2015-04-25, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Man hade 1-1 på bortaplan, och 1-0 på hemmaplan efter massiv dominans. Att motståndaren satsar allt framåt innebär att de kommer att blotta sig bakåt.

jaha... på mig. satt och kollade på slutskedet av matchen med tron att första hade slutat mållös
Citera
2015-04-26, 01:38
Medlem
På väg hem i en taxi, fortsätter kanske när jag är hemma...

Roma förlorade... igen...och ser hela tiden nedåt... hålla undan från främst Napoli och Fiorentina.

Var på en spektakulär tillställning, och har inte kunnat följa matcherna. Men Milans och Romas kräftgång fortsätter, även om det är från olika höjd.

Poängen är att det borde finnas en någorlunda balans för vilka lag som spelar i Europa. Självklart är det det sportsliga som avgör, men samtidigt spelar ekonomi och kanske framförallt bredd sin roll.

Vafan, tänk då Chievo plötsligt tvingades att spela i CL, efter att flera storlag tvingats till minus poäng 2006. De klarade såklart inte av att kämpa på två fronter, även om de försökte göra det med sina bästa spelare i båda utmaningarna.

På samma vis blev många, inklusive jag, lite irriterade över att Empoli konsekvent valde att spela sitt primavera-lag i UEFA-cupen 2007. Men de åkte trots det också ur Serie A.

Båda misslyckades men från olika utgångspunkter. Poängen är att de stora lagen borde spela internationellt. De kan hantera det. På gott och ont.

Den ärlighet som finns i Italien kan vi bara drömma om. Hade vi använt deras kriterier för olagligheter så hade vi inte haft många spelare eller lag kvar. Tyskarna tar det någorlunda på allvar och är det land som förmodligen drabbats hårdast av diverse skandaler inom fotboll. Men vi har inga journalister som förstår tyska.

Samtidigt finns det nivåer. Om det skyulle komma fram att Bayern München haft kontakt med tyska domarbasen, så skulle det förmodligen inte innebära omedelbar nedflyttning till andradivisionen. Kanske, men inte troligt.

England och Spanien däremot bryr sig inte. Det är en skön symbios mellan makten och pengarna. Som vanligt. Som i Sverige. Och där finns det ett självklart maktspel.
Citera
2015-04-26, 07:54
Medlem
1500, Lazio-Chievo. Oj oj oj. Lazio har ett "lätt" schema nu med Chievo hemma, Parma borta, Atalanta hemma. Sen börjar helvetet.

Inter hemma.
Sampdoria borta.
Roma hemma.
Napoli borta.

Det här kan sluta precis hur som helst.
Citera
2015-04-26, 14:36
Medlem
Herr-Pumps avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article20692188.ab

Mycket fint. Bari är ett lag jag saknar i Serie A förövrigt
Citera
2015-04-26, 17:05
Medlem
Någon som tror Sampdoria har någon liten chans att ta med sig 3p från neapel?
Citera
2015-04-26, 23:42
Medlem
Kanske kan Torino utmana om en Europa League-plats? Samtliga lag de har kvar att möta ligger under dem i tabellen. Genoa, Palermo och Milan borta som de svåraste matcherna kvar.
Citera
2015-04-27, 01:27
Medlem
Pickmylussys avatar
Tror ni Hamsik sticker eller?
Chans att Juve drar i han (antar jag?)

En sån där komplett offensiv mittfältare man gillar. Knappt sett napoli den här säsongen iofs men känns som han levererar direkt han är med som vanligt men ändå varit utanför elvan för mkt av nån jävla anledning.
Citera
2015-04-27, 21:19
Medlem
Sett höjdpunkter från Derby della Mole, verkade vara fantastisk stämning och händelserik match. Precis som det ska vara. Och kul som fan att Torino segrade.

Tyvärr lite bråk och skador. Sammandrabbningar runt om i Turin, och även Juventus spelarbuss attackerades. Torino-fans skadades på läktaren (Bomba Carta eller på engelska Cherry Bombs) , och först trodde man att det kunde ha orsakats av av de egna fansen, men alltmer lutar åt att det var Juventus-fans som är skyldiga...

På tal om våld så blev Atalantas Denis avstängd i fem matcher efter att ha slagit Empolis Tonelli i omklädningsrummet. Tonelli hade tydligen hotat med att döda Denis familj medan de spelade, och därför sökte han upp honom i omklädningsrummet. Som tur är har la Gazzetta gjort en teckning över händelsen så att vi förstår:

http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2015/04/27/Calcio/Foto%20Calcio%20-%20Trattate/228990817b95530bf2b5308856280a77_169_m.jpg?v=20150 427120746

Men det jag tar med mig är såklart Farias mästerverk i Florens. Kanske inte helt i klass med Dante, Michelangelo osv in absurdum, men nästan.

https://www.youtube.com/watch?v=4-kMHeG2MBQ

Inte helt olikt hans mål mot Milan för en månad sedan:

https://www.youtube.com/watch?v=6GXFYi41DEA
Senast redigerad av Brille68 2015-04-27 kl. 21:28.
Citera
2015-04-27, 22:54
Medlem
Villons avatar
Citat:
På tal om våld så blev Atalantas Denis avstängd i fem matcher efter att ha slagit Empolis Tonelli i omklädningsrummet. Tonelli hade tydligen hotat med att döda Denis familj medan de spelade, och därför sökte han upp honom i omklädningsrummet. Som tur är har la Gazzetta gjort en teckning över händelsen så att vi förstår:

http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2015/04/27/Calcio/Foto%20Calcio%20-%20Trattate/228990817b95530bf2b5308856280a77_169_m.jpg?v=20150 427120746

Fantastiskt.
Citera
2015-04-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon

Fantastiskt.

Visst blir man glad i hela kroppen. Och jag visade bara höjdpunkten. Här har du hela storyn, med dal niente, crescendo och perdendo...

https://pbs.twimg.com/media/CDliU7dWMAAR4oJ.jpg

Förutom att hylla la Gazzettas illustratörer så passar jag på att hylla ett par gamlingar inom calcio. Pirlo har nu gjort lika många frisparksmål som Mihajlovic, och den fantastiska Luca Toni fortsätter att göra mål.
Citera
2015-04-28, 18:33
Medlem
Runkles avatar
I kväll ställs Inter mot Strama och Dekis Udinese, aldrig lätt att åka till Friuli och plocka tre pinnar. Glädjande nyheter är att Kovacic ryktas vara tillbaka i startelvan och väntas spela i en tillbakadragen mittfältsroll där han är som bäst. Mancini pratar om att han över tid kan spela där, men det är väl inget snack om att han redan nu bör spela som regista.

Vad som är mer oroväckande är att allt fler nyheter hävdar att Kova kan offras till nästa säsong för att plocka in Dybala och/eller Jovetic. Det vore löjeväckande om man lyckas göra om samma misstag som med Coutinho och i viss mån Balotelli. Jag ser personligen hellre att pengakåta divan Icardi lämnar och gör plats för mer lojala spelare.
Citera
2015-04-28, 18:40
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Visst blir man glad i hela kroppen. Och jag visade bara höjdpunkten. Här har du hela storyn, med dal niente, crescendo och perdendo...

https://pbs.twimg.com/media/CDliU7dWMAAR4oJ.jpg

Förutom att hylla la Gazzettas illustratörer så passar jag på att hylla ett par gamlingar inom calcio. Pirlo har nu gjort lika många frisparksmål som Mihajlovic, och den fantastiska Luca Toni fortsätter att göra mål.

Episkt. Dagens bästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in