, annars blir det sträckbänken! 2013 års bästa film ungefär.
Citera
2015-04-27, 01:25
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Den måste du uppskatta, annars blir det sträckbänken! 2013 års bästa film ungefär.
Borde nog bli sträckbänken för dig om någon. En tvåa på The Thing Typ bästa filmen som gjorts ju
Citera
2015-04-27, 01:38
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Borde nog bli sträckbänken för dig om någon. En tvåa på The Thing Typ bästa filmen som gjorts ju
Väldigt suggestiv stämning inledningsvis men sen blev den skittråkig. Hände bara samma sak hela tiden. "Skräckmagin" från början var som bortblåst. Bästa filmen som gjorts, herregud.... Blir det nog sträckbänken för dig istället.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-04-27 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in