2015-04-06, 12:29
Medlem
gulaLejonets avatar
tror han missar förtsta matchen bara
Citera
2015-04-10, 19:42
Medlem
ParisSaintGermains avatar
Blir intressant att se hur PSG kommer att spela på första matchen med tanke på att 4 viktiga spelare saknas. Zlatan och Veratti är ju avstängda samtidigt som Luiz och Motta är skadade. Tror ändå att PSG kan greja MINST ett oavgjort på hemmaplan.

En trolig 4-3-3 uppställning:
Sirigu
Van der wiel - Marquinhos - T.Silva - Maxwell
Rabiot - Cabaye - Matuidi
Pastore - Cavani - Lavezzi

Tror nog att Lucas skulle kunna ersätta Rabiot om han är tillbaka från skadan. Alternativt så tar Pastore Rabiots plats och Lucas tar Pastores.
Citera
2015-04-10, 20:24
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParisSaintGermain
Blir intressant att se hur PSG kommer att spela på första matchen med tanke på att 4 viktiga spelare saknas. Zlatan och Veratti är ju avstängda samtidigt som Luiz och Motta är skadade. Tror ändå att PSG kan greja MINST ett oavgjort på hemmaplan.

En trolig 4-3-3 uppställning:
Sirigu
Van der wiel - Marquinhos - T.Silva - Maxwell
Rabiot - Cabaye - Matuidi
Pastore - Cavani - Lavezzi

Tror nog att Lucas skulle kunna ersätta Rabiot om han är tillbaka från skadan. Alternativt så tar Pastore Rabiots plats och Lucas tar Pastores.
Tungt att förlora både Veratti och Motta. Mittfältsstriden skulle ju bli tuff att vinna även med ett ordinarie mittfält... Nu är det nästan kört på mittfältet... Rabiot kan förvåna dock, spelade bra mot Chelsea när han kom in.
Citera
2015-04-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Tungt att förlora både Veratti och Motta. Mittfältsstriden skulle ju bli tuff att vinna även med ett ordinarie mittfält... Nu är det nästan kört på mittfältet... Rabiot kan förvåna dock, spelade bra mot Chelsea när han kom in.

Jag håller med dig om att mittfältet är svagt, faktum är att mittfältet är PSG svagaste sida. Backlinjen fungerar bra, dock endast när Marquinhos spelar som högerback istället för van der wiel. Anfallet tycker jag funkar okej. Frågan är bara hur Cavanis form är för på sistone har han inte varit så bra.

Det som PSG behöver som mest är en bra central mittfältare som kan styra. Jag hoppas verkligen att Paul Pogba kommer till PSG. Pogba + Veratti skulle nog vara ett väldigt starkt mittfält. Även Matuidi skulle vara vass i den kombinationen.
Citera
2015-04-10, 20:43
Medlem
Citat:
Jag håller med dig om att mittfältet är svagt, faktum är att mittfältet är PSG svagaste sida. Backlinjen fungerar bra, dock endast när Marquinhos spelar som högerback istället för van der wiel. Anfallet tycker jag funkar okej. Frågan är bara hur Cavanis form är för på sistone har han inte varit så bra.

Det som PSG behöver som mest är en bra central mittfältare som kan styra. Jag hoppas verkligen att Paul Pogba kommer till PSG. Pogba + Veratti skulle nog vara ett väldigt starkt mittfält. Även Matuidi skulle vara vass i den kombinationen.

Pogba - Veratti - Matuidi skulle vara ett grymt mittfält. Tror du PSG går efter Pogba?
Tror PSG kommer höra sig för kring Neymar, dock är väl inte det någon hemlighet och lär inte vara så lätt att lösa...

Mvh
Citera
2015-04-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Pogba - Veratti - Matuidi skulle vara ett grymt mittfält. Tror du PSG går efter Pogba?
Tror PSG kommer höra sig för kring Neymar, dock är väl inte det någon hemlighet och lär inte vara så lätt att lösa...

Mvh

Ja, jag tror att de jagar Pogba. För ca två veckor sedan så bekräftade Juventus sportchef Pavel Nedved att PSG lagt bud på Pogba. Han har ju nämligen varit på PSG önskelista ett tag nu. Dock är det även andra klubbar så som United, Real madrid och Barcelona som är ute efter honom. Jag tror att PSG skulle vara hans förstaval ifall han skulle lämna Juventus. Han är ju en fransman och dessutom spelar hans brorsa i Saint Etienne.

Jag hoppas verkligen att han väljer PSG. Även hans agent Mino Raiola har många klienter i PSG så det skulle även kunna finnas någon koppling där.

Vad gäller Neymar så tror jag inte han lämnar Barca. Har inte heller hört något om att PSG varit intresserad av han. Tror snarare att PSG skulle vilja ha en anfallare som tex Eden Hazard.
Senast redigerad av ParisSaintGermain 2015-04-10 kl. 20:59.
Citera
2015-04-12, 10:39
Medlem
gulaLejonets avatar
kommer någon match visas på tv3/kanal 6 denna veckan?
Citera
2015-04-12, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
kommer någon match visas på tv3/kanal 6 denna veckan?

Ja, 6:an visar Atletico Madrid - Real Madrid på tisdag.
Citera
2015-04-12, 11:04
Medlem
Citat:
Ja, jag tror att de jagar Pogba. För ca två veckor sedan så bekräftade Juventus sportchef Pavel Nedved att PSG lagt bud på Pogba. Han har ju nämligen varit på PSG önskelista ett tag nu. Dock är det även andra klubbar så som United, Real madrid och Barcelona som är ute efter honom. Jag tror att PSG skulle vara hans förstaval ifall han skulle lämna Juventus. Han är ju en fransman och dessutom spelar hans brorsa i Saint Etienne.

Jag hoppas verkligen att han väljer PSG. Även hans agent Mino Raiola har många klienter i PSG så det skulle även kunna finnas någon koppling där.

Vad gäller Neymar så tror jag inte han lämnar Barca. Har inte heller hört något om att PSG varit intresserad av han. Tror snarare att PSG skulle vilja ha en anfallare som tex Eden Hazard.

Du tror han har PSG som första val? inte Real, Barca eller Bayern? Ja iofs så lär det väga tungt att han är fransman + brorsan i samma liga då. Jo hade varit välbehövligt för PSG iaf.

Jag tror dom skulle kunna gå för Neymar. Han är populär på sociala medier och har väldigt mycket fans. Skulle kunna ge klubben mycket PR genom en sådan värvning. Sen att han är en hyfsad fotbollsspelare också

Aja, är väl fel tråd i att spekulera kring detta. Blir intressanta matcher till veckan, Dock känns det som ganska klara favoriter i alla fyra matcher som går denna vecka..

Mvh
Citera
2015-04-12, 16:59
Medlem
Saandros avatar
Citat:

Nedved är inte Juventus sportchef.
Citera
2015-04-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Nedved är inte Juventus sportchef.

Trodde han var sportchef men hade fel, kollade upp det nyss och såg att han är direktör för Juventus.
Citera
2015-04-14, 15:43
Medlem
Tropeds avatar
Citat:
Trodde han var sportchef men hade fel, kollade upp det nyss och såg att han är direktör för Juventus.

Fabio Paratici är sportchef i Juventus om du undrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in