2015-04-24, 17:36
Medlem
Zloths avatar
Det är både komiskt men samtidigt rätt så läskigt att kulturmarxister inte förstår vad överrepresentation betyder

Sedan så kan man inte föra statistik över SVENSKAR eftersom invandrare helt plötsligt blir "svenskar" efter att ha varit i Sverige ett tag.

På samma sätt som det är omöjligt att föra statistik över vita i USA när dessa personer klassas som vita: (FB) Dessa personer ses som vita i USA.
Citera
2015-04-24, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pundarfan
jämför man 80 talet och 2015 borde antalet med utländskt urspårung som våldtar ökat med ca 7-8000 procent om inte mer rent gissningsvis
Ingen dum gissning, faktiskt.
https://affes.wordpress.com/tag/valdtakt/

1975 anmäldes 762 våldtäkter. Av dem var 341 våldtäktsförsök och 421 fullbordade våldtäkter. 39 år senare anmäldes 403 våldtäktsförsök. En ökning med 18 procent sedan 1975. Fullbordade våldtäkter har en något annorlunda trend. Ökningen sedan 1975 är hela 1395 procent.

Vi kan ju bara spekulera i orsaken till varför antalet fullbordade våldtäkter har ökat med nästan 1400 procent på mindre än 40 år, men jag tror att vi alla (utan undantag) inser orsaken till de de här siffrorna. De allra flesta av oss hymlar heller inte med varför statistiken ser ut som den gör. Elefanten i rummet är givetvis den enorma massinvandringen av stenåldersfolk från Mellanöstern och Afrika. Det finns inga andra rimliga skäl till varför vi ser en sådan förändring på så kort tid.
Citera
2015-04-24, 17:48
Medlem
Ja dom är ju svenska medborgare även dom har utländskt bakgrund.
Men dom flest dåden sker ju i hemmet
Citera
2015-04-24, 18:04
Medlem
eldoradokaffes avatar
Intressant sammanställning, tack för den TS. Anmärkningsvärt att man manipulerar framställningen i så hög grad även om man borde upphört att bli förvånad vid det här laget.
Citera
2015-04-24, 18:39
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singkalle

Inte när det gäller kategorin sexuella övergrepp, vad jag vill minnas, möjligt att det skiljer sig för våldtäkt. Du får gärna länka en källa.

Men om vi antar att påståendet att de flesta våldtäkter sker i hemmet av en bekant är sant så ökar det mörkertalet ytterligare för framförallt invandrare, eftersom de rimligen har lägre anmälningsbenägenhet. Detta givet att man i de klan- och hederskulturer som många invandrare kommer från stöter ut kvinnor som förlorat sin sexuella "renhet", där familjens heder sitter. Finns fall som säkert alla läst om där kvinnor som blivit våldtagna tvingats gifta sig med gärningsmannen eller t.o.m. blivit dömda till fängelse för utomäktenskapligt sex. Så det är inget långsökt antagande att kvinnor från dessa kulturer är mindre benägna att anmäla våldtäkt.
Senast redigerad av tryggtochbra 2015-04-24 kl. 19:17.
Citera
2015-04-24, 19:37
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattatorskr
Nej, jag har väldigt svårt att föreställa mig att det skulle vara en vanlig föreställning bland svenska kvinnor. Alla svenska kvinnor jag pratat om saken med vet att det främst är svartskallar i form av negrer och araber som våldtar. Och möter de en neger på gatan en sen kväll så känner de sig betydligt otryggare än om det skulle vara en vit man; men då givetvis inte sagt att de måste känna sig trygga med en okänd, vit man i närheten heller.

Min bild av saken är att dom flesta svenska kvinnor har en sund och nykter syn på niggrer, och att det bara är en liten minoritet av hjärntvättade, och i vissa fall grovt mentalt sjuka individer som gör allt för att frikänna niggern och hata den vite mannen. Dom flesta (svenska) kvinnor skrattar dock åt feminister och dylika psykfall.

Det stämmer mycket bra med hur vi ser på saken i mitt tjejgäng.
Citera
2015-04-24, 20:23
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

De flesta dåden sker inomhus men just i hemmet? Källa på det?
Citera
2015-04-24, 20:49
Medlem
Citat:

Den största GRUPPEN av våldtäkter är de i nära relationer, 32% tror jag. Men det finns alltså fler än 2 grupper, marjoriteten av våldtäkter är INTE inom nära relationer. Dock anmäls det antagligen väldigt lite i äktenskap mellan ickesvenskar.

