2015-04-22, 00:01
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Om det går hade det ju varit väldigt kul om typ Robert Aschberg och en flashbackare(Salgoud, Lemasive?) hade fått prata direkt med varandra om Flashback.
Hade ju vart intressant, men aschberg är ju så enormt tjurskallig, inte en chans att han viker en tum från att han tycker flashback är internets toalett.

Förresten, snubben kör introt och ibland läser upp text, Känner igen den rösten så väl, men kan inte placera, presenterar han movietrailers o sånt?
Senast redigerad av Joliet-Jake 2015-04-22 kl. 00:13.
Citera
2015-04-22, 13:36
Medlem
datzs avatar
när släpps nästa avsnitt ?
Citera
2015-04-22, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av datz

Enligt TS bör det komma idag, väntar med spänning
Citera
2015-04-22, 13:49
Medlem
datzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

hehe ja jag hade för mig det , men uppdaterat sidan 20 gånger idag utan resultat xD men hoppas det dyker upp under dagen.
Citera
2015-04-22, 14:12
Medlem
Salgouds avatar
Avsnitt 14 - Raffa och Gangland (del 1) - Ute nu!
Då var veckans avsnitt ute! Hoppas det smakar, och som vanligt kan ni hitta det på soundcloud, itunes, webbsidan och olika appar.

Itunes kan ta en liten stund att uppdatera men bör finnas där inom kort. RSS:en som matar iTunes ligger iaf redo.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Om det går hade det ju varit väldigt kul om typ Robert Aschberg och en flashbackare(Salgoud, Lemasive?) hade fått prata direkt med varandra om Flashback.

Jo det hade varit helt fantastiskt - tveksam till hur länge Aschberg och Lemasive klarat av att snacka med varandra innan Aschberg dragit sig ur.. hehe. Tror det blir svårt i dagsläget, men om siffrorna fortsätter stiga ska jag absolut ta kontakt med honom och se vad han säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Hade ju vart intressant, men aschberg är ju så enormt tjurskallig, inte en chans att han viker en tum från att han tycker flashback är internets toalett.

Förresten, snubben kör introt och ibland läser upp text, Känner igen den rösten så väl, men kan inte placera, presenterar han movietrailers o sånt?

Faktum är att jag inte vet vad grabben med den gyllene stämman heter, och han har bett mig att inte avslöja hans användarnamn. Jag känner dock också igen rösten men kan inte placera den.. Han skickade mig ett PM efter avsnitt 1 (eller två kanske det var) och erbjöd sig att läsa in grejer, och "ljudloggan" gjorde han helt på eget bevåg. Upskattas som fanken att han är med och leker iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Varför inte göra en enkät på poddens websida och fråga hur många av lyssnarna som är aktiva flashbackare och hur många som lyssnar bara för att få reda på mer om forumet och dess medlemmar? Robban Aschberg och Kristoffer Triumf verkar ju inte gilla Flashback men lyssnar säkert ändå, så det finns säkert många andra likt dessa två som är nyfikna på podden.

Faktiskt en god idé! Kommer nog göra det inom ett par veckor.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

Citat:
hehe ja jag hade för mig det , men uppdaterat sidan 20 gånger idag utan resultat xD men hoppas det dyker upp under dagen.

Det är ute nu! Siktar alltid på onsdagar men har massa att göra, så det kan komma lite när som under dagen/kvällen.. Blir alltid lite redigering i sista minuten, och idag fick jag bråka med grannen som bestämde sig för att borra och hamra i väggen när jag skulle spela in försnacket - det håller ju inte!
Citera
2015-04-22, 16:47
Medlem
katastrofernas avatar
Hur många lyssnare ligger du på i snitt nu?
Citera
2015-04-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Avsnitt 14 - Raffa och Gangland (del 1) - Ute nu!
Då var veckans avsnitt ute! Hoppas det smakar, och som vanligt kan ni hitta det på soundcloud, itunes, webbsidan och olika appar.
Citera
2015-04-22, 16:54
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna
Hur många lyssnare ligger du på i snitt nu?

Räknade på detta häromdagen, det är runt 100-110/dag i snitt över 2 månader och 182/dag om man kollar senaste 10 dagarna,och avsnitten har ungefär 5-900 nedladdningar vardera. Trillar in fler varje dag även på äldre avsnitt, vilket är skoj.

Edit: Väldigt nöjd med detta med tanke på att podden enbart "marknadsförts" genom, ja, denna tråden egentligen - och ni härliga användare som lagt till en länk i er signatur! Vet inte alls hur det jämför sig med andra nya poddar, svårt att hitta sådan statistik dessvärre. Kanske blir jag också hemlighetsfull om den växer till sig hehe. :P¨

Edit 2: Man kan ju jämföra med statistiken jag postade för lite över två månader sedan också (2015/02/05):

Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Så går det för podden..

Om någon är nyfiken så har jag lite statistik att dela med mig

Lyssnare igår: 64 på avsnitt tre - 56 sammanlagt på avsnitt ett och två
Totalt antal lyssnare igår: 120
Totalt antal lyssnare sedan start på alla avsnitt: 768
Totalt antal besökare till hemsidan: 157

Tar vi samma mått nu så får vi:
Lyssnare på avsnitt 3: 716 (+660)
Lyssnare igår: 181 (+117)
Lyssnare (ej unika) sedan start på alla avsnitt: 9302 (+8534)
Antal besökare till hemsidan: 1651 (+1494)
Senast redigerad av Salgoud 2015-04-22 kl. 17:43.
Citera
2015-04-22, 22:17
Avslutad
Riktigt roligt avsnitt helt underhållande. Bra att lyssna på när man är på väg hem. Gillar att de är runt en timme långa
Citera
2015-04-23, 13:21
Medlem
Neonights avatar
Jag har snart lyssnat klart på Raffa-avsnittet del 1. Står och småskrattar på jobbet
Bra inläsning. Mycket av humor ligger i den döda/sakliga leveransen av händelseförloppen. Det är som att "Klartext" i P4:a har fått i uppdrag att göra ett avsnitt. Underbart!

Vilken jävla karl den där Raffa verkar vara. Låter som någon alkisgrannen från min barndom som fått tillgång till internet.

Tack och bock för detta avsnitt!
Citera
2015-04-23, 16:37
Medlem
Rakiis avatar
I avsnittet med Cimaron nämner Salgoud framåt slutet en bok han inte minns namnet på, det är Skogsliv vid Walden som du tänker på, skriven av Thoraeu, så ni som undrade och var nyfikna kanske får svar nu.
Citera
2015-04-23, 16:48
Medlem
Supportersäsongen är hetare än vanligt för tillfälligt med fler derbyn, mediaskriverier och bengaldebatter. Hade varit kul att slänga ihop ett gäng från olika sidor.

Bara ett förslag .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in