2015-04-25, 01:11
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
överallt där man själv inte är!

men du måst ju nästla genom dig ett gäng av WT-snubbar för att komma nära WT-kvinnan... Aldrig sett en WT-kvinna ensam vid ett bord dricka kaffe o läsa en bok direkt

Kan bero på att läskunnigheten och läsförståendet inte är deras starka sida
Citera
2015-04-25, 01:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
överallt där man själv inte är!

men du måst ju nästla genom dig ett gäng av WT-snubbar för att komma nära WT-kvinnan... Aldrig sett en WT-kvinna ensam vid ett bord dricka kaffe o läsa en bok direkt

Ok. WT-snubbar är inga probs. De brukar fly ganska lätt
Citera
2015-04-25, 08:34
Medlem
Christopher.s avatar
Har några WT-vänner. Några kännetecken - Högljudda, rapar och fiser offentligt, dåligt bordsskick, sjukskrivna och lata, skräpbilar, för många djur, inga framtidsplaner - lever i nuet. Låg utbildningen, kommer från små orter, pratas alltid om sex och kan komma med spydiga kommentarer, högljudda. Jag är det svarta fåret i denna grupp men jag gillar dem då de har vissa egenskaper, ärliga, ställer upp för en och är verkligen inte snåla - i mångt och mycket är WT-människor vuxna barn enligt mig. Dock anser jag att samhället i stort skulle bli bättre om vissa av egenskaperna som dessa individer besitter smittade av sig på övrigt befolkningen, särskilt det här med att vara inbjudande och öppen med hur man känner.
Senast redigerad av Christopher. 2015-04-25 kl. 08:37.
Citera
2015-04-26, 21:28
Medlem
Adveloqs avatar
Har vi några bra svenska uttryck som synonymer för white trash?
Citera
2015-04-26, 21:47
Medlem
De fattar allt som har med pengar att gor aoch man ar bade las och skrivkunning nar det handlar om pengar men nar det handlar om att jobba da har man problem med allt mojligt. Flera av mina kompisar bor grannar med dessa bidragsproffs. Man jobbar antingen svart eller inte alls..manga white trash kvinnr i malmo aker till kopenhamn och saljer sig.

Har ar ett par exempel i Australien som man kan mappa over till svensk norm.

https://www.youtube.com/watch?v=vmL72sgVdAQ
https://www.youtube.com/watch?v=Ow0xZG9XZ5w

Dokumentaer om att vara ett white trash i Australien. Var observant pa vad presentatoren sager i slutet.
https://www.youtube.com/watch?v=lvTDD_WhHis

Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Kan bero på att läskunnigheten och läsförståendet inte är deras starka sida
Citera
2015-04-26, 22:10
Medlem
Snubchurps avatar
Att äta på snabbmatskedjor som Donken och Max är nog det mest White Trashiga jag vet. Feta, flottiga, ibland taniga människor tar barnen till dessa ställen på en söndag, givetvis med bil som de lånat pengar till för att köpa. Två överfeta föräldrar sitter där med flott på fingrarna och flåsar. Barnen ser fortfarande friska och smala ut men kommer påverkas negativt av föräldrarnas osunda värderingar och snart själva sitta där överjävligt feta.
Citera
2015-04-26, 22:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adveloq
Har vi några bra svenska uttryck som synonymer för white trash?
Patrask är det första jag kommer att tänka på. Pöbel är det andra.
Citera
2015-04-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Patrask är det första jag kommer att tänka på. Pöbel är det andra.

Ordet "Bönder" är inte direkt helt synonymt med WT men används gärna om folk ifrån Värmdö, delar av Tyresö och nacka samt Ekerö bor generellt.

Eller människor från utanför Stockholm såklart.
Citera
2015-04-27, 11:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Ordet "Bönder" är inte direkt helt synonymt med WT men används gärna om folk ifrån Värmdö, delar av Tyresö och nacka samt Ekerö bor generellt.

Eller människor från utanför Stockholm såklart.
Och vissa stockholmare undrar varför man ser ner på dom... Jag gillar inte alls att "bönder" används som synonym för "folk utanför Stockholm" och det är dessutom nedvärderande mot hårt arbetande jordbrukare.
Citera
2015-04-27, 12:26
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok. WT-snubbar är inga probs. De brukar fly ganska lätt

Tvärtom så upplever jag att hanarna mer än gärna tar en fight än att fly. De saknar allt för ofta konsekvenstänk vilket gör dem impulsiva och aggressiva. Mycket likt hanar från MENA-området.
Citera
2015-04-27, 12:38
Medlem
nutsies avatar
Jag instämmer på Carlboms teori och de som verkligen är WT backar oerhört sällan.
Citera
2015-04-29, 13:16
Medlem
Merwinnas avatar
En typisk WT-kvinna är vanligen rejält tjock, men det finns även medelålders/äldre WT-kvinnor som är avfallna och magra i stället. "Benskörhetsmagra", utan någon form på vaderna eller armarna p.g.a. avsaknad av muskler. Detta beror i så fall på långvarigt missbruk av tobak, alkohol och i vissa fall narkotika. Hon har så gott som alltid tatueringar, ofta stora med osmakliga motiv (typ döskallar, en tribal i svanken), och utan att följa någon plan så att säga - det är ett plottrigt landskap på hennes kropp. Ofta har hon även piercingar, uttänjda hål i öronen eller väldigt många hål i samma öra.

När WT-kvinnor går ut på krogen visar de så mycket hud som möjligt, både låren och större delen av brösten på samma gång. Deras klädstil är vulgär. Med åren, när de blir allt fetare, så ger de dock ofta upp försöken att vara sexiga - och då blir det mest urtvättade t-shirts och säckiga mysbyxor med resår i midjan. "Att växa i". WT-kvinnor kännetecknas även av misslyckade hemma-experiment med onaturliga hårfäger - ofta antingen platinablont eller korpsvart. Inte sällan är det fläckigt, och det är väldigt vanligt att de beiga eller grå hårrötterna får bli ett par cm långa innan kvinnan ids färga in dem... Smyckena är stora och av konstgjorda material.

WT- män associerar jag med jeans, läder, brynja, bara armar. Många och röriga tatueringar, ofta även piercingar. Håret antingen långt, otvättat och ovårdat, eller extremt kortklippt/slätrakat. De är ovårdade och skitiga, och rökningen gör att de åldras tidigt, får mycket rynkor och en osund hudton. Vissa tränar dock sin kropp för att se "farliga" ut och "inge respekt" - dessa kan ha riktigt snygga, muskulösa kroppar till det slitna, osunda ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in