2015-04-23, 21:01
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Lättaste gruppen? Knappast. Grupp C och kanske H ser jag som lättare grupper. Ser du Dortmund lättare än Shaktar, Schalke, Basel, Leverkusen? Att få Monaco håller jag med om var tur och det lättaste. Men man behöver inte överdriva att Juventus har haft det lättast varje gång.

I Semifinalen kan allt hända. Juventus är underdogs oavsett motstånd. Det passar oss bra. Varje match man spelat som favorit har varit skakig. Nu är det bara gå all-in. Oavsett vad som händer är jag otroligt nöjd med en semifinal.
Ser bara Basel som en lättare motståndare än Dortmund.

Aja nu gäller det för dom, bara steppa upp och leverera nu!

För att bygga på "underdogstämpeln" ytterligare kanske det är bättre för dom att börja hemma tom?
Citera
2015-04-23, 23:01
Avslutad
Från februari:
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
5 av 16 återstående EL-lag är italienska. 2 i semifinal är ett måste.
Det gick ju vägen. Dessutom Juventus i semifinal i det finaste finrummet. Ett riktigt bra år för Italien i Europa, men blir det någon titel?
Citera
2015-04-23, 23:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Fiorentina och Napoli klara för semifinal i Europa League!

Jag såg inte Napolimatchen, men trots 2 insläppta så känns deras form så att man kan ta sig hela vägen.
Fiorentina däremot sköt som dårar i början, men träffade nästan aldrig.
Och trots att Kiev åkte på en utvisning så var det väldigt, väldigt svettigt i slutet.

Nåväl.

Jag hoppas på Napoli-Sevilla & Fiorentina-Dnipro.
Citera
2015-04-23, 23:10
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tycker nog de italienska lagen bör sätta höga mål i EL. Ett lag i final, och antingen tre i kvart eller två i semi.

Det verkar bli som jag hoppades. Två i semi, och stor chans för minst ett finallag.

Kul också med så imponerande insatser från Fiorentina och Napoli. Man vann inte några jämna dubbelmöten, utan var klart bättre. Det bådar gott inför semifinalerna.
Citera
2015-04-23, 23:18
Medlem
Ferry31s avatar
Att Napoli plockar Wolfsburg så lätt är nog ändå det mest anmärkningsvärda. Alltså, jag sticker inte under stol med att jag la favoritskapet på Wolfsburg, men hur kunde man inte göra det? Wolfsburg har varit i strålande form, ligger tvåa i BL, medan Napoli svajat i ligan, speciellt på bortaplan där de åkt på flera förluster.

Starkt att klara det, men även bra av Fiorentina. 3 av 8 lag kvar i Europa är italienska, vilket betyder att calcion får ett mycket bra europabetyg.
Citera
2015-04-23, 23:19
Medlem
JayGatsbys avatar
Tillägg: Hoppas på Juventus-Real Madrid.
Känns som det lättaste mötet även om alla är sjukt svåra.
Citera
2015-04-24, 11:01
Medlem
L-illuminatos avatar
Skäms förövrigt som Calcio fantast att Italienska lagen alltid ska vara så marginalfattiga.
Riktigt fegt och svag av mitt Juve i Onsdags
& samma visa för Napoli laget som möte ett Wolfsburg som redan utgick från att de var ute och där full fokus låg på att säkra direktplats till Champions. Ändå kryssar man 2-2, när Vargarna är utan några av sina viktigaste och bästa spelare.

Det är sådant som gör att Italien inte plockar så många poäng som de skulle kunna. Nu blir ju detta ändå ett jackpot år för Italien och hatten av för Fiorentina som avfärdade Ukrainas bästa lag!

Edit I:
TIllskillnad från Brille tycker jag inte att spela på ett resultatet visar mod utan feghet och här ser man lite Allegri brister som tränare när man har bytet i ett hörn och det är dags att döda likt en orm så håller han laget på koppel. Ett jävla bortamål är det så mycket att be om!? Inte som att Monaco inte blotta sig själva. Imponerande insats av MENA snubben på mittbacken

Edit II:
Att likna Italien vid romerska imperiet låter ju väldigt faschistiskt. Den där övningen höll den fete Benito på med också.... Italien skapades av Garibaldi & språket och prosan av Dante. Båda mår inte bra av att jämnföras med varandra.
Senast redigerad av L-illuminato 2015-04-24 kl. 11:13.
Citera
2015-04-24, 12:02
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
...
Edit II:
Att likna Italien vid romerska imperiet låter ju väldigt faschistiskt. Den där övningen höll den fete Benito på med också.... Italien skapades av Garibaldi & språket och prosan av Dante. Båda mår inte bra av att jämnföras med varandra.

Ska du tramsa och likställa stolthet med det förflutna med fascism så får du ta och lära dig att stava till fascism.
Citera
2015-04-24, 12:13
Medlem
JayGatsbys avatar
Semifinalmatcher blir...

SSC Napoli - Dnipro Dnipropetrovsk
Sevilla - Fiorentina

Hade helst sett Napoli-Sevilla då jag tror Sevilla blir en storlek för stor för Viola.
Nåväl.
Citera
2015-04-24, 12:26
Medlem
JayGatsbys avatar
Semifinalmatcher blir...

FC Barcelona - Bayern München

Juventus - Real Madrid

Utmärkt lottning. Juventus fick det lag man har störst chans mot.
Citera
2015-04-24, 13:57
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Tillägg: Hoppas på Juventus-Real Madrid.
Känns som det lättaste mötet även om alla är sjukt svåra.
Vi var väl ett par som sa så i matchtråden igår, och se f-n; Det blev så!
Citera
2015-04-24, 14:05
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Håller med L-illuminati i resonemanget om att säkra en ledning.
1-0 är inte mycket att komma med idag.

Dessutom måste italienska lag lära sig göra mål, och jag tror att det till viss del handlar om mentalitet.

Man överarbetar, och förutom att det blir ineffektivt så utsätter man sig för stora risker. Ofta utmanar man i onödan och blir av med bollen.

Slutligen så måste man sluta slarva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in