2015-04-24, 11:37
Medlem
Grisbrottarens avatar
För kvinnan är ju hela historien ren vinst.
Hon lyckades med en enkel lögn få mannen inburad i 34 dagar med benäget bistånd från ett misandriskt rättssystem som gynnar kvinnor och står till tjänst som vapen när en kvinna vill trakassera en man.

Och för er som inte förstått det: Genushexan är ett troll. Låt vara duktig och rolig, men likafullt ett troll.
Så höj inte blodtrycket i onödan p g a honom/henne.
Citera
2015-04-24, 13:16
Medlem
Hon ska fan sitta lika länge som han fått sitta om hennes skit gick igenom.
Citera
2015-04-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShortE
Ja men är inte "vården" på anstalt ett skämt i jämförelse?

Jag menar inte att man befrias från ansvar bara för att man lider av psykisk ohälsa, men att de ska ses som vilddjur som borde avlivas och de som finns i deras närhet och bryr sig om dom ses som jubelidioter tycker jag är beklämmande.

Jag är inte emot att hon döms till fängelse, och jag håller med om att sex månader definitivt är i minsta laget. Fast mot bakgrund av hennes psykiska tillstånd hade jag inte emotsagt tvångsvård heller.
Det finns ju en del vårdprogram på anstalterna. Men att något av dessa skulle ha någon inverkan i det här fallet är nog ytterst osannolikt. Effekten av anstalternas vårdprogram rent generellt är nog dessutom försumbar. Tyvärr.
Men att avtjäna dessa fyra månader fram till villkorlig frigivning är inget hinder för att sedan tillämpa en gammal och beprövad lagstiftning vi har i Sverige. Nämligen LPT, lagen om psykiatrisk tvångsvård...
Citera
2015-04-24, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Jag har läst domen och jag hittar ingenstans att han ska ha misshandlat henne. Har som sagt domen, men hittar ingenting om en misshandel. Står bara att hon har anmält honom tidigare.

Varför las anmälningarna ner rörande mannens misshandel mot kvinnan?
Missade du detta?
Citera
2015-04-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
För kvinnan är ju hela historien ren vinst.
Hon lyckades med en enkel lögn få mannen inburad i 34 dagar med benäget bistånd från ett misandriskt rättssystem som gynnar kvinnor och står till tjänst som vapen när en kvinna vill trakassera en man.

Och för er som inte förstått det: Genushexan är ett troll. Låt vara duktig och rolig, men likafullt ett troll.
Så höj inte blodtrycket i onödan p g a honom/henne.

På vilket sätt var det en vinst för kvinnan?
Hon levde i skyddat boende innan för mannen och döms nu till fängelse och att betala skadestånd.

Mannen är nog snarare den som dragit vinstlott. Inget åtal för misshandel och får skadestånd.
Det var dock nog en missräkning att kvinnan inte kom till rättspsyk så att han kunde fortsätta sms.a osv. Nu är hon "skyddad" i fängelse från honom.
Citera
2015-04-24, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hon levde i skyddat boende innan för mannen och döms nu till fängelse och att betala skadestånd.

Mannen är nog snarare den som dragit vinstlott. Inget åtal för misshandel och får skadestånd.
Det var dock nog en missräkning att kvinnan inte kom till rättspsyk så att han kunde fortsätta sms.a osv. Nu är hon "skyddad" i fängelse från honom.

Du sitter alltså på mer info om detta och har bättre sakkunskap i frågan än en åklagare Säkert tror du väl det med dom kosmiska strålar du fångar upp via foliehatten från moderskeppet uppe i rymden

Missräkning att hon inte kom till rättspsyk så han kunde fortsätta sms:sa? Vet du ens vad rättspsyk är och hur där ser ut, knappast mindre restriktioner än ett fängelse. Hon hade garanterat varit mer skyddad där.

Men ja det är en missräkning att samhället inte har mer medel att tvångsvårda sådana som denna kvinna, och sådana som du. Du verkar inte må bra.
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2015-04-24 kl. 20:23.
Citera
2015-04-24, 20:23
Medlem
ShortEs avatar
Citat:

Sluta trolla.