Överfallsvåldtäkter utgör ändå över 20%. Gruppvåldtäkter utgör 14% om jag inte missminner mig från senast jag läste statistiken.
Citera
2015-04-24, 21:25
Medlem
Grisbrottarens avatar
När det gäller studien av gruppvåldtäkter, som genomfördes för att avfärda "myten" att bara invandrare begår sådana, så förelåg förutom de brister i redovisningen TS påtalar, även metodbrister som diskuterades i gammelmedia när det begav sig.

Definitionen av gruppvåldtäkt är i studien att det finns 2 eller fler misstänkta gärningsmän eller bara tilltalade. (Jag har för mig att man dessutom inte läst igenom domarna, utan bara tittat på rubriker eller liknande.) Det här är inte vad vi vanligtvis förstår med "gruppvåldtäkt", där 4 eller fler unga hannar våldtar en kvinna en efter den andra tills alla som vill tagit för sig, utan det kan röra sig om våldtäkter med en förövare och en medhjälpare (som kanske håller fast offret) eller bara någon som varit inblandad på något sätt. (Den välkända "våldtäkten" med två grabbar från Stureplan som hade förnedringssex en gång för mycket med en tjejkompis, skulle missvisande i studien kallats "gruppvåldtäkt".)
Jag brukar därför kalla invandrarnas variant för "gängvåldtäkt" för att förtydliga.
Citera
2015-04-24, 21:27
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Den största GRUPPEN av våldtäkter är de i nära relationer, 32% tror jag. Men det finns alltså fler än 2 grupper, marjoriteten av våldtäkter är INTE inom nära relationer. Dock anmäls det antagligen väldigt lite i äktenskap mellan ickesvenskar.

Överfallsvåldtäkter utgör ändå över 20%. Gruppvåldtäkter utgör 14% om jag inte missminner mig från senast jag läste statistiken.

Det låter rimligt, den största gruppen kan lätt misstas för majoriteten, och mer i linje med vad jag har för mig att jag läst tidigare. Fast vet inte som det gäller våldtäkter specifikt eller sexualbrott generellt.

Gruppvåldtäkter utgör tydligen 17% av alla våldtäkter nu, enligt Forskning och framstegs artikel från 2013, men det varierar rimligen en del från år till år. Trenden är dock en ökning av andelen:

http://fof.se/artikel/dramatisk-okning-av-antalet-anmalda-gruppvaldtakter
Citera
2015-04-24, 21:28
Medlem
Nivovics avatar
OT:
Jag måste bara börja med att gratulera tryggtochbra (TS) för att använda sig av fakta och rationalism i sin argumentation.
Jag tycker att du - kära TS - är en förebild för flashbackare och framtida flashbackare. Tack för att du inte faller för PK-retorik och normer, utan går din egen väg med fakta som bas för din argumentation.
Tack!

__________________________________________________ ___________________________________

OnT:
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Frågeställningar:

Är det en vanlig föreställning bland svenska kvinnor att svenska män begår majoriteten av våldtäkterna i Sverige idag?

Hur lyder i så fall argumentationen för detta påstående och vad beror denna föreställning på?

Är det rimligt att myndigheter som BRÅ och organisationer som AF vinklar presentationen av statistik på ett sätt som framställer svenskar i sämre dager än verkligheten?
Ja, jag tror att det är en vanlig föreställning, både på gott och ont. Många tror att det är en självklarhet att majoriteten av svenskarna består av majoriteten av brotten i Sverige.
Det tror jag är en vanlig föreställning i Sverige. Men som sagt tyder fakta på motsatsen.
Men det är också viktigt att inse att inte alla invandrare är våldtäktsmän eller förbrytare, det är ganska självklart att majoriteten av invandrarna är fredliga människor.
Man samtidigt prioriterar jag fakta och sanning så högt att det inte går att ignorera bevis och sanning.

Att BRÅ och AF vinklar fakta är självklart fel, i alla lägen. Jag bryr mig inte om det är 100% av svenskarna eller 100% av invandrarna som begår brotten i Sverige. Det viktigaste är sanningen, och som tur är kommer den alltid fram i slutändan!

Tack för initiativet trådstartaren!

Citera
2015-04-24, 23:30
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
[
Jag måste bara börja med att gratulera tryggtochbra (TS) för att använda sig av fakta och rationalism i sin argumentation.
Jag tycker att du - kära TS - är en förebild för flashbackare och framtida flashbackare.

Medhåll. Det är jättebra med de som verkligen vill gräva i statistiken.

Jag har envist hävdat att ökningen av våldtäkterna berott på ökad anmälningsbenägenhet. Detta för att det är svårt att föreställa sig att det skulle vara så illa som statistiken visar. Men om man ser ökningen av vissa grupper av invandrare, och deras överrepresentation, så kanske det ändå stämmer.

Frågan är hur länge en majoritet av svenska folket ska acceptera att det är tabu att media och politiker talar klarspråk om saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in