Citat:
"A**-Kristi* Högla*der och Mich*el *ndreén har tidigare varit gifta. Deras relation har varit konfliktfylld och A**-Kristi* har gjort ett flertal polisanmälningar mot Mich*el, som vid några tillfällen varit anhållen och häktad misstänkt för brott mot A**-Kristi*. Mich*el har aldrig dömts för brott mot henne. Mich*el har å sin sida gjort flera polisanmälningar mot A**-Kristi*, vilka inte lett till åtal. A**-Kristi* har levt på skyddade boenden sedan år 2011."

Det står ingenting om någon misshandel. Det står något vagt om brott, som han sedan inte har fällts för. Vad är det som säger att dessa "brott" inte är falsarium likt detta? Att hon lever på skyddande boenden behöver inte automatiskt ha något med mannen att göra. Du gör antaganden som att du sitter inne med information vi andra saknar, men då du inte presenterat någon information och sedan skriver löjliga gissningar om att mannen skulle vara extremt skyldig, gör jag antagandet att du inte läst domen överhuvudtaget, eller i vart fall ignorerat bevisen som tingsrätten lagt fram.
Senast redigerad av ShortE 2015-04-24 kl. 20:29.
Citera
2015-04-24, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Kommer domen inte som en lättnad för mannen? Det var ju märkligt.

Han fick alltså sitta fängslad mer än en fjärdedel av vad hon kommer få sitta och då är han helt oskyldig. Klent av rättssverige.

Karln är väl kåt. Vanligt i socialgrupp tre, man tänker endast med kuken. Något som också syns på statistiken för oplanerade graviditeter

Det är ju inte så som det är för oss mer välartade män, att vi bryr oss litegrann om vart vi stoppar in....den

Jag är inte feminist, inte på långa vägar, men något jag faktiskt måste hålla med dom om ofta är just detta. Många karlar har pinsamt låg självbevarelsedrift, dom kan göra vadsomhelst bara för att få knulla. Något som förvisso har en stark koppling till socialgrupp och IQ,men jag har sett en hel del välbildade, välartade män i sina bästa år( likt jag själv) som totalt tappar alla vett och sans, bara för att dom ser chansen att få knulla

Jag är därför inte förvånad att han säkert kommer att vilja träffa henne igen, trots det hon gjort mot honom...
Citera
2015-04-24, 20:51
Medlem
Jag vet vem mannen är, då han tidigare varit sambo med en bekant till mig. Han kan aldrig vara skyldig till detta. Han är ju frikänd, så det stämmer väl...
Han är speciell, det förnekar jag inte. Men definitiv inte någon "dekismänniska" i "socialgrupp tre som tänker med kuken" som någon i tråden försöker påskina.
Citera
2015-04-24, 21:25
Medlem
Citat:
Varför las anmälningarna ner rörande mannens misshandel mot kvinnan?
Missade du detta?

Ja det missade jag. Kan du länka ett helt stycke ur domen?
Citera
2015-04-24, 23:36
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Feminazisterna sitter dödstysta och tänker "kvinnor ljuger inte" om och om igen.

Varför är samhället så jävla flat mot folk som ljuger i syfte att förstöra andras liv?

Om inte annat så fick den oskyldige mannens orättfärdiga häktesvistelse säkert någon positiv signaleffekt. Lite collateral damage får man räkna med i kampen om Det Rätta.
Citera
2015-04-25, 00:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad bygger du det på?
Hans uttalande:

Citat:
För mannen som suttit häktad i 34 dagar misstänkt för brott som han inte har begått mot kvinnan kommer domen inte som någon lättnad.
– Nej, jag är bedrövad. Hon blir inte hjälpt av att sitta i fängelse. Jag blir inte fri från det här förrän hon får rätt vård, säger han.
http://www.gd.se/blaljus/brott/ljog-...-till-fangelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in